۷۴۰۱۱۴
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

پشت‌پرده استعفای شهردار کرمانشاه

شهردار مستعفی کرمانشاه در نامه استعفایش با صراحت کارشکنی اعضای شورای شهر در اعتراض به وی را دلیل این استعفا بیان کرده است.

خبرگزاری مهر: جلسه امروز شورای شهر کرمانشاه همچون جلسات دیگر با بررسی نامه‌های وارده به شورا شروع شد و ادامه یافت؛ در اواسط جلسه نوبت به بررسی مهمترین نامه‌ای رسید که سرنوشت مدیریت شهری را رقم می‌زد و نامه استعفای آرش رضایی شهردار کرمانشاه توسط کامران ملکی دبیر شورا قرائت شد.

آرش رضایی در نامه استعفایش اعلام کرده بود که به دلیل ناهماهنگی به وجود آمده در جریان برگزاری جلسات شورای شهر و عدم حضور برخی اعضا در این جلسات در اعتراض به حضور وی در سمت شهردار که جز فرصت‌سوزی چیزی به دنبال ندارد و همچنین جلوگیری از خسارات بیشتر از سمت شهردار استعفا می‌دهد.

پس از قرائت نامه، غلامرضا امیری گفت که شهردار مستعفی کرمانشاه در آخرین تماس تلفنی با وی اعلام کرده که در صورت رد استعفا در شورا فردا باز هم استعفای مجدد خود را تقدیم اعضا می‌کند.

البته امیری این را هم گفت که شهردار اعلام کرده به دلیل کسالتی که دارد امکان ادامه کار به عنوان شهردار را ندارد و این در حالی است که آرش رضایی در متن نامه با صراحت کارشکنی اعضای شورای شهر در اعتراض به فعالیتش را دلیل استعفای خود بیان کرده بود!

فشار برخی اعضای شورای شهر برای عوض کردن شهرداران مناطق

پس از صحبت‌های امیری نوبت به طیب حیدری به عنوان مخالف استعفا یا موافق شهردار رسید و وی در دفاع از عملکرد شهردار گفت: به جای رضایی هر کس دیگری هم بود همین آش و کاسه را داشتیم.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه ادامه داد: رضایی در یک بستر ناآرام و تنش‌آلود حداقل در مدت شورای پنجم و بیشتر در چند ماه اخیر کار کرد و به جای وی اگر هر شهردار بزرگی هم می‌بود در این مسند دچار مشکل می‌شد.

وی گفت: در بازخوردی که از مجموعه شهر داشتم اکثر مردم خواستار ماندن شهردار بودند، مردم از تغییر و تحولات ۶ ماهه و یکساله نگرانند و می‌خواهند شهردار حداقل یک دوره ۴ ساله را بماند.

حیدری از فشار برخی اعضای شورای شهر برای عوض کردن شهرداران مناطق حرف زد و افزود: ما در دوره پنجم بستر کار را برای رضایی فراهم نکردیم، چقدر فشار بود که فلان شهردار را بردارد، اگر صلاح شهر را می‌خواهیم نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریح کرد: یکی از موارد منفی رضایی همین توجه بیش از حد به خواسته‌های اعضای شورای شهر بود، اگر فشاری از جانب یکی از اعضا بود باید آنرا در جلسه مطرح می‌کرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر که در فصل امور عمرانی هستیم باید با رضایی ادامه دهیم تا وضعیت بهتر شود.

لجبازی هم اگر کردیم سر منافع شهر بوده

ابراهیم مرادی سخنگوی شورای شهر در ادامه و جایگاه موافق استعفای شهردار و در انتقاد به صحبت‌های حیدری اظهار داشت: رضایی در بدترین شرایط شهردار شد و ما هم دچار تنش‌هایی بودیم که شهردار را انتخاب یا جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: اهالی پیشکسوت شورای شهر این بحران را به ما منتقل کردند که در این اوضاع بحرانی باید شهردار ابقا شود و با رضایی ادامه داد که همینطور هم شد.

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: در این مدتی که رضایی شهردار بود می‌توانید بررسی کنید که چند درصد از لوایح شهردار را ما تایید کردیم و در مقایل آن چه تعداد اندکی را مخالفت کردیم که خود شهردار هم به این نتیجه رسید که از ابتدا هم نباید آنها را مطرح می‌کرد.

مرادی در پاسخ به حیدری که گفته بود شورای شهر نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کند، گفت: شورای شهر باید در این موارد دخالت کند چراکه ممکن است شهردار با رفاقت‌بازی مدیران را عوض کند، ما گله‌مندیم که اگر مدیری هم عوض می‌شود باید با ما هماهنگ شود.

وی با بیان اینکه تنشی هم اگر بوده اختلاف‌نظر بوده است، گفت: ما اگر هم لجبازی کرده‌ایم بر سر منافع مردم بوده، جابه‌جایی مدیران چه تغییری ایجاد می‌کند گله ما این است که چرا یک منطقه مدت زیادی است که مدیر ندارد.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: آنچه که برای ما مهم است مشکلات شهری و پروژه‌های عمرانی و پول‌هایی است که برای مجموعه شهرداری می‌آید و با بیخیالی شهردار از دست می‌رود.

اصرار بر قبول استعفا!

در پایان و قبل از رای گیری رسول آزادی رییس شورای شهر بار دیگر حرف‌های امیری را تکرار کرد و با اعضا اتمام حجت کرد که شهردار اعلام کرده اگر استعفا رد شود فردا مجددا استعفا خواهد داد.

در نهایت رای‌گیری از ۱۰ عضو حاضر و بدون حضور سالار احمدزاده که قبل از شروع جلسه آمد و سریع رفت، به رای گذاشته شد و استعفای رضایی با ۷ رای موافق، ۲ رای مخالف و یک رای ممتنع پذیرفته و حامد لعل‌بخش به عنوان سرپرست شهرداری کرمانشاه انتخاب شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      هی میخواهیم خوشبینانه نگاه کنیم نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج