۷۳۹۹۲۸
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

بانک مرکزی: لیست وزارت صنعت را منتشر کردیم

سخنگوی بانک مرکزی در خصوص ابهامات به وجود آمده مبنی بر کامل نبودن اسامی دریافت‌کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی که در فهرست امروز منتشر شد، گفت: اعلام اسامی بر مبنای فهرست درخواستی وزارت صنعت بود.

خبرگزاری مهر: سخنگوی بانک مرکزی در خصوص ابهامات به وجود آمده مبنی بر کامل نبودن اسامی دریافت‌کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی که در فهرست امروز منتشر شد، گفت: اعلام اسامی بر مبنای فهرست درخواستی وزارت صنعت بود.

محمدعلی کریمی در پاسخ به این سوال که چرا اسامی واردکنندگان خودرو و دارو در فهرست اعلامی دریافت کنندگان ارز که صبح امروز از سوی بانک مرکزی منتشر شده است، قرار ندارد، تاکید کرد: فهرست اعلامی از سوی بانک مرکزی مبنی بر دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی، بر مبنای فهرستی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار بانک مرکزی قرار داده و همانطور که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز روز گذشته در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرده، این فهرست را در نامه‌ای رسمی به رئیس کل بانک مرکزی ارسال نموده است.

سخنگوی بانک مرکزی افزود: اسامی درج شده در فهرست امروز بانک مرکزی که مشمول ۱۵۰۰ قلم کالا است، درست بر مبنای درخواستی که وزارت صنعت، معدن و تجارت از بانک مرکزی داشته و بدیهی است که اگر اقلامی درون این لیست جای ندارد، در فهرست ارسالی از سوی وزارت صنعت، نام آن درج نشده بود.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی کاملا آمادگی دارد تا در صورت ارسال هر گونه فهرست دیگری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان ارز تامین شده را با اسامی دریافت‌کنندگان منتشر نماید.

به گزارش مهر، وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال فهرستی به بانک مرکزی، در حالی درخواست اعلام اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی را داشته که این فهرست تکمیل نبوده و به خصوص واردکنندگان خودرو و دارو که بیشترین شبهات در مورد دریافت ارز را داشته‌اند، نامشان در این فهرست قرار نگرفته است. حال بانک مرکزی می‌گوید که اگر وزارت صنعت فهرست جدیدی را اعلام کند، به طور قطع بانک مرکزی آمادگی اعلام اسامی دریافت کنندگان ارز را دارد.

همچنین در اطلاعیه صبح امروز بانک مرکزی نکات دقیق و ظریفی به چشم می‌خورد مبنی بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نخواسته که اسامی همه دریافت کنندگان ارز دولتی را اعلام نماید. متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

« بانک مرکزی از ۲۱ فروردین ماه سال جاری در راستای سیاست جدید ارزی اتخاذ شده به منظور مدیریت بهینه منابع ارزی کشور، به کالاهای ثبت سفارش شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارز مورد نیاز را تخصیص داده و تامین کرده است.

نظر به اهمیت موضوع و با هدف شفاف سازی و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و نیز با توجه به تاکید و دستور رییس جمهوری محترم، فهرست کالاها را به تفکیک شرکت ها و افراد -که طی این مدت ارز رسمی به نرخ ۴۲۰۰ تومان دریافت کرده‌اند- منتشر می کند.

یادآوری می شود، این گزارش به درخواست وزارت صنعت برای کالاهایی که از سوی آن وزارتخانه مشخص شده، تهیه شده است؛ بنابراین در برگیرنده تمام کالاهای تامینِ ارز شده توسط بانک مرکزی نیست.

همچنین گفتنی است، بانک مرکزی علاوه بر تخصیص و تامین ارز کالاهای مندرج در این جدول ، مقادیر قابل توجهی ارز به مسافران خارج از کشور، دانشجویان، بیماران و نیز خدمات ثبت سفارش شده اختصاص داده که در اینجا به آنها اشاره نشده است.«

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      شفاف سازی اولویت مهم برای بدست آوردن اعتماد جامعه است.

    • بدون نام

      یعنی تو هر جریانی باید یه کم کاری نمود پیدا کنه چرا کامل اعلام نشده خدا داند نکنه بعضی دولتیا تو کارن!!!؟

    • بدون نام

      همش کار دولتیهاس پس کار مردوم عادیه

    • بدون نام

      چرا وزیر صنعت اسامی کلیه دریافت کننده گان ارز خصوصا وارد کنندگان خودرو را به بانک مرکزی اعلام نکرده حتما ریگی به کفش داره یا آبرویش در خطره این وزیر اصلا لیاقت وزارت نداره تحمیلیه

    • بدون نام

      بانک مرکزی سرمایه ملت را درغالب حراج سکه ،دلار به تاراج داده.95درصد مردم بدبخت و 10سال به عقب رفتند و اندک سرمایه زندگی شان نابود شد

    • بدون نام

      لیست ۹میلیاردلارهم منتشرکن ببینیم ژنهای خوب چه غلطی میکنن

    • کامبیر

      کامل که ندادید !؟اون بیسکویت خرهابود سگ هابودخرگوش بودوخاک گلدون وراستی فضولات انسانی هم با ارز دولتی بود که!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج