۷۳۹۶۳۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

صنعت دریانوردی می‎تواند بیکاری حل کند

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این‌که نرخ بیکاری در کشور دو رقمی است از حمل‌ونقل دریایی و دریانوردی به عنوان بخش مهمی برای ایجاد اشتغال نام برد.

خبرگزاری تسنیم: هادی حق شناس در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به این‌که دریانوردی شغل سختی محسوب می‌شود، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۰ میلادی سازمان جهانی دریانوردی به دلیل این‌که دریانوردی شغل پر خطری بوده و از محرومیت‌های زیادی برخوردارست، روز ۲۵ ژوئن را برای تجلیل از دریانوردان تعیین کرد.

وی تصریح کرد: صنعت دریانوردی ایران بر ۴ کنفوانسیون جهانی استوار است و در سه سال گذشته ایران گام‌های مهمی برای حمایت از دریانوردان برداشته است. اما تا تامین تمام حقوق دریانوردان راه درازی در پیش داریم.

وی با بیان این‌که بر اساس این کنوانسیون‌ها ۱۰ نوع سند مختلف صادر می‌شود، تصریح کرد: ایران ۱۲۵ هزار دریانورد دارد که با توجه به دسترسی به دریا در شمال و جنوب عدد قابل قبولی نیست. اگر توجه کنیم به این نکته که یک نرخ بیکاری در کشور دو رقمی داریم و به همین دلیل بخشی از هموطنان به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و مقیم آنجا می‌شوند. این در حالی است که می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت حمل و نقل دریایی کشور اشتغالزایی بالایی را ایجاد کنیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌که بیشتر دریانوردان از کشورهای هند،‌ چین، بنگلادش و برخی کشورهای آفریقایی است، گفت: ۵۶ مرکز آموزشی در کشور داریم که ۷ مرکز دانشگاهی و دولتی هستند.

حق شناس در بیان دلایل کم بودن سهم دریانوردان ایرانی در خطوط کشتیرانی به نبود خطوط کشتیرانی متنوع و سختی‌های کار دریانوردان اشاره کرد و افزود: مزایای دریانوردان خارجی با دریانوردان ایرانی فاصله معناداری دارد و در کشورمان توجه کمتری این مسائل می‌شود. دوری از خانواده نیز که بعضا ۶ ماه تا یکسال نیز طول می‌کشد یکی از عوامل کم بودن دریانوردان ایرانی است.

وی ادامه داد: همچنین شرکت‌هایی در کشور نداریم دریانوردان ایرانی را به خطوط کشتیرانی خارجی معرفی کرده و از این استعداد استفاده کنیم.

وی با یادآوری این‌که در کشورهای دیگر ۸۰ درصد کالا از طریق دریا جابجا می‌شود، گفت: اما در ایران ۹۰ درصد جابجایی کال از طریق دریا صورت می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، در این مراسم پیام وزیر راه و شهرسازی معاون امور دریایی سازمان بنادر قرائت شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      اره دیگه مشکل 10 میلیون جوان بیکار رو راحت حل میکنه ...خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج