۷۳۸۸۵۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آتشفشان «آگونگ» فوران کرد

فوران های شدید گدازه و خاکستر و دود آتشفشانی کوه&#۰۳۹;آگونگ&#۰۳۹; در شمال شرقی بالی اندونزی سبب شد تا این جزیره در شرایط هشدار قرار گرفته و به روی گردشگران داخلی و خارجی بسته و ۴۸ پرواز بین المللی در این منطقه زمین گیر شود.

خبرگزاری ایرنا: فوران های شدید گدازه و خاکستر و دود آتشفشانی کوه'آگونگ' در شمال شرقی بالی اندونزی سبب شد تا این جزیره در شرایط هشدار قرار گرفته و به روی گردشگران داخلی و خارجی بسته و ۴۸ پرواز بین المللی در این منطقه زمین گیر شود.

خاکسترهای آتشفشانی کوه آگونگ ستون های عظیم دود سیاه رنگ به ارتفای ۲ هزار متر در آسمان این منطقه ایجاد کرده و به همین دلیل نه تنها فرودگاه بالی بلکه خطوط هوایی در این مسیر نیز به روی تمامی هواپیماها بسته شده است.

برخی هواپیماهایی که روز گذشته پیش از بسته شدن این کریدور هوایی از این مسیر عبور کردند گزارش دادند که خاکسترهای آتشفشانی سلامت پرواز را در این منطقه بسیار سخت و به خطر انداخته اند.

طبق گزارش مسئولان محلی تاکنون ۴۸ پرواز بین المللی در این منطقه لغو شده و همچنین حدود ۸ هزار گردشگر خارجی در فرودگاه این شهر برای خروج از بالی سرگردان هستند.

بالی در شب پرتلاطم گذشته شاهد سردرگمی گردشگران بسیاری بود که به علت لغو پروازها در فرودگاه ها و مبادی خروجی این جزیره ،به دنبال وسیله ای برای خروج از منطقه می گشتند.

فوران آتشفشان کوه آگونگ در بالی در سال ۱۹۶۳ باعث کشته شدن یک هزار و ۶۰۰ نفر از مردم بومی و گردشگران و مدفون شدن آنها در زیر خاکستر و مواد مذاب بود.

اندونزی با داشتن بیشترین کوه های آتشفشانی در جنوب شرق آسیا بر روی 'خط آتش' در این منطقه قرار دارد.
نگاهی به نقشه پراکندگی آتشفشان ها در اندونزی نشان می دهد که استان های مختلف این کشور میزبان آتشفشان های فعال و غیرفعالی هستند که آسیب پذیری مردم این کشور در برابر بلایای طبیعی را افزایش داده اند.

این مجمع الجزایر در اقیانوس آرام دارای 34 استان است که هشت مورد از این استان ها از جمله 'ملوک شمالی'، 'پاپوای غربی' ، 'بانتن' و 'جزایر ریائو' پس از سال 1999 ایجاد شده اند.

زمین شناسان این منطقه می گویند : رشته کوه آگونگ از اواخر سال گذشته با خروج هزاران کیلومتر خاکستر و دود به آسمان آماده انفجارهای قریب الوقوع آتشفشانی پس از 54 سال است.

فوران شدید خاکسترهای آتشفشانی سال گذشته نیز بالی اندونزی را در شرایط اضطراری قرار داد و یک هفته این جزیره را در تعطیلی و خاموشی فرو برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این یعنی خدا می گوید انسان به زیر خود نظر کنید .
      شما از بالا و پایین در خطر هستید .
      بینی خود را بالا بکشید ولی مال مردم را بالا نکشید .
      ما شما را در دنیا سخت امتحان می کنیم .
      ما شما را محتاج آب و نان کردیم .
      مغرور نباشید آجر هزار سال عمر می کند شما شاید صد سال .
      بعد افسوس خواهید خورد جهنمی در کار است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج