۷۴۰۳۳۹
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

شناسایی متخلفان ثبت سفارش و واردات خودرو

رئیس کمیسیون ویژه «حمایت از تولید ملی» درباره واردات و تخلف در ثبت سفارش خوردو گفت: بخشی از این تخلفات از سوی کارکنان سازمان توسعه و تجارت بوده و بخش دیگر از آن از سوی واردکنندگان رسمی و غیررسمی انجام شده است و البته وزارت «صنعت، معدن و تجارت» هم تخلفاتی را انجام داده است.

خبرگزاری میزان: حمیدرضا فولادگر با اشاره به جزئیات گزارش اعمال «ماده ۲۳۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس» درباره واردات و تخلف در ثبت سفارش خوردو به کشور گفت: این گزارش با همکاری کمیسیون «صنایع و معادن» و کمیسیون «ویژه حمایت از تولید ملی» تهیه و به صحن علنی مجلس ارائه شده است.

وی تاکید کرد: در این گزارش به تعرفه‌گذاری و عدم تعرفه‌گذاری بر روی خودرو‌های وارداتی و تاثیر آن بر خودرو‌های داخلی اشاره شده است.

رئیس «کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر سیاست‌های کلی اصل ۴۴» تصریح کرد: در این گزارش به تخلف در زمانی که سامانه ثبت سفارش خودرو بسته بوده، ولی ۶ هزار خودرو ثبت سفارش شده است، اشاره شده که البته وزارت صنعت، معدن و تجارت معترف به این مسئله بوده است.

وی تاکید کرد: بخشی از این تخلفات از سوی کارکنان سازمان توسعه و تجارت بوده و بخش دیگر از آن از سوی واردکنندگان رسمی و غیررسمی انجام شده است و البته وزارت «صنعت، معدن و تجارت» هم تخلفاتی را انجام داده است.

فولادگر اظهارداشت: در صورت موافقت نمایندگان با گزارش تخلفات انجام شده درباره ثبت سفارش خودرو، درخواست ما این است که قوه قضاییه این مسئله را رسیدگی کند که البته این قوه هم اقداماتی را در این راستا آغاز کرده است.

طبق ماده ۲۳۶ قانون آئیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر گاه حداقل ده نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

کمیسیون حداکثر ظرف ده روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره ۱- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره ۲- در صورتی که مجلس در مورد رئیس جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم (۸۹) قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متخلفین معلومه کیا هستند دیگه شناسایی نمیخاد همگی آقا زاده هستند.

      پاسخ ها

      • دروغگو

        افرادی که در دور دست ترین نقاط کشور هستند به ریز میدانند!!! چطور شماها که این کارتان است خبر ندارید

    • بدون نام

      تورو به بخدا برای یکبار هم که شده با متخلفین برخورد کنید واقعا خنده داره که تو ایران یکی از دق دقه های مردم قیمت خودرو که یک کالای مصرفی باشه وبعنوان سرمایه بش نگاه بشه ،پولهای که برای راه اندازی تولید وایجاد اشتغال باید مصرف بشه روی خودرو سرمایه گذاری بشه ومردم باخریدماشین خوشحال بشن که یک شبه پولشون دو یا سه برابر بشه این یعنی فاجعه برای مملکت

    • بدون نام

      خجالت بكشيد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغگوها. سرگرم کنید مردمو

    • بدون نام

      1خودتون
      2بازهم خودتون
      3فامیلهاتون
      4همشهریهاتون
      5بازخودتون
      خجالت بکشید...

    • بدون نام

      بغیراز این وزارتخانه ها و نهادهای گردن کلفت و حرامخوار کی میتونه اینهمه ماسین بدون ثبت سفارش وارد کنه
      ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقازاده ها هستن جگرووووو

    • مصطفی بادینی زاهدان

      از هر صد تا 99تاش برا بچ خوداقازاده ها هستن بقیص خو مسولین بلند پایه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج