۷۳۹۸۹۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کره شمالی و جنوبی ارتباط دریایی برقرار کردند

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد در ادامه تلاش های دو کره برای تحقق صلح و همچنین افزایش روابط در بخش های مختلف، دو کشور امروز یکشنبه یک گذرگاه ارتباط دریایی را بازگشایی کرده و کشتی‌های دو طرف برای نخستین‌بار در ۱۰ سال گذشته با یکدیگر ارتباط رادیویی برقرار کردند.

خبرگزاری ایرنا: یکی از مقامات وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: راه اندازی این خط ارتباط دریایی در راستای اجرای توافقنامه های اخیر بین دو کشور است که با هدف کاهش تنش های نظامی دو کشور و جلوگیری از رویارویی های غیرمنتظره به ویژه در دریای زرد شکل گرفته است.

این مقام کره جنوبی افزود: این خط دریایی حدود ساعت ۹ صبح امروز به صورت آزمایشی راه اندازی شد که در آن یک کشتی شناسایی کره‌شمالی بلافاصله به پیامی که ناو کره‌جنوبی از طریق یک کانال بین‌المللی رادیویی فرستاده بود، پاسخ داد.

ارتباطات دریایی بین دو کشور از ماه مه سال ۲۰۰۸ هنگامی که کره شمالی تمام تماس های کره جنوبی را از طریق شبکه ارتباطی جهانی دریایی بی پاسخ گذاشت قطع شده بود.

در ژوئن (خرداد) سال ۲۰۰۴ میلادی زمانی که دو کره روابط دوستانه را یک بار دیگر برقرار کردند آنها موافقت نمودند از فرکانس های رادیویی و سیگنال های بین المللی برای ارتباطات دریایی در اطراف شبه جزیره کره استفاده کنند و در ۱۴ ژوئن همان سال، اولین ارتباط دریایی بین کشتی های گشت زنی کره جنوبی و کره شمالی انجام شد.

دو کره به دنبال مذاکرات سران در اردیبهشت امسال، نشست های زیادی در بخش های مختلف با یکدیگر برگزار و به نتایج مهمی هم در حوزه های مختلف مرزی، روابط اقتصادی، جاده ای و همکاری های ورزشی و نظامی رسیده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج