جاباما
۷۳۹۱۳۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ادامه تنش ایتالیا و فرانسه برسر پذیرش پناهجویان

تنش میان ایتالیا و فرانسه بر سر پذیرش پناهجویان، حتی پس از توافق شب گذشته میان سران اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا: تنش میان ایتالیا و فرانسه بر سر پذیرش پناهجویان، حتی پس از توافق شب گذشته میان سران اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد.

پس از ۱۳ ساعت مذاکره میان سران ۲۸ کشور اروپایی در خصوص مساله پناهجویان در بروکسل و امضای توافق مشترک، ایجاد تنش میان ایتالیا و فرانسه بر سر پذیرش پناهجویان همچنان ادامه دارد.

'جوزپه کنته' نخست وزیر ایتالیا امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل افزود: هنوز نمی توان گفت که این توافق بر پایه داوطلبانه است. مهم این است که ایتالیا اعلام آمادگی در خصوص ایجاد مراکز داوطلبانه پذیرش نکرده است در حالی که برخی کشورهای عضو اعلام آمادگی کرده اند. برای نخستین بار توافقی در خصوص پناهجویان با یک اقدام مشترک شد که حتی شامل نجات پناهجویان در دریا می شود. این بی سابقه است و ایتالیا دیگر تنها نیست.

وی تاکید کرد: ما هیچ یک از پناهجویانی را که در ایتالیا ثبت شده و سپس به آلمان می روند را نمی پذیریم و هیچ توافقی با برلین در باره جنبش های ثانوی آنها امضا نکرده و هیچ قولی به مرکل نداده ام.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز با تاکید بر اینکه نمی توان نخستین کشور اروپایی که پناهجویان وارد آن می شوند را نادیده گرفت اظهار داشت:مراکز داوطلبانه پذیرش باید در کشورهایی ساخته شوند که پناهجویان ابتدا وارد آن می شوند. مراکز تحت نظارت برای پذیرش پناهجویان باید در کشورهایی ساخته شوند که پناهجویان در آغاز وارد آن می شوند . فرانسه کشور ورود پناهجویان نیست.

وی افزود: مقررات حقوق بین المللی و امداد در دریا روشن است. امن ترین و نزدیک ترین کشور باید به عنوان بندر ورود به اروپا انتخاب شود. مقررات ما روشن است و به هیچ صورتی نمی توان این اصول را زیر سوال برد . اما باید با کشورهای محل ورود پناهجویان همبستگی داشت و از اغاز حمایت اروپایی را تضمین کرد.

مکرون روز چهارشنبه نیز در سفر به ایتالیا به اختلاف نظر با رم بر سر مساله پناهجویان اشاره کرد و ادامه داد: نمی توان در خصوص بحران پناهجویان سخن گفت بلکه این یک بحران سیاسی درخصوص مهاجرت های(غیر قانونی) است.

این مهاجرت ها درسال ۲۰۱۵ به بالاترین حد خود رسید. باید واقعیت را دید. اکنون صحبت از مهاجرات هایی است که ۸۰ درصد کاهش یافته اند و دیگر نمی توان انرا بحران نامید اما یک بحران سیاسی وجود دارد.

مکرون گفت: دیگر یک موج مهاجرتی مانند گذشته به سوی اروپا وجود ندارد. ما بحران پناهجویان را تجربه کردیم اما اوضاع کنونی را نمی توان بحران نامید. در شش ماه نخست سال جاری، ما دومین کشور اروپایی بودیم که درخواست پناهندگی دریافت کرده است . وقتی برخی ها ما را خودخواه می خوانند ما نیز این ارقام را نشان می دهیم.

سران اتحادیه اروپا پس از ۱۳ ساعت مذاکرات فشرده در بروکسل، در مورد سیاست های مهاجرتی به توافق رسیدند. ایتالیا ابتدا مانع از دستیابی به هرگونه توافقی در مورد نتایج نشست سران اروپا شده بود. این کشور خواستار توجه اعضای دیگر اتحادیه به خواسته های خود در مورد مسائل مهاجرتی شده بود.

ایتالیا پیشتر از پذیرش چند کشتی حامل مهاجران امنتاع کرده بود.

سران اتحادیه اروپا از روز پنجشنبه نشست دو روزه ای را در بروکسل پایتخت بلژیک آغاز کردند. مقام های بلندپایه کشورهای اتحادیه در این نشست درباره سیاست های مهاجرتی، دفاعی، امنیتی و مسائل مالی و اقتصادی گفت وگو کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج