۷۳۹۳۷۰
۲۳ نظر
۵۰۰۶
۲۳ نظر
۵۰۰۶
پ

دفاع زیباکلام از تیم اقتصادی دولت

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: سوالم از افرادی که تیم اقتصادی دولت را نقد می کنند این است که مشخصا کدام بخش از سیاست های این اعضای کابینه بوده که باعث به وجود آمدن این مشکلات اقتصادی شده است؟ چه باید انجام می‌دادند که نکردند و کدام تصمیم‌شان تاثیرات مخرب ماندگار برجای گذاشته است؟

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: سوالم از افرادی که تیم اقتصادی دولت را نقد می کنند این است که مشخصا کدام بخش از سیاست های این اعضای کابینه بوده که باعث به وجود آمدن این مشکلات اقتصادی شده است؟ چه باید انجام می‌دادند که نکردند و کدام تصمیم‌شان تاثیرات مخرب ماندگار برجای گذاشته است؟

بخشی از حرف های زیباکلام را در ادامه بخوانید:

*من تا به امروز ندیده و نخوانده ام که این افراد همیشه منتقد دست بر روی یک سیاست مشخص بگذارند و بگویند که این سیاست این فرد باعث به وجود آمدن این بحران ارزی شده است و در واقع به متهم کردن های کلی و ابراز گلایه بدون ذکر جزئیات و دلیل بسنده می شود.

*بنده معتقدم که هیچ تغییر یا هیچ بهبودی در وضعیت اقتصادی کشور به وجود نمی آید، دلیل هم این است که این مسائل اقتصادی که به وجود آمده است به خاطر سوءمدیریت و نحوه عملکرد کرباسیان وسیف نیست.

*اگر به جای سیف، آدام اسمیت هم بود وضع اقتصادی فرقی نمی کرد. اگر به جای این تیم اقتصادی، کینز و ریکاردو هم بودند نمی توانستند در این شرایط معجزه کنند. اگر به دلیل تحریم ها، خریداران نفت از ایران نفت نخرند سیف و کرباسیان چه کاری می توانند انجام دهند.

*آنچه باعث می شود تا اوضاع بهتری داشته باشیم همدلی و همراهی همه گروه هاست. بدون وحدت این تیم اقتصادی نمی تواندکاری انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه باید در یک جهت حرکت کنن،یعنی:منافع ملی

    • بدون نام

      اقای زیباکلام خداوکیلی متوجه هستی هر ازچندروزی خیلی متناقض درتمام موضوعات حرف میزنی؟
      احتمالا نوبت شب وروز داروهات رو اشتباه مصرف میکنی!مواظب سلامتی سیاسی خودت باش!

    • بدون نام

      دقیقا همینطوره این وضعیت اشتباه دولت فعلی نیست وضعیت موجود ریشه در اشتباهات طولاتی مدت داره و فشار ترامپ هم کار رو داره یکسره میکنه خدا لعنت کنه به ترامپ و اسرائیل و بیشعورها و جاسوسهای داخلی و اونایی که گفتن چشم بصیرت دارن ولی نداشتن تا این روزا رو ببینن خداوند نگذره از خون شهیدان مظلوم ما که وطن رو دست نا اهلان سپردند و رفتند . امروز رفتم برای خرید قیمت تمام اجناس دقیقا دوبرابر شده به وحدانیت خدا قسم . تو رو خدا به این روحانی بگین کم بیاد تو تلوزیون صحبت بکنه و از برنامه ی بی برنامه اش بگه چون روز بعد سخنرانیش قیمت ها دوبرابر میشه چون بازار فردا و آینده رو با یک کلام صحبت روحانی تشخیص میده

    • بدون نام

      یه روز به روحانی حمله میکنی.امروز میگی چیکار کنه. عجبا

    • بدون نام

      کسی اگه فهمید زیبا کلام چی میزنه به ما هم بگه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل میزنه

    • بدون نام

      احمدی نژاد که هست اورامقصر کنید

    • بدون نام

      ببند تو دهنتو وطن فروش پست

    • بدون نام

      تو هم حالت خوش نیست,یه روز به میخ میزنی یه روز به نعل....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا بقیه شو سانسور کردی؟

    • بدون نام

      زیبا کلام تو غلط کردی

    • بدون نام

      مدام چرت و پرت میگه معلوم نیس چی میزنه

      پاسخ ها

      • بی نام

        آقای زیباکلام این اعتراضات البته بدون اهانتها حق شما است چون در آخر کم آوردی درد اصلی را نگرفتی این روزها همه از وحدت همدلی میگویند

    • sam

      خدایا حضرت عزرایل رو هرچه زود تر بفرس مار رو راحت کن

    • منوچهر شمسی

      آقای چسب قطره ای که هرچیدرا به هرچی میچسپانی مگه وقتی زمانی که احمدی نژاد بود و نفت بالاتر از بشکه ای صد دلار فروخته میشد اقتصاد درستی داشتیم ؟ که حالا که تحریم شدیم اوضاع بهتر بشه آخه تا کی افرادی مثل تو باید میکروفون هذیون دستشان باشه ؟ تا کی ؟

    • مصطفی

      دکتر. زیبا کلام نمیدونه بحران از 6 ماه پیش شروع شده و حداقل تا مرداد هیچ تحریم و فشار خارجی به اقتصاد ایران وارد نمیشه؟ در واقع اگر بخوایم فقط عامل خارجی رو مقصر وصل اقتصادی بدونیم باید حداقل تا مرداد صبر کنیم. تا قبل از اون زمان (آغاز تحریم های جدید آمریکا) در یک شرایط عادی ما با چنین بحران و وضعیت فاجعه باری مواجه شده ایم. در این مدت بی عملی، سستی و رانت بازی و ناهماهنگی دولت خیلی بیشتر از هر چیز دیگه ای به چشم اومد

    • کامبیر

      اینم تکلیفش باخودش معلوم نیست احتمالا افطاری دعوت بو ده!؟

    • کاسب برجام

      مگه قرارنبودتحریمها برداشته شه .
      بابرجام.

    • یوناس حقی

      همین هایی که میگویید مقصر نیستند تا حالا برنامه ای ارایه کرده اند که بدانیم چه کاری قرار است انجام بدهند ؟ شما خودت بگو آقای دکتر تاحالا از این تیم برنامه ای شنیده یا دیده ای ؟
      در ضمن شما یادت باشه اثر گذاری تصمیمات پنهان همین آقایان است که وضعیت بازار و اقتصاد شیر تو شیر تر از چیزی است که شما فکر شو بکنی .

    • اصغر

      می‌ترسه لال از دنیا بره اگه هی حرفی نزنه
      مگه تو خونش یک خط اختصاصی به خبرگزاری داره که تیتر میشه

    • بهروز اباذزی

      صادق جان !!!! قرار بود صادق باشی!!! دقیقا شدی روحانی بعد انتخابات که متحول شد و رکبی زد به ملت!!!! حالا تو هم متحول شدی دادا؟؟؟؟ نکنه آقای توکلی چیزی بهت گفته که دست به عصا شدی!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      آقای عقل کل وبه اصطلاح استاد دانشگاه هنوز که خرید نفت ا دامه دارد و تحریمها شروع نشده وشما اگر گوش شنوائی داشتید راه حلهای ارائه شده راهم میشنیدید .خدابه داد دانشجوئی برسد که این چنین استادی دارد .البته گرفتن جایزه شما همه چیز را برای ملت ایران مشخص کرد و جواب خدمات خود به اربابانتان را گرفتید

    • یه خانوم

      جناب زیبا کلام که هر روز یه اظهار نظر میکنی یکی به نعل میزنی یکی به میخ بقلمون صفت نباش تو که هیچ کاری ازت برنمیاد نظریاتت هم که گرهی باز نمیکنه لااقل ساکت باش بذار ببینیم مسئولین خودشون چکاری از دستشون برمیاد بخدا مردم کلافه شدن از این وضعیت نابسامان اقتصادی والله کم آوردیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج