۷۳۹۲۴۲
۲ نظر
۵۰۲۳
۲ نظر
۵۰۲۳
پ

گلایه نماینده شورای مینوشهر از وضعیت آب

نماینده شورای مینوشهر درباره وضعیت آب این شهر می گوید: خيلي ناجور است. هم گل‌آلود است و هم خيلي شور. براي هيچ كاري مناسب نيست. مردم در بحران خيلي بدي به سر مي‌برند.

روزنامه اعتماد: بالا رفتن ميزان شوري، تغيير رنگ و بوي بد آب مردم اين شهر (مینو شهر) را هم آزار داده و موجب شده تا آنها براي نيازهاي غيرشرب هم نتوانند از آب لوله كشي استفاده كنند. «مينا سياحي‌فر»، عضو شوراي شهر جزيره در گفت‌وگو با «اعتماد» اقدامات انجام شده براي كنترل بحران پيش آمده را تشريح كرد و در عين حال از مسوولان ارشد تقاضا كرد طرح اتصال خط انتقال آب غدير دو به شبكه آب رساني را هر‌چه سريع‌تر به سرانجام برسانند.

وضعيت فعلي آب شرب مينو‌شهر چگونه است؟

خيلي ناجور است. هم گل‌آلود است و هم خيلي شور. براي هيچ كاري مناسب نيست. مردم در بحران خيلي بدي به سر مي‌برند. البته دستگاه‌هاي اجرايي براي خدمات رساني به مردم چهار ايستگاه توزيع آب را راه‌اندازي كرده‌اند كه حدود يك هفته است آب را به صورت رايگان در اختيار مردم قرار مي‌دهند اما خب اين ايستگاه‌ها جوابگوي نياز نبوده است. مردم از جاهاي ديگر هم آب مورد نيازشان را تامين مي‌كنند.

به جز اين چهار ايستگاه از شيوه ديگري براي توزيع آب در ميان مناطق بحراني استفاده نشده است؟

امكانات اداره‌هاي شهر محدود است اما همه امكانات بسيج شده است. الان در برخي مناطق باكس‌هاي آب معدني هم بين مردم توزيع مي‌شود ولي با توجه به گرماي هوا مصرف آب به گونه‌اي است كه نمي‌شود انتظار داشت يك خانواده نيازش با دو باكس آب معدني برطرف شود. البته مشكل آب جزيره مربوط به امروز و ديروز نيست. ما سال‌هاي سال است كه با كيفيت پايين آب گذران زندگي كرده‌ايم ولي خب الان ديگر آب هم شور شده، هم پر از گل و لاي و بد بو كه حتي براي شستن لباس‌ها هم مناسب نيست. راه‌حل اصلي اتصال خط غدير دو به شبكه آب است كه منتظريم طبق قول مسوولان تا ١٥ تيرماه به نتيجه برسد.

به جز كيفيت آب، گويا در مينو شهر شبكه توزيع آب هم فرسوده است، از آن طرف شبكه فاضلاب هم كه وجود ندارد و اين مسائل مشكلات را پيچيده كرده. يكي از مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند اواخر سال گذشته از اختصاص بودجه براي اجراي فاضلاب و اصلاح شبكه توزيع آب خبر داده بود. آيا در مينو شهر كاري شده است؟

تا جايي كه من اطلاع دارم شهردار مينوشهر با مسوولان منطقه آزاد اروند جلسه داشته‌اند كه شبكه فاضلاب اجرا شود كه اميدواريم به نتيجه برسد.

شما دو دوره است كه عضو شوراي شهر هستيد. آيا شورا در اين مدت به اندازه كافي پيگير رفع مشكل آب بوده كه از بحران پيشگيري شود؟

مردم مينو شهر از نظر بنيه اقتصادي مشكلات زيادي دارند، از جمله بيكاري و شورا با مسائل مختلفي روبه‌رو است اما پيگير مساله آب هم بوده است. قبل از اين يكي از مشكلات اصلي شبكه آب‌رساني به قطعي مكرر آب مربوط بود كه الحمدلله از سال گذشته اين مشكل حل شد. قبلا يكي از لوله‌هاي اصلي آب‌رساني به دليل پوسيدگي هدر رفت آب داشت و موجب قطعي هم مي‌شد كه با رايزني‌هاي شوراي شهر، شهرداري و همكاري آب و فاضلاب و تامين مالي از طرف منطقه آزاد اروند آن مشكل رفع شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما که به یک باکس شم قانع هستیم ولی کو؟ کجاست ؟
      بقول شاعر:
      گوش اگر گوش منو ناله اگر ناله ی تو
      آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

    • بدون نام

      مامردم قم سالیان درازی است که اب شیرین خود را می خریم یا دستگاه اب شیرین کن داریم و هیچ وقت اعتراض نکردیم چون شرایت عقلیمی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج