۷۳۸۵۳۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

انگلیس و بلژیک برای دوم شدن به میدان می‌آیند؟

سرمربی سه‌شیرها گرت ساوت‌گیت بار دیگر به صراحت اعلام کرد این گمانه‌زنی‌ها که تیمش سعی می‌کند بر بلژیک پیروز نشود تا در مرحله‌ی بعدی مقابل حریف ساده‌تری بایستد، کاملاً مسخره است.

ورزش سه: گرت ساوت‌گیت معتقد است با توجه به آمار ضعیف تیم ملی انگلیس در مراحل حذفی تورنمنت‌ها، در یک دهه‌ی اخیر، ترسیم یک مسیر فرضی تا فینال جام جهانی و برنامه‌ریزی برای عملی کردن آن، کار احمقانه‌ای است. سه‌شیرها روز پنج‌شنبه در شهر کالینینگراد به مصاف بلژیک خواهند رفت. درحالیکه هر دو تیم صعود خود به مرحله‌ی یک‌هشتم را قطعی کرده و با شش امتیاز در صدر گروه G قرار دارند. با توجه به ناکامی و حذف زودهنگام آلمان مدافع عنوان قهرمانی و اینکه آرژانتین در گروه D بعد از کرواسی به عنوان تیم دوم صعود کرده، به این معنی است که تیم دوم گروه انگلیس و بلژیک، روی کاغذ، در مراحل بعدی کار ساده‌تری در پیش خواهد داشت.

ساوت‌گیت استدلال می‌آورد که با توجه به اینکه تیم ملی کشورش آخرین باری که در یک تورنمنت بزرگ، در جایی به جز مرحله‌ی گروهی، یک پیروزی بدست آورده، جام جهانی ۲۰۰۶ بوده، برای سه‌شیرها که این بار تیمی جوان و آماده دارند، منطقی نیست که به سناریوها و نقشه‌ها فکر کنند.

ساوت‌گیت در یک کنفرانس خبری می‌گوید " ما معتقدیم در فوتبال باید مسابقات را پشت سر هم برد. قصدمان این است ذهنیتی به تیم تزریق کنیم که تیم‌مان بخواهد دائماً پیروز شود. ما از جام جهانی ۲۰۰۶ تا امروز در مراحل حذفی، پیروزی بدست نیاورده‌ایم. برای همین نمی‌فهمم چرا باید بخواهیم برای بهترین مسیر رسیدن به نیمه‌نهایی، برنامه‌ریزی کنیم. به اعتقاد من، قبل از هر چیز، مهم این است که تیمی بسازیم که در انگلستان، همه ببینند با چه شور و شوقی برای پرچم انگلیس بازی می‌کند و هر وقت به میدان می‌رود، می‌خواهد برنده شود ".

انگلیس چه از لحاظ امتیاز و چه از لحاظ تفاضل گل و تعداد گل‌های زده، با بلژیکِ روبرتو مارتینز، برابر است. بنابراین اگر نتیجه‌ی بازی مستقیم دو تیم، تساوی باشد صدرنشین گروه، تیمی خواهد بود که در جدول امتیازات بازی جوانمردانه‌ی فیفا، نمره‌ی بالاتری کسب کرده باشد.

وقتی خبرنگاران از ساوت‌گیت می‌پرسند آیا برای این سناریو، به بازیکنان خود درباره‌ی رعایت موارد انضباطی تذکر داده یا نه، ساوت‌گیت از این فرصت استفاده کرده و با همکار خود در نیمکت بلژیک شوخی می‌کند. ساوت‌گیت می‌گوید " اگر در پنج دقیقه‌ی اول بازی، من را دیدید که به سمت روبرتو رفتم و با سر به صورتش کوبیدم بفهمید که برای صعود به مراحل بالاتر، به استراتژی دیگری فکر کرده‌ایم. ما همیشه با بازیکنان‌مان در مورد انضباط و بازی جوانمردانه در زمین صحبت می‌کنیم. هدف این است که از دادن ضربات آزاد غیرلازم به حریف خودداری کنیم. بخشی از رعایت موارد انضباطی در یک تورنمنت این است که بازیکنها هر چه کمتر کارت زرد بگیرند تا بازی‌های بعدی را از دست ندهند. ما می‌خواهیم بازی را ببریم تا صدرنشین شویم. در مراحل بعدی با هر تیمی روبرو شویم، فرقی نمی‌کند ".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج