۷۳۸۷۱۵
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

سرطان سینه تمام زنان را تهدید می‌کند

دبیر علمی همایش تازه های درمان سرطان سینه با بیان اینکه ابتلا به سرطان سینه تمام زنان را تهدید می کند، تصریح کرد: حتی زنانی که هیچ یک از ریسک فاکتورهای ابتلا را ندارند در معرض خطر قرار دارند.

خبرگزاری فارس: رباب انبیائی در همایش تازه های درمان سرطان سینه، گفت: امروزه درمان سرطان سینه بسیار گسترده شده است و درمان این بیماری شامل جراحی، شیمی درمانی، هورمون درمانی، تارگت درمانی و ایمون تراپی ... است که بر اساس نوع تومور و میزان پیشرفت بیماری استفاده میشوند.

وی افزود: داروهای نوین آیمونو تراپی که البته برای عده خاصی ممکن است کمک کننده باشند، در تمام کشورهای دنیا از جمله کشور ما تحت پوشش بیمه نیست اما امید است با حمایت وزارت بهداشت و دولت این درمان ها راه به بیمه باز کنند.

این متخصص رادیوتراپی-انکولوژی درباره علل بروز سرطان سینه، افزود: عوامل متعددی از جمله تاخیر در فرزند دار شدن پس از ازدواج، کاهش فعالیت، عدم شیردهی به فرزند، مصرف الکل، استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض اشعه، داشتن سابقه خانوادگی و ... در احتمال بروز سرطان سینه نقش دارند اما نمی توان به صورت صد درصد یکی از عوامل را دلیل اصلی بروز سرطان دانست بلکه این عوامل صرفا می تواند تاثیرگذار باشد به همین دلیل به افراد به خصوص بانوان توصیه می شود پرهیز از این ریسک فاکتورها را رعایت کنند و برای غربالگری مراجعه کنند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید براینکه ابتلا به سرطان سینه تمام زنان‌ را تهدید می کند، تصریح کرد: اگر فردی هیچ یک از ریسک فاکتورها را نداشته باشد، نمی تواند به صورت صد درصد از ابتلا به سرطان سینه در امان بماند زیرا بسیاری از فاکتورهای تاثیرگذار ، شناسایی و شناخته نشده اند.

دبیر علمی کنگره افزود: هم چنین زنان نباید بر این باور باشند که با شیردهی به فرزندانشان از گزند سرطان در امان می مانند زیرا ممکن است آنها صرفا با شیردهی از این ریسک فاکتور در امان باشد اما سایر عوامل در وی تاثیر گذارد.

انبیائی با بیان اینکه غرلباگری به موقع می تواند باعث کشف سرطان در مراحل بسیار اولیه شود ، خاطرنشان کرد: باید زنان با رسیدن به سن چهل سالگی به پزشک مراجعه و ماموگرافی انجام دهند. در هر سنی نیز باید با هر گونه شکی به سینه‌ها حتما به پزشک مراجعه کنند، یا اگر فاکتورهای خطر ابتلا به سرطان را دارند، در زمان معین و زودتر قبل از سی سال ، تحت نظر پزشک باشند، با این کار می توان بیماری را در مراحل اولیه تشخیص داد.

دبیر علمی کنگره با بیان اینکه درمان سرطان سینه در کشور قابل انجام است، گفت: تمام روش های درمان سرطان سینه در دنیا به نحو احسنت و علمی در ایران انجام می شود بنا بر این نیازی به اعزام به خارج از کشور نداریم.

وی در خصوص آمار مبتلایان‌ به سرطان سینه در کشور، یادآور شد: این موضوع توسط مسئولان وزارت بهداشت اعلام و مورد بررسی قرار می گیرد اما به طور کلی می توان گفت متاسفانه علاوه براینکه راه های درمان و تشخیص پیشرفت داشته، شیوع آن در ایران گرچه کمتر از کشورهای غربی است ولی تعداد این بیماران در ایران کم نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مختاری

      این بر می گرده به سبک غذایی کشور مان هزینه درمانی بسیار زیاد با یک حقوق کم الا دکترها رحم به بیمار از نظر هزینه نمی کنند اگر داشته باشی می توانی زنده باشی وگرنه باید قید دنیا را در این کشور بزنی خدایمان بداد ما برس خانواده من الا ۴ سال گرفتار ان هستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج