۷۳۹۲۸۹
۵۶۲۲
۵۶۲۲
پ

آینده دنیای ورزش تحت تاثیر این تکنولوژی‌ها

فناوری در تمامی ابعاد زندگی نفوذ دارد و به هر گوشه‌ای که نگاه کنید سبک و سیاق جدیدی از زندگی را می‌بینید که بدون فناوری انجام آن در گذشته به گونه‌ای دیگر صورت می‌گرفت. نفوذ فناوری را در ورزش نیز شاهد هستیم و گجت‌های ورزشی کمک زیادی به ورزشکاران می‌کنند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: فناوری‌ در تمامی ابعاد زندگی نفوذ دارد و به هر گوشه‌ای که نگاه کنید سبک و سیاق جدیدی از زندگی را می‌بینید که بدون فناوری انجام آن در گذشته به گونه‌ای دیگر صورت می‌گرفت. نفوذ فناوری را در ورزش نیز شاهد هستیم و گجت‌های ورزشی کمک زیادی به ورزشکاران می‌کنند.

اما کار فناوری با ورزش هنوز تمام نشده است و به احتمال زیاد در آینده با توجه رشد و نفوذ بیشتر فناوری شاهد ورزش‌های جدیدی خواهیم بود که رشته‌های ورزشی تازه‌ای را به دنبال دارند. به همین در ادامه قصد داریم با هم ببینیم تقابل فناوری و ورزش در آینده پایه‌گذار چه ورزش‌های جدیدی خواهد بود.

ورزش‌های الکترونیک (ESPORTS)

منظور از ورزش‌های الکترونیک در‌واقع انجام بازی‌های رایانه‌ای و مشاهده این بازی‌ها است. این فرآیند روز‌به‌روز تماشاچیان بیشتری پیدا می‌‌کند و بنا به گزارشی که مؤسسه آماری نیزو (Newzoo)، در این زمینه منتشر کرده است درآمد ورزش‌های الکترونیک در سال ۲۰۱۸ به میزان ۹۰۵ میلیون دلار رسیده و این مؤسسه پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۱۹ رقم درآمد ورزش‌های الکترونیک به یک میلیارد دلار هم برسد.

آینده دنیای ورزش تحت تاثیر این تکنولوژی‌ها

در این بین نقش پلتفرم‌های مشاهده ورزش‌های الکترونیک نظیر یوتیوب و توییچ را نباید نادیده گرفت. جالب است بدانید یکی از گیمرهای بازی معروف Fortnitr با نام تایلر بلِوین که با نام کاربری نینجا نیز وی را می‌شناسیم حدود ۵۰۰ هزار دلار در ماه از این بازی کسب می‌کند.

به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود در آینده شاهد رشد بیشتر ورزش‌های الکترونیک و جذب مخاطب‌های کمتر از ۳۵ سال برای تماشای این مسابقات باشیم.

المپیک بایونیک

پیشرفت فناوری عضو‌های رباتیک مختلفی را عرضه کرده است که به لطف آن‌ها می‌توان به انسان‌های توان‌خواه، توانمندی‌های بیشتری داد. به لطف این عضوهای رباتیک ورزشکارانی که در حال حاضر به دلیل نقص عضو با محدودیت‌ روبرو هستند در آینده‌ای نزدیک توانمند‌تر خواهند شد.

آینده دنیای ورزش تحت تاثیر این تکنولوژی‌ها

در نتیجه در کنار المپیک‌های فعلی که هر چند سال یک بار برگزار می‌شود، در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد برگزاری المپیک‌ بایونیک با حضور ورزشکارانی هستیم که عضوهای رباتیک مختلفی در بدن آن‌ها تعبیه شده است. به لطف این اعضا، شرکت‌کنندگان در این المپیک به احتمال زیاد حتی از ورزشکاران حرفه‌ای فعلی نیز توامندی و عمل‌کرد بهتری خواهند داشت و با این حساب پیش‌بینی می‌شود رقابت‌های هیجان‌انگیز و نفس‌گیری را در المپیک بایونیک شاهد باشیم.

مسابقه‌ پهپادها

روز‌به‌روز شاهد حضور بیشتر پهپادها هستیم و این دستاورد جدید تکنولوژی در حوزه درمان و پزشکی، ارسال کالا و انجام ماموریت‌های نظامی به خدمت انسان‌ها آمده است. این امر باعث شده تا پهپادها پیشرفت بیشتری پیدا کنند. از طرف دیگر حضور هوش‌مصنوعی نیز در پهپادهای آینده دور از ذهن نیست.

با این حساب پیش‌بینی می‌شود از آنجایی که پهپادها عمل‌کرد و مانور بسیار خوب و سریعی دارند انتظار می‌رود شاهد رشته‌های مختلفی برای برگزاری مسابقه میان پهپادها باشیم که در این زمینه می‌‌توان به مسابقات حمل اشیاء سنگین، مسابقه‌های سرعتی و همچنین مسابقات چندگانه میان پهپادها اشاره کرد.

در این مسابقات انسان‌ها کنترل پهپادها را در دست می‌گیرند و در پهنای آسمان با یکدیگر به‌رقابت می‌پردازند. بدون شک در چنین مسابقاتی شرکت‌های سازنده پهپاد از بهترین مدل‌های خود استفاده خواهند کرد تا توان پهپادهای خود را به رخ تماشاچیان و رقبا بکشند.

مسابقات خودروهای خودران

در بدبینانه‌ترین حالت می‌توان گفت کمتر از چهار یا نهایتاً پنج سال با حضور خودروهای خودران در خیابان‌های کلان‌شهرهای دنیا فاصله داریم. از هم‌اکنون نیز خودروهای خودران در قسمت‌های مختلف دنیا در حال آزمایش هستند.

با این حساب انتظار می‌رود خودروهای خودران در آینده نه‌تنها جای قسمتی از خودروهای فعلی را بگیرند بلکه به مرحله‌ای برسند که بتوان این خودروها را در مسابقات شرکت داد. در نتیجه مسابقات خودروهای خودران با حضور برند‌های معتبر برگزار خواهد شد تا از این طریق هوش‌مصنوعی این خودروها پیشرفت بیشتری پیدا کند. خوشبختانه از آنجایی که در این مسابقات راننده‌ پشت فرمان قرار نمی‌گیرد شاهد تلفات و آسیب‌های انسانی نیز نخواهیم بود. خودروهای خودران هراسی از سرعت و سبقت گرفتن از رقبا ندارند و این امر جذابیت مسابقات خودروهای خودران را بیشتر خواهد کرد.

مسابقات نبرد ربات‌ها

در حال حاضر شاهد برگزاری مسابقه‌هایی میان ربات‌ها هستیم اما ربات‌ها سلانه‌سلانه راه بلوغ را طی می‌کنند و حضور هوش‌مصنوعی در این دستاوردهای تازه بشر باعث شده تا با ربات‌های هوشمندی طرف باشیم که از انجام کارهای بسیار برمی‌آیند.

آینده دنیای ورزش تحت تاثیر این تکنولوژی‌ها

در نتیجه مسابقات نبرد بین ربات‌ها بدون شک یکی از جذاب‌ترین مسابقات را در آینده تشکیل می‌دهد. در این مسابقات ربات‌های تادندان مسلح در مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. از طرف دیگر از آنجایی که شرکت‌ کننده‌های این مسابقات را ربات‌‌ها تشکیل می‌دهند با مسابقاتی طرف خواهیم بود که در آن‌ها خبری از رحم و شفقت نیست و بدون اینکه مسائل انسانی زیر سؤال برود به راحتی می‌توان نبردهای جانانه‌ای را میان ربات‌ها برگزار کرد.

مسابقه‌هایی میان انسان و ماشین‌

در سال ۱۹۹۷ سوپر کامپیوتر آی‌.‌‌بی‌.‌ام با نام دیپ بلو (Deep Blue)، به مصاف قهرمان شطرنج دنیا، گری کاسپاروف رفت. این مسابقه را می‌توان اولین کارزار میان انسان و ماشین دانست. از آن زمان تاکنون مسابقه‌های مختلفی بین کامپیوتر و انسان‌ها برگزار شده است.

آینده دنیای ورزش تحت تاثیر این تکنولوژی‌ها

جالب است بدانید در بیشتر این مسابقات نیز این کامپیوترها بوده‌اند که حسابی از خجالت انسان‌ها درآمدند. با این حساب با توجه به پیشرفت فناوری‌های جدید انتظار می‌رود در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد ربات‌هایی باشیم که به لطف هوش‌مصنوعی قادر رقابت با انسان‌ها در ابعاد مختلف هستند.

در این زمینه یک سازمان رباتیک ژاپنی پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۵۰ میلادی ربات‌ها به‌اندازه‌ای پیشرفت کنند که بتوان یک تیم فوتبال متشکل ار ربات‌ها را در مقابل انسان‌ها قرار داد. امیدواریم تا آن زمان عمرمان به دنیا باشد و چنین مسابقه‌های نفس‌گیری را از دست ندهیم.

در این قسمت به پایان فهرست مسابقه‌های ورزشی رسیدیم که به لطف فناوری‌های جدید در آینده شاهد برگزاری آن‌ها خواهیم بود. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اهل ورزش و فناوری هستید و رشته‌های جدید و نوآورانه‌ای را سراغ دارید، این مسابقات را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج