۷۳۸۵۱۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

تحلیل «اسپوتنیک» از نفوذ پکن در شرق آسیا

تحلیلگران با توجه به سفر جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا به پکن، معتقدند واشنگتن نمی‌تواند بدون کمک چین به روند خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره ادامه دهد.

اعتماد آنلاین: تحلیلگران با توجه به سفر جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا به پکن، معتقدند واشنگتن نمی‌تواند بدون کمک چین به روند خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره ادامه دهد.

دا ژیگانگ، مدیر موسسه شمال شرقی آسیا تحت نظر آکادمی علوم اجتماعی استان هیلونگ‌جیانگ در چین اظهار داشت که اگرچه ایالات‌متحده و آمریکا به توافقی نمادین دست یافتند، اما توافق باید توسط پیونگ‌یانگ و واشنگتن امضا شود.

ژیگانگ بر نقش ضروری چین در امور منطقه تأکید کرد. هنگامی‌که از غیرهسته‌ای کردن شبه‌جزیره کره صحبت می‌کنیم، هیچ‌کس به مذاکرات ۶ جانبه در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ که نتیجه‌ای نداشت توجه نمی‌کند.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا سفرش به پکن را آغاز کرده است. متیس اولین وزیر دفاعی است که از سال ۲۰۱۴ از چین بازدید کرده و گفته می‌شود که برنامه غیرهسته‌ای کردن یکی از موضوعات کلیدی در دستور کار سفر رئیس پنتاگون است.

این تحلیلگر هلیونگ‌جیانگ بر نقش مهم پکن در تبدیل بن‌بست به روابط دیپلماتیک بین آمریکا و کره شمالی تأکید کرد.

دا گفت: «چین پیش‌تر راه‌حل پیشنهادی «انجماد دوگانه» را برای تعلیق رزمایش نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی در مقابل تعلیق فعالیت اتمی و موشکی کره شمالی و «ایجاد سازوکارهای صلح‌آمیز» ارائه داد. اکنون می‌بینیم وضعیت در شبه‌جزیره کره در امتداد مسیری حرکت می‌کند که توسط جمهوری خلق چین هدایت می‌شود. به‌عنوان‌مثال، ایالات‌متحده تعلیق تمرینات نظامی را اعلام کرد و کره شمالی هم به‌نوبه خود آزمایش‌های هسته‌ای را متوقف کرد. من معتقدم که کره شمالی در آینده مثبت عمل می‌کند.»

از طرف دیگر، ولادیمیر افسیف، تحلیلگر نظامی روسیه و رئیس موسسه دولتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به سفرهای مکرر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به چین اشاره می‌کند. طبق گفته این تحلیلگر، این بازدیدها نشان‌دهنده نفوذ بسیار زیاد چین بر همسایگانش است.

افسیف می‌گوید که متیس تائید کرد ایالات‌متحده و کره جنوبی در ماه اوت ۲۰۱۸ تصمیم گرفتند دیگر رزمایش مشترک نظامی انجام ندهند. این تحلیلگر نظامی معتقد است این موضوع راه را برای غیرهسته‌ای کردن هموار می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج