جاباما
۷۳۸۴۱۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

نماینده اروپا: برجام هیچ جایگزینی ندارد

نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد، برجام را محصول ۱۲ سال مذاکره فشرده و مشتمل بر سندی ۱۰۴ صفحه ای دانست که در بالاترین سطح جامعه بین الملل بر مفاد ان توافق شده است و جایگزین دیگری ندارد.

خبرگزاری ایرنا: نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد، برجام را محصول ۱۲ سال مذاکره فشرده و مشتمل بر سندی ۱۰۴ صفحه ای دانست که در بالاترین سطح جامعه بین الملل بر مفاد ان توافق شده است و جایگزین دیگری ندارد.

والی دی المیدا عصر چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که برای ارائه گزارش دوره ای دبیرکل این سازمان درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ مرتبط با برجام برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی با اشاره به نشست کمیسیون مشترک در ۲۵ ماه مه در وین افزود: این نشست، مورد حمایت تعداد زیادی از شرکا در سراسر جهان همچون آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و اقیانوسیه قرار گرفت که یکی از پیام های مهم برای حفظ و اجرای کامل برجام بود.

نماینده اتحادیه اروپا که به نمایندگی از فدریکا موگرینی بیانیه خود را قرائت کرد، ادامه داد: موضع ما روشن بوده است تا زمانی که ایران به تعهدات خود تحت برجام عمل کند به طور کامل متعهد به اجرای کامل و موثر برجام خواهیم بود؛ این موضوع توسط دیگر شرکت کنندگان باقی مانده در برجام هم مطرح شده است.

دی المیدا با تشکر از روسیه و چین که از حفظ و اجرای برجام پشتیبانی می کنند، گفت: در مواجهه با چالش های جهانی و عدم گسترش سلاح های هسته ای به جز کار سخت دیپلماسی چندجانبه نمی توان کاری از پیش برد.
وی لغو تحریم ها را بخش مهم این توافق برشمرد و افزود: مردم ایران انتظار بسیار قابل درکی دارند که باید از مزایای این توافق بهره مند شوند و اتحادیه اروپا با همکارانش همچنان از بهترین تلاش ها برای حفظ جریان های مالی و تجاری مشروع حمایت می کنند.

نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل، حفاظت از برجام را نه تنها برای امنیت اروپا بلکه به نفع امنیت جهان دانست و اظهار کرد: شورای امنیت به صراحت برجام را تایید کرده و آن را در تضمین ماهیت انحصاری برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مهم دانسته است.

دی المیدا اضافه کرد: اجرای کامل برجام از یک مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه جلوگیری می کند که منافع هیچ کسی در آن نیست. برجام هیچ جایگزینی ندارد چرا که نتیجه مذاکرات بیش از 12 ساله است، یک سند 104 صفحه ای که توسط جامعه بین المللی در بالاترین سطح تایید شده است و بی تردید، این استاندارد یک توافقنامه چندجانبه منع گسترش سلاح هسته ای است که باید ابتکارهای دیگری هم برای آن فراهم شود.

وی با یادآوری نشست هایی که دیگر طرف های باقی مانده برجام برای چگونگی حفظ این توافق برگزار کرده اند، تاکید کرد: اقداماتی که ما انجام می دهیم به گونه ای طراحی شده است تا این شرکت ها و سرمایه گذاران بتوانند تحت قوانین بین المللی و اروپایی به کار خود ادامه دهند.

نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد تصریح کرد: البته ما می دانیم که در ایران بحث جدی در مورد برجام و در مورد منافع آن برای کشور و شهروندان آن صورت می گیرد. من معتقدم که این مزایا همچنان قابل ملاحظه است، اگرچه نمی توانم این واقعیت را پنهان کنم که تعدادی از شرکت ها خود را در موقعیتی برای ادامه مشارکت با ایران در شرایط فعلی قرار نمی دهند.

دی المیدا خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا همچنان به بررسی فرصت های حفظ تجارت و سرمایه گذاری مشروع با ایران و ادامه همکاری دوجانبه کلی که از سال 2016 صورت گرفته است، می پردازد.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود به نگرانی های خود درباره فعالیت های نظامی ایران در منطقه همچون برنامه موشکی آن پرداخت و گفت: اتحادیه اروپا بارها و بارها از ایران خواسته است تا از فعالیت هایی همچون آزمایش موشک های بالستیک که با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد متناقض است و ممکن است ناامیدی را تقویت کند و همچنین اظهارات مرتبط با آن، خودداری کنند.

نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد توجه به گسترش موشک های بالستیک را به عنوان یک اولویت یاد کرد و افزود: اما این مسائل از برجام متمایز هستند. قطعا یک توافق هسته ای بی مصرف، قطعا ما را در جایگاه بهتری برای بحث در مورد مسائل دیگر قرار نمی دهد.

دی المیدا تصریح کرد: دور شدن از یک توافق جامع منع گسترش تسلیحات، راه حل تنش های منطقه ای یا گسترش تسلیحات موشکی را فراهم نخواهد کرد.

وی بار دیگر بر تعهد مشترک بین المللی برای حمایت از برجام تاکید کرد و گفت: تمام طرف های باقی مانده امضا کننده باید به طور کامل برجام و قطعنامه 2231 را اجرا کنند .

نماینده اتحادیه اروپا افزود: ما باید این دستاورد دیپلماسی چندجانبه را که بهترین امید برای امنیت و ثبات در منطقه است، ادامه دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارشناس

      تو مثل اینکه خودت را دست انداختی.برجام را فقط ایران هست که به تعهدادش عمل میکند از نظر حقوقی باطل است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج