۷۳۹۷۷۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

بلاژویچ: کرواسی می‌تواند قهرمان جهان شود

میروسلاو بلاژویچ، سرمربی سابق تیم ملی کرواسی و ایران، رکورد دار هدایت کروات هاست.

ورزش سه: میروسلاو بلاژویچ، سرمربی سابق تیم ملی کرواسی و ایران، رکورد دار هدایت کروات هاست. او ۷۲ بار روی نیمکت آنها نشسته که ۳۳ پیروزی، ۲۴ تساوی و ۱۵ شکست حاصل تلاش او بوده است. اما ۴ بازی پیروزی از این ۷۲ بازی متعلق به دیدار تیمش مقابل دانمارک بوده است. حال بلاژویچ در مصاحبه ای جالب به شرایط حال و گذشته تیم ملی کرواسی پرداخت.

او گفت:" کرواسی بازیکنان بزرگی در اختیار دارد و می‌تواند در جام جهانی خود را ثابت کند. البته که آنها تا به همین جا هم ثابت کرده اند. هیچ تیمی نتوانسته در این رقابت ها ۹ امتیاز کسب کند. گروه ما سخت ترین گروه بود ولی برای ما نه. سخت ترین ها برای ما آسان می‌شوند

اوضاع کرواسی در روسیه چگونه است؟

بازیکنان هر چه که می‌خواهند برای ادامه روندشان در اختیار دارند. آنها تیمی با کلاس هستند، جو خیلی خوب و دوستانه ای بر تیم برقرار است. تمام این ها را مدیون زلاتکو دالیچ هستیم. هر بازیکنی باید بتواند بهترین عملکرد را در تیم داشته باشد و هیچ اشتباهی نکند.

آیا کرواسی با هدایت بلاژویچ شبیه به همین تیم بود؟

نه به نظرم اینطور نبود. من به دقت کارهای دالیچ را دنبال می‌کنم و تا به حال ندیدم اشتباهی از او سر بزند. یک نفر با من تماس گرفت و گفت «رئیس، چه کاری باید انجام دهم» و من گفتم فقط به راهی که خودت پیدا می‌کنی ادامه بده. دالیچ همیشه انگیزه بالایی داشت، مربی بسیار با انگیزه ای است و می‌داند که به دنبال چیست. خدا را شکر که تیم به این خوبی هدایت می‌شود.

بلاژویچ: کرواسی می‌تواند قهرمان جهان شود

بلاژویچ مربی دالیچ بوده است. خیلی ها می‌گویند تو بهترین معلم برای او بوده ای

بیخیال این داستان ها! خیلی ها از بهترین ها یاد گرفته اند و به جایی نرسیده اند. نمی‌دانستند چطور از این دانش استفاده کنند . همه چیز آنالیز شده است و از آنجایی که دالیچ مربی با استعدادی است این شرایط پیش آمده است. او دلیل اصلی من برای امیدوار بودن به موفقیت تیم در جام جهانی است.

انتظار شما از تیم ملی کرواسی کمی بزرگ نیست؟

قهرمانی ؟ چرا که نه؟ من از روی هوا حرف نمی‌زنم. من تا به اینجا تمام مدعیان را آنالیز کردم و استعدادشان را بررسی کردم و می‌دانید نتیجه چه بود؟ ما از همه بهتر بوده ایم.

بلاژویچ: کرواسی می‌تواند قهرمان جهان شود

عوامل زیادی، خارج از فوتبال می‌تواند روی عملکرد یک تیم در جام جهانی تاثیر بگذارد

صحبت کردن راجع به چنین رقابت بزرگی کار دشواری است. در جام جهانی یک سری بازیکنان جرات کارهایی که قبلا می‌کردند را ندارند بنابراین نمی‌توان قضاوت خوبی داشت.

به دالیچ برگردیم. آیا شباهتی بین خودت و او می‌بینی؟

تمام دنیا عوض شده است و همین باعث شده که مقایسه ها دشوار شود. با این حال به نظرم کار من راحت تر از او بود. شرایط روحی روانی، انگیزه بازیکنان، مستحکم کردن و جدا کردن تیم از حواشی و ... در فرانسه ۱۹۹۸ تا روسیه ۲۰۱۸ آسان تر بود. برای بازیکنانم تصاویری از مبارزان جوان پخش می‌کردم و همگی بمب انگیزه می‌شدند. امروزه این داستان وجود ندارد، ولی یک انگیزه بزرگ وجود دارد و آن این است که آنها می‌خواهند مردم را خوشحال کنند.

آیا به نظرتان دولت مردان کرواسی متوجه این موضوع هستند؟

بله متوجه اند، آنها حتما متوجه هستند. این ها یک گروه از جوانان کرواسی هستند که می‌خواهند وارد تاریخ شوند.

بلاژویچ: کرواسی می‌تواند قهرمان جهان شود

به نظرتان اوضاع در سال ۱۹۹۸ و کنترل آن راحت تر نبود؟

به شما گفتم، ما آن موقع به تازگی از جنگ راحت شده بودیم بنابراین ساخت روحیه جنگندگی برای من کار راحت تری بود. حالا این کار سخت شده ولی تمام بازیکنان از مسئولیتشان نسبت به کشور مطلع هستند. فقط تصور کنید که کرواسی قهرمان جهان شود و تمام دنیا از این تیم حرف خواهد زد.

هدف کرواسی؟

هدف ما این است که تا پایان جام پیش برویم و ببینیم چه چیزی منتظر ماست. ما می‌توانیم قهرمان جام جهانی شویم و هیچکس نباید این موضوع را دست کم بگیرد."

درباره دانمارک؟

بازی آنها با فرانسه نشان می‌دهد که تیم خوبی دارند. باید از تمام پتانسیل مان برای کسب پیروزی استفاده کنیم.

مقابل دانمارک باید چگونه بازی کنیم؟

گوش کنید، دالیچ همه چیز را انجام می‌دهد و می‌دانم که از همه چیز مطلع است ولی من چیزی نخواهم گفت زیرا استراتژی یک تیم وقتی موثر است که حریف را شگفت زده کند. برای همین است که مربی باید در یک دایره بسته باقی بماند."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطمئن باش اسپانیا حالتان را خواهدگرفت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج