۷۳۹۷۷۴
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

غرويان: دولت واقعيت‌ها را به مردم بگويد

محسن غرويان در روزنامه اعتماد نوشت: دولت واقعيت‌ها را بايد به مردم بگويد و از افكار عمومي كمك طلب كند و راه‌حلي براي حل مشكلات كشور ارايه كند. همچنين احساس مي‌شود كه مردم حرف‌هايي در دل دارند كه نمي‌توانند بيان كنند. حتي احساس مي‌شود كه رييس‌جمهور هم حرف‌هايي دارد كه به فرصت ديگري موكول كرده است.

محسن غرويان، عضو مجمع محققين و مدرسين حوزه عمليه قم در روزنامه اعتماد نوشت: مهم‌ترين مشكلات فعلي كشور دو وجه اقتصادي و ديگري سياسي دارد. مردم امنيت روحي و رواني لازم را در مسائل اقتصادي و معيشت خودشان ندارند. مساله تورم در ايام اخير نگران‌كننده بوده و افزايش قيمت‌ها و نوسانات دلار باعث شده تا مردم احساس امنيت لازم را نداشته باشند. وجه سياسي با وجه اقتصادي گره خورده است. موقعيت ما در جهان امروز همراه با آرامش خاطر نيست.

دولت‌هاي زيادي هستند كه در تضاد با ما هستند و اين مساله در حوزه سياست خارجي با وجه اقتصادي پيوند خورده است. به نظر مي‌رسد درددل كردن با مردم و شفافيت در امور كشور مساله‌اي حياتي است كه دولت بايد توجه ويژه‌اي به آن داشته باشد.

دولت واقعيت‌ها را بايد به مردم بگويد و از افكار عمومي كمك طلب كند و راه‌حلي براي حل مشكلات كشور ارايه كند. همچنين احساس مي‌شود كه مردم حرف‌هايي در دل دارند كه نمي‌توانند بيان كنند. حتي احساس مي‌شود كه رييس‌جمهور هم حرف‌هايي دارد كه به فرصت ديگري موكول كرده است. به هر حال اين وضعيت بايد تغيير كند. دولتمردان بايد بتوانند ايده‌ها و طرح‌هايي كه در ذهن دارند براي توسعه و موانع راه آن را به راحتي بيان كنند.

اين ترس از گفتن در بين مسوولان كشور بايد از بين برود. وقتي دولت بتواند حرف بزند و بعد ملت پشتيباني كند، طرح‌ها با حمايت و پشتيباني ملت اجرايي مي‌شود. اما وقتي ترس از گفتن باشد، دولت هم انگيزه‌اي براي اجرا نخواهد داشت. همچنين بايد روابط ما با ساير كشور‌ها گسترش يافته و عميق‌تر شود.

كشورهايي هستند كه سعي در منزوي كردن ايران دارند و مي‌كوشند تا ما را در انزواي سياسي و بين‌المللي قرار دهند. چرا بايد ما طوري رفتار كنيم كه دنيا ما را منزوي كند؟ اين مساله باعث وارد آمدن فشار اقتصادي و سياسي به ما مي‌شود. سياست خارجي ما بايد سياست تعاملي، دوستانه و مسالمت‌آميز با كشورهاي ديگر باشد تا از اين حالت انزوا خارج شويم. اگر به اين دو وجه توجه كنيم مي‌توانيم از بخشي از بحران‌هاي موجود كشور بكاهيم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م ح

      خیلی خشن هستن ایشون

    • بدون نام

      بحران را کسانی که درست کرده اند‌باید حل کنند مردم چکار کنند همه جور همراهی دارند ولی وقتی به یکنفر ۳۸۰۰۰ سکه میفروشند یا ۲۲۰ میلیون یورو به ۴۰ شرکت موبایلی با ارز دولتی میدهند که نوش جان کنند مردم چکار کنند یا وقتی سیاست خارجی ما جور دیگر است و مثل همه کشورها در فکر منافع کشور و مردم و ایندگان نیستیم مردم چکار کنند

    • بدون نام

      بدبختی ما ازگفتاردرمانی شماست که بکسی حرف میزنی که چیزی متوجه غم و اندوه مردم نیست وشماها هم بی خیال فقط حرف حرف شعار ...

    • بدون نام

      نمیدانم چند وقت است سر و کله شما در رسانه ها پیدا شده و دائم مطلب عنوان میکنید خبری است ؟ !!!

    • مهدی

      واقعیت را همه میدانند .......برس به حقیقت بی کفایتی

    • بدون نام

      اگر واقعیت را بمردم می گفتن کار به اینجا نمی کشید

    • علی

      الان دیگه همه واقعیتها رو میدونن 1.دست بعضی از ارگانها باید از دخالت در سیاست و اقتصاد کوتاه بشه 2. مردم ایران در اولویت قرار داشته باشن نسبت به کشورهای همسایه فقط همین.

    • بدون نام

      اخر نفهمیدیم شما کدوم وری هستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج