۷۳۹۲۱۳
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

طنین تایید «راهکار سوم» روحانی از قم

روزنامه اعتماد در تحلیلی نوشت: رييس ‌دفتر وقت رييس‌جمهوري در راس هياتي به قم و البته مشهد سفر كرد تا با مراجع از روند و نتيجه اين توافق بين‌المللي صحبت كند. اگر دولت روحاني را به دو دوره پيش و پس از برجام تقسيم كنيم احتمالا در دوره پس از برجام اين اولين‌بار است كه دولت با پالس‌ها و نشانه‌هاي مثبتي مواجه شده است.

روزنامه اعتماد: «مقاومت و ايستادگي با كمترين هزينه» سومين راهكاري بود كه حسن روحاني در نشست روز چهارشنبه با مديران اجرايي پيشنهاد داد؛ راهكاري كه به زعم رييس‌جمهوري با تكيه بر آن «واقعيات را مدنظر قرار مي‌دهيم و توقعات را مديريت مي‌كنيم.» پس و پيش سخنراني روحاني نشان مي‌داد كه رييس‌جمهوري و مديران دولت گرچه مي‌خواهند در اين مبارزه «خط مقدم» باشند اما توقع ندارند كه خاكريزهاي اين «جنگ رواني بين‌المللي، ‌منطقه‌اي و بعضا داخلي» خالي بماند و كليد پيروزي در اين شرايط را «همكاري و وحدت» مي‌دانند.

وحدتي پذيرفته و نهادينه‌ شده در تمام اركان و قواي نظام كه رييس‌جمهوري آن را «شاخه‌هاي يك درخت» مي‌داند. در همين راستا و براي تحقق «راهكار سوم»، حسن روحاني نماينده ويژه خود را راهي قم كرد. محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهوري فرداي سخنراني روحاني به قم رفت تا در ديدار با مراجع، نهضتي همگاني براي محقق شدن راهكار كم‌هزينه پيشنهادي دولت به راه بيندازد، پايتخت مذهبي كشور كه پيش و پس از انقلاب در جهت‌گيري‌ها و مناسبات سياسي تاثيرگذار بوده است و از همين روي به جز ديدارهاي گاه و بيگاه دولتي‌ها و مجلسي‌ها به قم، در شرايط ويژه نيز مقصد سفر دولتمردان و سياستمداران است.

چه آنكه پس از شكل‌گيري توافق «برجام» محمد نهاونديان، ‌رييس ‌دفتر وقت رييس‌جمهوري در راس هياتي به قم و البته مشهد سفر كرد تا با مراجع از روند و نتيجه اين توافق بين‌المللي صحبت كند. اگر دولت روحاني را به دو دوره پيش و پس از برجام تقسيم كنيم احتمالا در دوره پس از برجام اين اولين‌بار است كه دولت با پالس‌ها و نشانه‌هاي مثبتي مواجه شده است.

پس از اعتراضات دي ماه بسياري از سياسيون و روحانيون صراحتا دولت را تنها مسبب شرايط مي‌دانستند اما با خروج امريكا از برجام و ايجاد شرايط جديد گويي مخالفان نيز پذيرفته‌اند كه بخشي از شرايط كنوني معلول شرايط خارجي است. از همين روي دولت گويي تصميم گرفته تا بخشي از بار توضيح شرايط كنوني را بر دوش مراجع بگذارد كه اين مهم را دريافته‌اند براي همين واعظي ماموريت يافت با آيات شبيري‌زنجاني، مكارم شيرازي، كريمي، اميني، سبحاني، ‌علوي گرگاني، نوري همداني و نماينده آيت‌الله سيستاني در قم ديدار كند. نام‌هايي كه در ميان آنها چهره‌هايي به چشم مي‌خورند كه گاه مواضع انتقادي نيز نسبت به دولت داشته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این نسخه ها به درد عمش میخوره هر موقه اون خونه و ماشینش رو ترک کرد اومد یه واحد ۱۰۰ متری وسط تهران گرفت و تونست هزینها رو کم کنه ما هم قبول میکنیم.

    • بدون نام

      آقای روحانی خودکرده راتدبیرنیست،مشکلات حادث شده بخاطربلندپروازیهای کودکانه شما که حتی آب خوردن ما رابه برجام گره زدید بوده وکشورمقتدر ایران رادرجهان به تمسخر گرفتیدوآلان هم خودشخص جنابعالی باید پاسخگو باشید.حالا باید برایتان آب وصابون بیاریم و صورت سیاه شمارابشوریم.

    • شکیبه

      جواب نمی ده

    • کارمند

      باید درابتدا مدیران فاسد را از کار برکنار کنند اما مشکل اینجاست که تقریباً همه ی مدیران به نوعی خواسته ونا خواسته درگیر فساد ورانت هستند و مهمتر اینکه اعتماد مردم بسیار کاهش یافته پس عملاً راهی وجود ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج