۷۳۹۵۴۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نوای ارکستر ملی ایران در آذربایجان پیچید

ارکستر ملی ایران که مهمان جمهوری آذربایجان است اجرای ویژه‌ای در هفته فرهنگی ایران در این کشور داشت.

خبرگزاری ایسنا: ارکستر ملی ایران که مهمان جمهوری آذربایجان است اجرای ویژه‌ای در هفته فرهنگی ایران در این کشور داشت.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان، با طنین ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و اجرای سالار عقیلی آغاز شد. در مراسم افتتاحیه این رویداد در باکو، وزرای فرهنگ دو کشور حضور داشتند؛ برنامه‌ای که از ششم تا دهم تیرماه جاری در دو شهر باکو و گنجه در حال برگزاری است.

سید عباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در این مراسم از آشنایی دیرینه دو ملت گفت و افزود: ارتباطات فرهنگی دو کشور روز به روز در حال گسترش است و همکاری‌ها ما را به آینده بهتری رهنمون می‌شود.

«ابوالفضل قارایف» وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان هم تاکید کرد که برگزاری هفته‌های فرهنگی بین دو کشور به یک سنت تبدیل شده است.

«آقاوردی پاشایوف» رهبر ارکستر ملی جمهوری آذربایجان هم در حاشیه اجرای ارکستر ملی ایران در سالن فیلارمونیای شهر باکو به مناسبت هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان، ارکستر ملی ایران را مجموعه‌ای با قابلیت بالا دانست و گفت: بسیار علاقمندیم اجراهای مشترکی با ارکستر ملی ایران در باکو و تهران داشته باشیم.

اجرای ارکستر ملی ایران علاوه بر هنرمندان دو کشور با حضور دانشجویان ایرانی مقیم باکو همراه بود. در این رویداد، قطعات بی‌کلامی مانند آوار و جام تهی اجرا شد. بهار دلنشین، ساغر، از خون جوانان وطن، ایران، خوشه چین و جام مدهوش قطعاتی بود که با صدای سالار عقیلی اجرا شد.

ارکستر ملی ایران همچنین در این سفر خود در سالن اصلی شهر گنجه با گنجایش یک هزار و ۲۰۰ نفر نیز به روی صحنه رفت.

هفته فرهنگی ایران، از ۶ تیر ماه در باکو با اجرای ارکستر ملی کشورمان آغاز شد و با برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری در موزه مرکزی باکو، اکران فیلم محمد (ص) و اجرای نمایش کمدی الهی از سوی گروه تئاتر بندرعباس در باکو ادامه یافت .

این هفته با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان و هیات بلند پایه همراه وی، در شهر تاریخی گنجه دنبال شد.

هفته فرهنگی ایران فردا با بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در باکو که هفته فرهنگی به همت این رایزنی در جمهوری آذربایجان برگزار شده است، پایان خواهد یافت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج