جاباما
۷۳۹۹۹۰
۷ نظر
۵۴۷۵
۷ نظر
۵۴۷۵
پ

نکات جالبی که در سفر به کارتان می آید

ما آنقدر به گجت هایمان وابسته شده ایم که بدون آن‌ها هیچ کاری از دستمان برنمی آید و وقتی شارژ تلفن همراهمان تمام می‌شود یا وقتی اینترنت نداریم ترس به سراغمان می‌آید.

برترین‌ها - الهام مظفری: ما آنقدر به گجت هایمان وابسته شده ایم که بدون آن‌ها هیچ کاری از دستمان برنمی آید و وقتی شارژ تلفن همراهمان تمام می‌شود یا وقتی اینترنت نداریم ترس به سراغمان می‌آید. اما گاهی در شرایط خطرناکی قرار می‌گیریم که فقط خودتان هستید و باید سریع دست به کار شوید. در این مطلب به شما نکات و ترفند‌هایی یاد می‌دهیم که جان شما را در شرایط بسیار سخت نجات خواهد داد و می‌توانید آمادگی هرچیزی را داشته باشید.

چطور آتش درست کنیم؟

اولین چیزی که در طبیعت نیاز دارید آتش است. اما هرکسی نمی‌داند چطور این کار را به درستی انجام دهد؛ بنابراین بیشتر افراد وقت باارزش خود را تلف می‌کنند. آتش سه بخش دارد:
آتش زنه که شامل شاخه‌های نازک و خشکی به ضخامت مغز مداد و طول دست می‌شود و باید به اندازه‌ای جمع کنید که بتوانید با انگشتان دو دستتان نگه دارید.
آتشگیره که شامل شاخه‌هایی به صخامت انگشت و طول ساعد می‌شود و باید به اندازه‌ای جمع کنید که بتوانید با دو دست نگه دارید.
هیزم چوبی است که مدت طولانی در آتش می‌سوزد. سه شاخه باید به ضخامت مچ دست یا حتی ضخیم‌تر باشند و آن‌ها را به قطعاتی به طول دستتان بشکنید.
ابتدا آتش زنه‌ها را به شکل مخروطی قراردهید و روشن کنید. سپس آتشگیره‌ها را به همان روش قرار داده و به تدریج هیزم اضافه کنید. این آتش به مدت طولانی می‌سوزد و زغال خوبی برای پختن غذا خواهد بود.
نکات جالبی که در سفر به کارتان می آید

یک ابزار دست ساز

اگر هیچ ابزاری برای ساختن یک سرپناه ندارید، باید خودتان آن را بسازید. برای ساخت چکش، یک شاخه درخت تازه با اندازه متوسط بردارید. شکافی به طول یک سوم در آن ایجاد کنید و یک سنگ تخت، اما محکم را داخل شکاف قرار دهید. بعد آن را با یک طناب یا یا شاخه نرم و تازه از بالا و پایین سنگ محکم ببنید. می‌توانید از سنگی استفاده کنید که یک طرف آن تخت و یک طرف تیز باشد.
نکات جالبی که در سفر به کارتان می آید

چوب ماهیگیری اتوماتیک

ماهی‌ به صرفه‌ترین منبع غذایی در طبیعت است، اما اول باید آن را بگیرید. یک چوب ماهیگیری اتوماتیک دست ساز کمک خوبی برای شما خواهد بود. ابتدا یک درخت جوان کوچک نزدیک آب پیدا کنید. تله‌ای که از دو گوه چوبی تشکیل و به یکدیگر قلاب شده اند را در زمین کنار درخت بکوبید. درخت را خم کنید و نوک آن را به گوه بالایی گره بزنید. قلاب و طعمه را به نخی وصل کرده و به همان گوه ببندید. وقتی ماهی طعمه را می‌گیرد، تله کار می‌کند و ماهی را از آب بیرون می‌کشد.
نکات جالبی که در سفر به کارتان می آید

چطور کرم بگیریم؟

قبل از ماهیگیری باید طعمه پیدا کنید. ماهیگیران برای این کار از یک ترفند استفاده می‌کنند. ابتدا یک زمین مرطوب پیدا کنید و یک درخت افتاده و پوسیده را برگردانید. دو شاخه بردارید و یکی از آن‌ها را به زمین بکوبید و با شاخه دوم شروع به حرکت رفت و برگشتی روی آن کنید. دو تا سه دقیقه بعد کرم‌های خاکی به سطح خاک می‌آیند و طعمه شما برای ماهیگیری می‌شوند. چون این صدا را به عنوان نزدیک شدن موش کور درک می‌کنند. همین اتفاق هنگام باران هم می‌افتد، چون قطرات باران هم همین ارتعاش را ایجاد می‌کنند.
نکات جالبی که در سفر به کارتان می آید
چطور نیزه بسازیم؟
اگر ابزاری برای ماهیگیری ندارید می‌توانید نیزه بسازید.یک ساقه محکم، بلند و مرطوب پیدا کنید. انتهای آن ۴ شکاف ایجاد کنید و هر قسمت را با چاقو یا سنگ تیز کنید و با کمک یک طناب یا ترکه محکم ببندید. حالا می‌توانید به راحتی در آب‌های کم عمق ماهی بگیرید.

نکات جالبی که در سفر به کارتان می آید

چطور ماهی تمیز کنیم؟

بعد از ماهیگیری باید بتوانید آن را تمیز کنید. با چند حرکت ساده می‌توانید این کار را انجام دهید:
ماهی را بشویید و همه باله‌ها را جدا کنید. بعد نوک چاقو را وارد مقعد آن کنید و به سمت سر برش دهید. چاقو را زیاد فرو نکنید تا داخل آن آسیب نبیند. شکافی در بخش استخوانی بین باله‌های جلویی ایجاد کنید. فک ماهی را نگه دارید، باله‌های جلویی را گرفته و به سمت عقب بکشید. حالا فقط باید داخل، دم و سر آن را جدا کنید.
نکات جالبی که در سفر به کارتان می آید

چطور ردپای حیوانات را تشخیص دهیم؟

برای شکار یا دفاع از خودتان بد نیست رد پای حیوانات وحشی را بشناسید. پیدا کردن ردپای آن‌ها در زمین‌های مرطوب یا بین چمن‌های له شده کار سختی نیست.
نکات جالبی که در سفر به کارتان می آید

چه نوع آتشی درست کنیم؟

اگر آتش مناسبی انتخاب نکنید به سختی می‌توانید آن را روشن نگه دارید. چند نوع چیدمان هیزم با توجه به موقعیت وجود دارد که باید نوع منامتناسب با موقعیتتان را انتخاب کنید.
هیزم سوئدی تا ۵ ساعت می‌سوزد و برای پختن غذا خوب است، اما نور خوبی ندارد.
آتش سرخپوستی سریع روشن می‌شود و گرما و نور زیادی تولید می‌کند، اما در باد مناسب نیست.
آتش ستاره‌ای برای پخت غذا مناسب است و به مدت طولانی می‌سوزد. اما اگر بلد نباشید به سختی می‌توانید آن را روشن کنید.
آتش مایل که یک قطعه هیزم ضخیم تکیه گاه بقیه هیزم‌ها است. این نوع آتش در آب و هوای بد مناسب است زود خاموش نمی‌شود، اما آتش زیادی هم ندارد.
آتش پلتفرم که هیزم‌ها به شکل شبکه روی هم قرار داده می‌شوند. برای پخت و پز مناسب است، اما به شاخه‌های بسیار خشک ضخیم نیاز دارد.
آتش کلبه چوبی به طور پایدار می‌سوزد و به مراقبت خاصی نیاز ندارد. اما چیدن هیزم‌ها به مهارت نیاز دارد تا خاموش نشود.

نکات جالبی که در سفر به کارتان می آید

چاله آتش داکوتا

چاله آتش داکوتا یک آتش زیر زمینی است که قرن هاست جان انسان‌ها را نجات داده است. این آتش به هیزم کمی نیاز دارد، از آب و هوای بد در امان است و حرارت زیادی تولید می‌کند. فقط باید گودالی به عمق ۱۰-۱۲ سانتیمتر ایجاد کنید و هیزم را داخل آن قرار دهید. سپس سوراخ دیگری به صورت مایل ایجاد کنید که به آتش اکسیژن برساند. این نوع آتش باید نزدیک درخت باشد تا دود را پراکنده کند.
نکات جالبی که در سفر به کارتان می آید

علائم مسیر

گم شدن در طبیعت آسان است. به همین دلیل یادگیری علائم رایج می‌تواند به شما کمک کند راه را پیدا کنید یا دیگران را از خطرات آگاه کنید.
نکات جالبی که در سفر به کارتان می آید

چطور یک سرپناه بسازیم؟

اگر گزینه دیگری به جز اقامت در جنگل ندارید و چادری همراه ندارید، مجبورید خودتان یک سرپناه بسازید. با استفاده از یک شاخه بزرگ و دو شاخه کوچک به شکل Y یک اسکلت بسازید. مطمئن شوید که در آن جا می‌شوید. زمین را با ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر برگ خشک، علف یا شاخه‌های کوچک بپوشانید تا به گرم نگه داشنتان کمک کنند. بعد از گذاشتن چند لایه شاخه‌ کوچک، شاخه های محکم را در دو طرف اسکلت قرار دهید. در نهایت کل آن را با یک لایه برگ و همه چیز را با یک لایه دیگر از شاخه‌های کوچک بپوشانید. بعد از اینکه وارد شدید، ورودی را ببندید. می توانید بدون اینکه نگران سرما باشید در این سرپناه بخوابید.
نکات جالبی که در سفر به کارتان می آید

چطور زخم را به درستی بدوزیم؟

اگر دچار زخم عمیقی شدید باید یک نخ مخصوص و یک سوزن خمیده برای دوخت آن پیدا کنید، مثل همان نخ و سوزنی که در جعبه کمک‌های اولیه پیدا می‌شود. اما تعداد کمی از ما این کار را به درستی انجام می‌دهیم. چند نوع بخیه مختلف متناسب با نوع زخم وجود دارد، اما حداقل یکی از آن‌ها را باید بلد باشید.
نکات جالبی که در سفر به کارتان می آید
با دست در رفته چه کار کنیم؟
دررفتگی یک آسیب بسیار رایج است. برای درمان شخص آسیب دیده او را روی زمین بگذارید و پایتان را (بدون کفش) زیر بغل او قرار دهید. مچ او را محکم گرفته و شروع به کشیدن در راستای بدنش کنید تا صدای کلیک بشنوید. این کار را با شدت انجام ندهید، چون ممکن است به اعصاب، عضلات و تاندون‌ها آسیب بزنید. اما اگر خودتان آسیب دیدید و کسی همراهتان نبود، روی سطح بلندی مثل یک کنده دراز بکشید. یک وزنه ۴.۵ تا ۹ کیلوگرمی را به دستتان ببندید. بعد از ۱۵- ۲۰ دقیقه دراز کشیدن به این حالت، شانه شما به حالت اول بازمی گردد. بعد از جا انداختن اندام آسیب دیده باید حداقل ۵ دقیقه بی حرکت نگه دارید.
نکات جالبی که در سفر به کارتان می آید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قلقلی

      بدک نبود.بهترینش همون انواع آتیشا بود و کاربرد و مقدار روشن موندنشون

    • خشم شب

      ممنون بابت مطلب خوبتون به کار میاد

    • بدون نام

      جالب بود البته درست انجام دادن این موارد تمرین زیادی میخواد

    • بدون نام

      توالت صحرایی رو هم باید توضیح میداد

    • پری

      بینهایت ممنون ^__^

    • بدون نام

      مرسى

    • بدون نام

      گومبالاگومبا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج