۷۳۹۸۲۸
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

پنج توصیه موسویان به دستگاه دیپلماسی ایران

سيد حسين موسويان در روزنامه اعتماد نوشت: در نوشته‌هاي قبلي خود مكرر ابعاد تهديد ائتلاف مثلث تل‌آويو- واشنگتن- رياض و متحدينش عليه ايران را توضيح داده و اهميت نقش لابيگري آنها در واشنگتن با بهره‌برداري از پياده نظام گروهك تروريستي منافقين را توضيح داده‌ام.

سيد حسين موسويان در روزنامه اعتماد نوشت: در نوشته‌هاي قبلي خود مكرر ابعاد تهديد ائتلاف مثلث تل‌آويو- واشنگتن- رياض و متحدينش عليه ايران را توضيح داده و اهميت نقش لابيگري آنها در واشنگتن با بهره‌برداري از پياده نظام گروهك تروريستي منافقين را توضيح داده‌ام.

در اين نوشته به چند نكته در مورد ديپلماسي ايران اشاره مي‌كنم:

۱-مهم‌ترين حادثه ديپلماتيك بين‌المللي در پيش‌رو، بقا يا عدم بقاي برجام منهاي امريكاست. اگر ايران و ساير قدرت‌هاي جهاني بتوانند برجام منهاي امريكا را حفظ كنند، ظرفيت و پتانسيل مديريت بحران‌هاي جهان منهاي امريكا را به نمايش خواهند گذاشت و بالعكس. براي موفقيت در اين آزمايش بزرگ برنامه‌ريزي جامع‌تر لازم است.

۲-اروپا به زودي بسته خود براي حفظ برجام را تقديم ايران خواهد كرد. هفته گذشته در جلسه‌اي با حضور ۲۴ وزيرخارجه سابق اروپا، موضوع توان اروپا براي حفظ برجام منهاي امريكا بررسي شد. نتيجه اين بود كه حداكثر توان اروپا نهايتا ممكن است حداقل خواسته‌هاي ايران را تامين كند. پيشنهاد من اين است كه دستگاه ديپلماسي ما به دنبال بسته مشترك اروپا، چين و روسيه باشد تا يك بسته‌اي از طرف اروپا. پنج قدرت امضا‌كننده برجام بايد بسته حفظ برجام منهاي امريكا را روي ميز ايران بگذارند. چنين بسته‌اي حتما چاق‌تر از بسته اروپا است و مي‌تواند داراي جنبه بين‌المللي در چارچوب اجراي قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت سازمان ملل باشد.

۳-دستگاه ديپلماسي ما بايد تلاش كند عربستان را از اسارت و چنگال اسراييل نجات دهد. تل‌آويو، عربستان و برخي ديگر از كشورهاي عربي مسلمان را براي مقابله با ايران به استخدام گرفته است. اين روند هم موجب نابودي چند كشور مسلمان عربي خواهد شد و هم موجب تضعيف ايران.

۴-مكرر درمورد ضرورت استفاده از ظرفيت وتوان ايراني‌هاي مقيم خارج تاكيد داشته‌ام. براي تحقق اين مهم نياز به يك هماهنگي و برنامه ملي است. ميليون‌ها ايراني وطن دوست با سرمايه علمي، تكنولوژيك و مالي چند هزار ميليارد دلاري در ده‌ها كشور جهان وجود دارند كه بزرگ‌ترين فرصت ايران در خارج از مرزها هستند. رفتار عملي جمهوري اسلامي با اين جامعه ميليوني تاكنون به گونه‌اي بوده كه اگر نگوييم اعتماد آنها سلب شده و بر ترس و وحشت آنها افزوده، حداقل مي‌توان مطمئن گفت كه تهران نتوانسته اعتماد آنها راجلب كند. جلب اين اعتماد هم با شعار ممكن نيست. در صورت وجود يك تصميم و برنامه اجماعي ملي، دستگاه ديپلماسي بايد اين مهم را در اولويت كار خود قرار دهد.

۵-در شرايطي كه امپراتوري تبليغاتي و رسانه‌اي امريكا، اسراييل و عربستان عليه ايران عمل مي‌كند، سياسيون ما از شعارهايي كه براي آنها خوراك تهيه مي‌كند، پرهيز كنند و همزمان فكري به حال ديپلماسي عمومي مرده و به گل نشسته ايران بكنند تا طرح دشمن براي بسيج افكار عمومي جهان عليه ايران را خنثي كنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای موسویان بنظر ما عربستان خیلی خطرناکتر از دیگران است عربها با ایانیها خوب نیستند حتما میفرمایید بای با اینهمه سابقه بد برویم دست عربستانیها را ببوسیم البته ممکن است اتفاق بیفتد

    • یه خانوم

      آقای موسویان بهت اعتماد نداریم تو جاسوس دشمنی

    • محرم

      اگه حکومت ما انقدر عقلانیت داشت که ایرانیان مقیم خارج از کشور و جذب خودش کنه می تونست با بقیه دنیا کنار بیاد از مرحله پرتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج