جاباما
۷۳۸۹۹۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

قرارداد نظامی ۱۵ میلیارد دلاری انگلیس با استرالیا

منابع انگلیسی روز جمعه اعلام کردند که شرکت دفاعی &#۰۳۹;بی.ای.ئی سیستمز&#۰۳۹; انگلیس در رقابت با غول های دفاعی با استرالیا یک قرارداد ۱۵ میلیارد دلاری برای ساخت ناوچه جنگی امضا کرد.

ایرنا: منابع انگلیسی روز جمعه اعلام کردند که شرکت دفاعی 'بی.ای.ئی سیستمز' انگلیس در رقابت با غول های دفاعی با استرالیا یک قرارداد ۱۵ میلیارد دلاری برای ساخت ناوچه جنگی امضا کرد.


انگلیس با پیروزی بر رقبای اسپانیایی و ایتالیایی، 9 ناوچه جنگی با موتورهای ساخت شرکت رولز رویس را طبق یک جدول زمان‌بندی تولید می کند و به نیروی دریایی استرالیا تحویل خواهد داد.


گبی کاستیگان رئیس اجرایی شعبه استرالیا شرکت 'بی.ای.ئی سیستمز' این قرارداد را گامی مثبت برای اقتصاد دو کشور برشمرد و ترزا می نخست‌وزیر انگلیس نیز اظهار داشت که این قرارداد نشانگر راهبرد دولت در جهت تقویت روابط با متحدانش در آستانه خروج از اتحادیه اروپا است.


دولت استرالیا نیز اعلام کرد که خرید ناوچه‌های جنگی قدرت دفاعی این کشور را در زمانه‌ی سراسر از ابهام، افزایش می‌دهد.


بر اساس گزارش‌ها، ناوچه‌های جدید ۲۶ از سامانه دفاعی ضد موشکی دوربرد برخوردار خواهند بود.


این برای اولین بار طی نزدیک به 50 سال است که انگلیس ناوچه جنگی صادر می‌کند. اجرای این قرارداد در شهر ادیلاید واقع در جنوب استرالیا و از سال 2020 میلادی آغاز خواهد شد.


هم‌زمان کانادا نیز درصدد خرید تعدادی ناو جنگی است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تصمیم استرالیا در فرایند تصمیم‌گیری اتاوا تأثیر بگذارد.


بهمن‌ماه گذشته نیز این شرکت انگلیسی تفاهم‌نامه‌ای را با عربستان امضا کرد که بر اساس آن 48 جنگنده پیشرفته تایفون به ریاض بفروشد. این تفاهم در آخرین روز از سفر 'محمدبن سلمان' ولیعهد عربستان سعودی به لندن صورت گرفت.


این شرکت نظامی انگلیسی به دلیل همکاری با کشورهای عرب منطقه از سوی گروه‌های حقوق بشری به‌شدت مورد انتقاد قرار دارد.


'اندرو اسمیت' عضو ارشد «کارزار مبارزه با تجارت سلاح» پیش‌تر به ایرنا گفته بود که انگلستان سالانه نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون پوند سلاح می فروشد که عربستان سعودی طی سال‌های اخیر بیشترین خریدار سلاح از این کشور بوده است.


همچنین علی الفائز فعال مدنی بحرینی ساکن انگلیس نیز چندی پیش به ایرنا گفت که در دیدار با مسئولین شرکت «بی.ای.ئی سیستمز» این سؤال را مطرح کرده که چرا به‌رغم جنایت‌های رژیم آل خلیفه علیه مردم این کشور، همچنان به منامه سلاح می‌فروشد که پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج