جاباما
۷۳۹۱۰۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۱۰ نکته از جام جهانی ۲۰۱۸ که حتما باید بخوانید!

 مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ شاهد شکسته شدن رکوردهای بسیاری بود.

وبسایت نود: مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ شاهد شکسته شدن رکوردهای بسیاری بود.

به نقل از مارکا، در ادامه به ارقام مهمی خواهیم پرداخت که حتما باید قبل از عصر شنبه و شروع مرحله حذفی بخوانید؛ چرا که بعد از آن دیگر برای شما جالب نخواهد بود!

۰: برای اولین بار بعد از جام جهانی ۱۹۸۲ هیچ تیم آفریقایی نتوانست از گروه خود صعود کند. سنگال آخرین بازمانده قاره سیاه بود که به شکلی حیرت انگیز و به دلیل کارت های زرد بیشتر نسبت به ژاپن، وداع تلخی با جام داشت.

۲،۵۴: ۱۲۲ گل در ۴۸ بازی مرحله گروهی به ثمر رسید تا میانگین ۲،۵۴ گل برای این دوره ثبت شود. ۲۰۱۸ روسیه از این نظر پایین تر از برزیل ۲۰۱۴ قرار می‌گیرد که میانگین ۲،۶۷ گل را در بازی های گروهی ثبت کرده بود. در حقیقت تنها ۵ جام جهانی از نظر میانگین پایین تر از روسیه ۲۰۱۸ قرار می‌گیرند اما ویژگی بارز این دوره، آن است که ۳۶ بازی به طول انجامید تا بالاخره شاهد اولین تساوی ۰-۰ جام باشیم.

۴: جام جهانی بعد از مرحله گروهی برای ۴ شهر میزبان به پایان رسید. یکاترینبورگ، ولگوگراد، سارانسک و کالینینگراد قرار نیست در مرحله حذفی از تیم های صعود کرده میزبانی کنند.

۹: بهترین گلزن جام جهانی، گل به خودی است! در مرحله گروهی مسابقات ۹ گل به خودی ثبت شد تا رکورد فرانسه ۱۹۹۸ با ۶ گل شکسته شود. هری کین مهاجم انگلیس با ۵ گل مدعی جدی کفش طلای رقابت هاست.

۳۷: درست است که آلمان از جام کنار رفته، اما بیشتر بازیکنان بوندسلیگایی هنوز در جام حضور دارند. از بین ۶۷ بازیکن بوندسلیگایی، ۳۷ بازیکن توانسته اند به همراه کشورهایشان به مرحله حذفی راه یابند. در این بین می‌توان به سوئیس و ژاپن اشاره کرد که به ترتیب ۱۰ و ۷ بازیکن در بوندسلیگا دارند.

۷۱: بعد از حذف مصیبت بار در مرحله گروهی، برای دوباره دیدن تیم ملی آلمان در زمین چمن باید ۷۱ روز صبر کرد. بازی بعدی ژرمن ها طبق تقویم روز ۶ سپتامبر در شهر مونیخ و در مقابل تیم ملی فرانسه خواهد بود. این بازی در چارچوب رقابت های تازه تاسیس "لیگ ملت ها" برگزار خواهد شد.

۲۲۶: آلمان به همراه برزیل با زدن ۲۲۶ گل در جام های جهانی رکورددار هستند. حال آلمان عرصه را خالی کرده و برزیل در بازی مقابل مکزیک در مرحله یک هشتم نهایی فرصت دارد در این زمینه از مانشافت پیشی گیرد.

۲۵۰۰: فخرالدین بن یوسف با زدن گل تساوی تونس در جریان پیروزی ۲-۱ بر پاناما، دو هزار و پانصدمین گل جام های جهانی را به ثمر رساند.

۱،۲ میلیون: روریک گیسلاسون، بازیکن تیم ملی ایسلند در شرایطی وارد روسیه شد که چیزی نزدیک به ۴۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام داشت. این بازیکن تیم سندهاوزن آلمان در بازی مقابل آرژانتین به صورت تعویضی وارد میدان شد. موهای بلوند و مدل خاص آن و البته اندام عضلانی گیسلاسون توجه طرفداران و فضای مجازی را به خود جلب کرد و گیسلاسون حالا در شرایطی به کشورش بازگشته که ۱،۲ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج