۷۳۹۲۴۹
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

اعتراض به درخواست روحانی از دادستان‌ها

روزنامه اصولگرای جوان با انتقاد از روحانی نوشت: حسن روحانی در همایش قوه قضائیه که هفته گذشته برگزار شد، از قضات و دادستان‌های سراسر کشور درخواست کرد با کسانی که سیاه نمایی می‌کنند، برخورد کنند و تأکید کرد که این امر نیاز به شاکی خصوصی ندارد. او در این همایش گفت که «امروز نیاز به امید داریم. سیاه‌نمایی اساساً و در ذات خود نیز کار نادرست و غلطی است و در برخی اشکال، اقدامی مجرمانه نیز به حساب می‌آید.

روزنامه جوان نوشت: حسن روحانی در همایش قوه قضائیه که هفته گذشته برگزار شد، از قضات و دادستان‌های سراسر کشور درخواست کرد با کسانی که سیاه نمایی می‌کنند، برخورد کنند و تأکید کرد که این امر نیاز به شاکی خصوصی ندارد. او در این همایش گفت که «امروز نیاز به امید داریم. سیاه‌نمایی اساساً و در ذات خود نیز کار نادرست و غلطی است و در برخی اشکال، اقدامی مجرمانه نیز به حساب می‌آید.

امروز قضات باید سیاه‌نمایی را همچون همیشه سیاه‌نمایی ببینند و اجازه ندهند که سیاه‌نمایی‌ها درباره نظام مردم را از آینده ناامید کند، دادستان‌های کشور، امروز وظیفه سنگین‌تری برعهده دارند. رسیدگی به تخلفات کسانی که آشکارا درباره آینده سیاه‌نمایی و تلاش می‌کنند امید مردم را از بین ببرند و در این راستا به دشمن کمک می‌کنند، نیازی به شکایت خصوصی ندارند.» در واقع سخنان روحانی دعوت به برخورد با منتقدین تعبیر شد؛ دعوتی که می‌گفت: منتظر شاکی باقی نمانید و خود بدون شاکی خصوصی برخورد کنید. به این سخنان که اعتراضاتی شد. علاوه بر زیباکلام، رئیس کانون وکلای ایران در توئیتی نوشت: «امروز رئیس جمهور رسماً از دادستان‌ها خواست، افرادی را که به تعبیر ایشان سیاه نمایی می‌کنند، تحت تعقیب قرار دهند.

از رئیس جمهور وکیل و حقوقدانی که مدعی حقوق شهروندی بود، توقع نمی‌رفت. جناب روحانی، با عملکرد نامناسب اقتصادی روا نبود منتقدانتان را اینگونه تهدید کنید.» صادق زیباکلام، فعال اصلاح‌طلب و از حامیان روحانی هم در توئیتر خود نوشت: «جناب آقای روحانی برای شما نه، اما برای من شرم‌آور است. چون خیلی‌ها که امروز برایشان بدون درنگ خواهان سرکوب و مجازات زندان و اعدام شدید، همان‌هایی هستند که ۲۹ اردیبهشت پارسال صادقانه و با هزاران امید به‌پای صندوق‌های رأی رفته و به حضرتعالی رأی داده بودند.» او در ادامه افزود: «جناب آقای رئیس جمهور اگر قرار شود به جرم «نامید ساختن مردم» کسانی تحت پیگرد قرار گیرند، با عرض معذرت خود حضرتعالی متهم ردیف اول هستید. چون به نحو حیرت‌انگیز و باورنکردنی و به حول و قوه الهی توانستید ۲۴میلیون نفری را که به شما رأی داده بودند در کمتر از چند ماه سرخورده، پشیمان و ناامید سازید.»

روشن است که چنین درخواست برخوردی با تأکید بر عدم نیاز به شاکی خصوصی، اگر از سوی چهره‌ای غیر اصلاح‌طلب انجام می‌شد، شخصیت‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب بلوا و هیاهویی برای حفظ حقوق شهروندی به‌پا می‌کردند که در وصف نگنجد! البته نباید از این واقعیت غافل ماند که رئیس‌جمهور امروز به این نکته رسیده که بحث اخلال در نظام اقتصادی و مسئله نفوذ امری جدی است و باید این رویکرد را به فال نیک گرفت. از این روست که او از دادستان می‌خواهد قاطعانه ورود و برخورد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب یعنی بگیم گل و بلبل است. تا خوشتون بیاد
      و فشار را تحمل کنیم.
      متاسفم. رای که دادیم

    • بدون نام

      متاسفم

    • بدون نام

      خدایش مردم حسابی سرکار کذاشتین این اینو میگه اون اینو برا مردم نون اب نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج