۷۳۸۴۳۷
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

تفکراتی که کی‌روش در مقابل پرتغال به کار گرفت

توپ بلند، سایش سر آزمون، شوت، رسیدن توپ به طارمی و... شاید این صحنه عصاره فوتبال ایران در چندسال اخیر باشد.

روزنامه قانون: توپ بلند، سایش سر آزمون، شوت، رسیدن توپ به طارمی و... شاید این صحنه عصاره فوتبال ایران در چندسال اخیر باشد. همکاری یک مهاجم کلاسیک با بازیکنی به نسبت مدرن و داراي قابليت بازي در چند پست، تلفیق تاکتیک قدیمی توپ بلند و تاکتیک به روز فوروارد حاضر در محوطه جريمه، همه تفکرات کی‌روش برای کنار يكديگر گذاشتن لژیونرها و بازیکنان داخلی با وجود تفاوت کیفیت‌شان است. ایران در حملات با آرایش نامتعارف اما کارآمد (۳-۳-۴) بازی می‌کرد. رامين رضاییان و سيد مجيد حسینی با فاصله از يكديگر برای چهار هدف خط حمله تیم پاس‌های قطری یا مستقیم بلند می‌فرستادند. سه هافبک تيم ملي فوتبال يعني اميد ابراهیمی، سعيد عزت­‌اللهی و احسان حاج‌صفی نيز برای تصاحب توپ‌های برگشتی می‌جنگیدند.

حاج‌صفی و ابراهیمی در کناره‌هاي زمين از بال‌هاي تیم نيز حمایت می‌کردند. حاج‌صفی بیشتر توپ می‌گرفت و بین بازیکنان حریف حرکت می‌کرد اما ابراهیمی کمتر به جهانبخش نزدیک می‌شد تا بازی نفربه‌­نفر خود را انجام دهد. بيشتر مدافعان بازی‌سازی می‌کردند به طوري‌كه رضاییان بیشترین لمس توپ را داشت و هافبک‌ها نقش کمتری داشتند. آن‌ها به طور معمول با پاس‌های بلند، خط هافبک حريف را حذف می‌کردند تا اسیر برتری کیفی و عددی پرتغال نشوند. علاوه بر این‌ها روی ضدحملات نيز برنامه داشتند. ماریو به‌خاطر بازی‌خوانی و قدرت بدنی کنار گریرو بازی مي‌كرد تا بعد از لودادن توپ پرس کند و نگذارد حریف از فضای پشت سر اين بازيكن استفاده کند. رامین رضاییان در سمت ديگر از آزمون به عنوان رابط با جهانبخش استفاده می‌کرد و دوبار نيز جهانبخش در فضای پشت دفاع چپ خطراتی ایجاد کرد. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا وقتی که پرتغال گل زد. پرتغالی‌ها اصرار زیادی به استفاده از کانال‌های کناری داشتند اما بازیکنان ایران در گوشه‌هاي زمين تجمع كرده ­و ­اجازه سانتر نمی‌دادند. در محوطه جريمه نيز مهاجمان، رونالدو را یارگیری می‌کردند. آن‌ها قصد باز کردن فضا و نفوذ به عمق، از طریق کانال‌های کناری را داشتند که سیلوا ، بازی‌ساز اصلی می‌توانست دو منطقه را متصل کند اما ابراهیمی در سمت راست و امیری درچپ با او یارگیری می‌کردند و پاس‌هایی که مي‌فرستاد یا دريافت مي‌كرد را قطع کرده و ضدحمله را شروع می‌کردند.

این اقدامات دفاعی در یک صحنه به ضرر ایران شد. رونالدویی که با عزت‌­اللهی یارگیری شده بود و سیلوایی که بیشتر وظیفه عقب بردن مدافعان را داشت؛ فضای پشت محوطه را خالی کردند، امیری که به سیلوا چسبیده بود و حاج‌صفی نيز با یک پاس دیواری و حرکت عرضی، ريكاردو کوارشما را از بازي خارج مي كرد. الگوی پاس دیواری، حرکت عرضی و در نهايت شوت را چندبار در بازي شاهد بوديم. بعد از گل برای هجومی تر شدن، علاوه بر پاس بلند هافبک‌های ایران نيز در جریان بازی قرار گرفتند اما در عبور توپ از خط میانی قدرتمند پرتغال، ناموفق بودند؛ پس تعویض‌ها برای استفاده بیشتر از کانال‌های کناری انجام­ شدند. مهرداد محمدی سریع وارد شد. قدوس برای استفاده از خستگی مدافعان کناری و اینترلپ روی دست مدافعان کناری ایران به زمين مسابقه آمد. البته نقش‌های دیگری مانند حضور به عنوان مهاجم دوم و اضافه شدن به محوطه جریمه برای استفاده از توپ‌های بلاک شده نيز داشت. كريم انصاری‌فرد نيز برای استفاده از سانترها آمد. وقتی ایران به گل احتیاج داشت، سعی می‌کردند پرتغالی‌ها را مجبور به بازی دلخواه‌شان و زدن توپ‌های بلند کنند تا بازیکنان تکنیکی و خلاق مثل رونالدو در شرایط مناسب صاحب توپ نشوند. رونالدو قبل از این با سه بازیکن متفاوت یارگیری می‌شد تا با جابه‌جایی‌هایش فضایی باز نشود. در کناره‌ها طارمی و جهانبخش سریع‌تر و در محوطه عزت‌­اللهی مدافع مقابلش بودند و حال با این پرس نيز از کارافتاد. در دقایقی نيز تیم ایران به علت خستگی، پرس تيم حريف را متوقف می‌کرد. پرتغال با آوردن موتینیو حفظ توپ بیشتری با پاس‌های کوتاه کرد. در نهایت نقشه تیم برای ارسال از کناره ها، پنالتی را براي ايران به ارمغان آورد و با نقشه‌هاي دیگر یعنی پاس بلند و استفاده از قابليت سرزنی سردار آزمون برای ایجاد موقعیت نزدیک بود گل دیگری بزنند ولی اشتباه مهدي طارمي منجر به از دست رفتن اين موقعيت شد تا در پايان، ايران صعود نکند و تاکتیک‌های جذابش به بار ننشيند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همین تفکرات مسخره ش باعث شد قوچان نژاد که گفته بود در طول عمرم اینقدر اماده نبودم بازی نده تا مجبور بشه از تیم ملی خداحافظی کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سیستم جدید ۸-۲-۰خخخخخخخخخخخ
        عجب تاکتیکی عجب بازی های هیجان انگیزی
        متاسفم که اینقدر پسترفت رو پیشرفت میدونیم
        جناب دلال موزامبیکی

      • دلال موزامبیکی

        من دلال موزامبیکی چشم دیدن برانکو سرورم رو ندارم
        میدونی چرا چون من تنها قهرمانی هستم که هییییچ قهرمانی به عمرم ندیدم
        من همونی هستم که با تیم فوق ستاره رئال مادرید چهارم شدم
        من همونی هستم با دلالی بازیکن مصدوم رو جام جهانی میبرم و بازیش نمیدم
        همونی که نتونست عراق جنگ زده رو شکست بده
        من همونی هستم که میبازم ولی با امثال کی روشی پورها میشم قهرمان ملی
        ی گل شانسی تیم حریف به خودشون زد شدم بتشون
        من یک دلال موزامبیکی بی فرهنگ هستم

    • محمدرضا

      توهم زدی مرد!کدوم موقعیت ها؟؟کدوم ضد حملات؟؟تو ۴ بازی ۴ شوت ب طرف چهارجوب رو میگی تاکتیک و فوتبال؟

    • حسین

      انقد اسم این کثافت رانیار.مگه چیکارکرد
      مراکش خودش گل زد ازاونورم پنالتی جلوپرتغال نجات داد وگرنه هیچ برنامه ای نداشت

      پاسخ ها

      • م-ب

        زشته

    • بدون نام

      تفکراتش ضد فوتبالی بود

    • چ

      اتفاقآبااین فوتبالش آبروی ایران رابرده دفاع خوب نه نوددقیقه ماسه بازی کردیم آماردادن ۴ شوت به دروازه حریف داشتیم بخدااگه خارج تعصب ملی باشه همه ایرانیان ازگل بخودی وباخت مراکش نارحت شدن چون حق مابردنبودبازی نکردیم فقط دفاع حالا اگه گل هم ازیه حمله یاضدحمله ای بدست میودجای خوشحالی داشت بایه کرنر لعنت برکیروش که نداشت بچه هاخودی نشون بدن فقط دفاع باباژاپن وکره هم تیم آسیایی هستن لدت می بردیم ازبازیشون اگه قیافه وچهره ی کره ایها مشخص نبود فکرمیکر دی تیم کره ای تیم آلمان است که اینقدخوب هجومی بازی میکردن دستمزدواختیارت کیروش خیلی بیشترازمرری کره وژاپن است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج