جاباما
۷۳۸۴۵۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

گران‌ترین شهر‌های جهان برای خارجی‌ها

موسسه مرسر گزارش هزینه زندگی در شهرهای جهان برای خارجی‌ها را منتشر کرد. در این گزارش هزینه زندگی در ۲۰۹ شهر جهان بر اساس ملاک‌های متعدد مشخص شده.

دنیای اقتصاد نوشت: موسسه مرسر گزارش هزینه زندگی در شهرهای جهان برای خارجی‌ها را منتشر کرد. در این گزارش هزینه زندگی در ۲۰۹ شهر جهان بر اساس ملاک‌های متعدد مشخص شده.

نام ۷ شهر آسیایی در صدر این فهرست و در میان ۱۰ شهر گران جهان آمده است. هنگ‌کنگ امسال به عنوان گران‌ترین شهر جهان در جایگاه نخست قرار گرفته است، درحالی‌که سال گذشته دومین شهر گران دنیا به حساب می‌آمد. توکیو پایتخت ژاپن و زوریخ در سوئیس نیز رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

سنگاپور نیز با یک پله صعود نسبت به سال گذشته در جایگاه چهارم قرار گرفته است و سئول پایتخت کره‌جنوبی نیز در جایگاه پنجم قرار گرفت که در مقایسه با رتبه ششمی این شهر گزارش سال گذشته تنها یک پله صعود را نشان می‌دهد. رتبه‌های پنجم تا دهم در لیست گران‌ترین شهرهای جهان به شانگهای چین، لواندا در آنگولا انجامنا در چاد، پکن در چین و برن در سوئیس اختصاص یافته است از این میان تنها انجامنا با صعود ۵ پله‌ای توانست در فهرست ۱۰ شهر گران دنیا جای بگیرد و نام سایر شهرها در سال گذشته هم در میان ۱۰ شهر گران دنیا به چشم می‌خوردند.

از سوی دیگر در میان شهرهایی که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته‌اند تاشکند ازبکستان عنوان ارزان‌ترین شهر جهان را از آن خود کرد. شهر تونس در کشور تونس پس از تاشکند ارزان‌ترین شهر شناخته شد و بیشکک در قرقیزستان، بانجول در گامبیا، کراچی در پاکستان، بلانتایر در مالاوی، تفلیس در گرجستان، مینسک در بلاروس، تِگوسیگالپا در هندوراس و ماناگوا در نیکاراگوئه نیز به ترتیب ۱۰ شهر ارزان جهان را تشکیل می‌دهند.

موسسه مرسر هر سال هزینه زندگی برای خارجی‌ها را در بیش از ۴۰۰ نقطه جهان محاسبه می‌کند. در این محاسبه قیمت بیش از ۲۰۰ قلم کالا هر سال سنجیده می‌شود. در انتخاب کالاهایی که قیمت‌ آنها استخراج می‌شود، یک الگوی بین‌المللی واحد ملاک عمل است و تمامی قیمت‌ها بر اساس دلار آمریکا مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

در این ارزیابی سبد کالاها و خدماتی که در سبک زندگی معمول شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند، بررسی می‌شوند. محاسبه قیمت‌ها بر اساس ارز واحد امکان مقایسه آسان‌تر این هزینه‌ها را فراهم می‌آورد اما به این ترتیب ممکن است ساکنان این شهرها با تغییر ارزش واحد پولی شاهد تغییر هزینه باشند، اما تغییر قیمت‌ها در این پژوهش به نوع دیگری بازتاب یافته باشد. در گزارش امسال موسسه مرسر میزان تغییر هزینه زندگی در شهرهای جهان در طول ۲۰ سال گذشته نیز ذکر شده است.

این داده‌ها نشان می‌دهد در طول دو دهه اخیر هزینه زندگی در قاهره پایتخت مصر ۴۵درصد کاهش یافته است. مسکو پایتخت روسیه با کاهش ۳۷درصدی در جایگاه بعدی قرار دارد. خارجی‌هایی که در پکن پایتخت چین زندگی می‌کنند در طول ۲۰ سال گذشته با کاهش ۳۴درصدی هزینه زندگی روبه‌رو شده‌اند. شهر پراگ لهستان نیز با کاهش ۳۳درصدی هزینه زندگی در شمار شهرهایی است که زندگی در آن ارزان شده است.

با وجود آنکه هنگ‌کنگ گران‌ترین شهر جهان به شمار می‌آید، اما هزینه زندگی خارجی‌ها در این شهر طی دو دهه اخیر ۲۵درصد کاهش یافته است. زندگی در سائوپائولوی برزیل هم در طول ۲۰ سال اخیر ۲۲درصد ارزان‌تر شده است. از سوی دیگر هزینه زندگی در کینشاسا در جمهوری دموکراتیک کنگو ۵۵درصد افزایش یافته است و هزینه زندگی در بانکوک پایتخت تایلند در این مدت ۳۴درصد بیشتر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج