۷۳۹۲۱۶
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

میرزایی نیکو: نیازمند برجام داخلی هستیم

قاسم ميرزايي‌نيكو به «اعتماد» گفته، براي حل مشكلات بايد به‌دنبال «برجام داخلي» باشيم و در عين حال تاكيد دارد، رييس‌جمهوري و دولت به‌تنهايي قادر به تحقق اين مهم نيستند.

قاسم ميرزايي‌نيكو به «اعتماد» گفته: براي حل مشكلات بايد به‌دنبال «برجام داخلي» باشيم و در عين حال تاكيد دارد، رييس‌جمهوري و دولت به‌تنهايي قادر به تحقق اين مهم نيستند.

آقاي جهانگيري پيش از آغاز جلسه غيرعلني روز يكشنبه هفته قبل، تاكيد كرد كه تاكنون مسائل را به طور شفاف به اطلاع مردم، مجلس و حتي دولت نرسانده‌ايم و لازم است اين شفافيت ايجاد شود. كما اينكه در همان جلسه غيرعلني مسائلي را به اطلاع نمايندگان رساند كه گويا در بخشي از اين جلسه، از احتمال سهميه‌بندي بنزين و كوپني شدن كالاهاي اساسي و اتخاذ سياست‌هايي مشابه آنچه در دهه ٦٠ شاهد بوديم، صحبت شده بود. آيا جامعه مصرفي امروز اين شرايط را مي‌پذيرد؟

ما گير داخلي داريم. وقتي نمي‌خواهيم خودمان را بپذيريم، اين مشكلات هم ناگزير است. وقتي ما هنوز پس از نزديك به يك دهه نمي‌خواهيم راجع به محصوران، خانم رهنورد و آقايان موسوي و كروبي فكر كنيم، وقتي نمي‌خواهيم درمورد بازداشت‌شدگان مدت اخير، ازجمله دراويش زن بينديشيم، هنگامي كه حاضر نيستيم به عواقب دستگيري و برخورد با دانشجويان و صدور احكام سنگين براي اين جوانان فكر كنيم، وقتي هنوز به‌دنبال برخورد قهرآميز و امنيتي با انديشه و تفكر هستيم، وضعيت‌مان همين خواهد بود. اين مسائل اصل گرفت و گير كار ما است. اگر با اين مسائل برخوردي عاقلانه و مدبرانه داشته باشيم، قطعا عقلاي قوم وسط ميدان مي‌آيند و براي برون‌رفت از اين بحران‌ها راهكار موثر ارايه مي‌دهند.

بگذاريد كمي واقع‌بين باشيم و فعلا به‌سمت طرح مطالبه اصلاحات اساسي و كلان نرويم. هم‌اكنون نزديك به ٦ سال است كه همه فعالان سياسي، رسانه‌ها، نمايندگان مجلس و حتي شهروندان حامي دولت و رييس‌جمهور خودشان را به آب و آتش مي‌زنند كه رييس‌جمهور حداقل يك وزير را تغيير دهد اما اين اتفاق نمي‌افتد و رييس‌جمهور در پذيرش اين تغييرات سماجت مي‌كند. علت چيست؟

دولت بايد متوجه شود كه اين خطرات وجود دارد.

يعني هنوز متوجه نشده است؟

بعيد مي‌دانم اگر انسان عاقل متوجه شود كه درحال غرق شدن است، براي نجات خود اقدام نكند يا فكر كند كه غرق شدن به نفعش است. شايد هم به اين خاطر است كه دولت فكر مي‌كند ٢ سال بيشتر به پايان كارش نمانده و به همين نحو پيش برويم تا دولت بعدي روي كار بيايد.

پيشنهاد مشخص شما براي برون‌رفت از اين اوضاع چيست؟

ما بايد به‌دنبال برجام داخلي باشيم، نه برجام خارجي. البته روحاني پس از به ثمر رساندن برجام، صحبت‌هايي در اين مورد مطرح كرد. نكته مهم در اين خصوص آن است كه روحاني به‌تنهايي قادر به تحقق برجام داخلي نيست؛ بلكه آقاي لاريجاني هم بايد پاي كار بيايد. آقاي آملي لاريجاني هم بايد كمك كند، شمخاني و ديگر مسوولان اطلاعاتي و امنيتي نيز بايد همكاري كنند تا مشكلات داخلي حل شود.

آيا اين اقدامات مي‌تواند التهابات اخير جامعه ازجمله اعتراضات بازاريان را نيز آرام كند. اصلا ماجراي اين اعتراضات چه بود؟

بنا بر بررسي‌هايي كه داشتيم حداقل بخشي از اين التهابات در بازار، هدايت‌شده بود. حداقل آن گروه حدودا‌ ١٠٠ نفره كه در روز نخست به بازار رفت و بازاريان را تهديد كرد كه مغازه‌ها را ببندند، از طريقي هدايت شده بودند.

سوال اين است كه اين افراد از كجا هدايت شده بودند؟

ممكن است ١٥ نفر در جايي به تصميمي برسند و يك تجمع يا تظاهرات را ساماندهي كنند كه به‌راحتي مي‌توان از وقوع اين اتفاقات جلوگيري كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      مشکلات اینقدر زیاد شدن که دیگه قابل حل نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تورو خدا برجام داخلی کلید نزنید.اون از برجام خارجی که پوچ شد.اون هم از کلید حسن آقا که گمشده.

    • بدون نام

      بعضی ها خیلی آشغال هستن.
      همیشه تو بزنگاه کمین کرده و منتظر هستن تا بتونن باج بگیرن .
      الان هم میخان بخاطر تحریمی ک باعث و بانیش دولت فخیمه اصلاحات هست سران... ک چقدر ب نظام و انقلاب ضربه زدن و هزینه وارد کردن نجات بدن .
      کور خوندین به لطف خدا از این گردنه هم با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب و دعای امام زمان عبور میکنیم و ب شماها باج نمیدیم

    • بدون نام

      نه تو رو قرآن. همون برجام خارجی برای هفت پشتمون بسه....

    • بدون نام

      برجام خارجی چه شد که داخلی دگه برا مملکت سودی داشته باشه.باید برا مشکلات عقلتون به کار بندازید نه برجام.

    • علیرضا

      جالبه میگه اتفاقات بازار هدایت شده بود!!!
      الان مردم از بدبختی هر حرفی از دهنشون دربیاد میگن هدایت شده بود!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج