۷۴۰۴۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

زمان آغاز صدور کارت هوشمند ملی

مدیر کل ثبت احوال استان تهران از آغاز صدور کارت هوشمند ملی از آذرماه در استان تهران خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیر کل ثبت احوال استان تهران از آغاز صدور کارت هوشمند ملی از آذرماه در استان تهران خبر داد.

احمد قشمی در نشست خبری روز دوشنبه با اشاره به اینکه پایگاه اطلاعات اسناد هویتی ثبت احوال استان تهران از ابتدای آبانماه به بهره برداری رسیده است، گفت: با این اقدام تمامی اسناد هویتی استان در فضای مجازی قرار گرفته و بهره برداری از آنها در هر نقطه ای امکان پذیر است به طوری که دسترسی الکترونیکی و ماشینی در محل سکونت صورت می گیرد و به صورت آنلاین، خدمات سجلی و ثبت احوال به صورت سیستمی و ماشینی انجام می شود و دیگر نیازی به مراجعه به محل تولد فرد نیست.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد مردم تهران مهاجر هستند بر همین اساس دیگر نیازی به مراجعه به محل تولد نبوده و در هزینه های مصرفی و وقت و زمان آنها صرفه جویی می شود.

مدیر ثبت احوال استان تهران در مورد جمعیت این استان گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری جمعیت استان تهران ۱۲ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۴۶۱ نفر است که در شش ماهه اول سال جاری ۹۳ هزار و ۳۹۵ واقعه ولادت رخ داده که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۳۲ مورد مربوط به تولد پسران و ۴۵ هزار و ۱۶۳ مورد مربوط به دختران بوده است.

وی تاکید کرد:در ازای تولد هر ۱۰۰ دختر ۱۰۷ ولادت پسر داشته ایم به طوری که در هر ۲۴ ساعت ۵۱۸ نوزاد متولد و در هر ساعت نیز ۲۱ نوزاد در استان تهران به دنیا آمده است.

قشمی با اشاره به اینکه بیشترین ولادت ثبت شده در فاصله سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده به طوریکه در این سن ۳۲ هزار و ۷۸۸ نوزاد متولد شده است.

وی همچنین در خصوص آمار طلاق نیز گفت: ۱۱ درصد از طلاق های ثبت شده در استان تهران در طول یکسال اول ازدواج رخ داده است و میانگین سن ازدواج ثبت شده در این شش ماه ۲۹ سال برای مردان و ۲۴ سال برای زنان بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران در مورد فراوانی نام های پسران نیز گفت: امیرعلی، محمد طاها، امیرحسین، علی و ابوالفضل، امیر حسین، امیرمحمد، محمد مهدی، محمد حسین و پارسا ۱۰ نام اول پسران و فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، ریحانه و النا ، رها، هستی، سارینا، باران و ستایش بیشترین فراوانی نام دختران را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین به آمار چند قلوزایی در استان تهران اشاره کرد و افزود: در شش ماهه اول سال جاری ۱۵۹۰ مورد دوقلو، ۷۲ مورد سه قلو و یک مورد چهارقلوزایی داشته ایم این در حالی است که در سال ۹۱، ۲ هزار و ۹۰۱ مورد دوقلو، ۱۱۲۲ مورد سه قلو، ۷ مورد چهارقلو و یک مورد نیز پنج قلوزایی ثبت شده است.

به گفته قشمی، نسبت به شش ماهه سال گذشته در استان تهران تعداد موالید ۲.۳ افزایش داشته که در تهران نیز این آمار ۳.۹ رشد داشته است.

وی در مورد تغییر نام و نام خانوادگی نیز گفت: طی شش ماهه اول سال جاری ۲۱۰۶ مورد تغییر نام و ۱۱ هزار و ۸۵۳ مورد تغییر پسوند و پیشوند نام خانوادگی به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان تهران در مورد نرخ تعویض شناسنامه نیز گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار تومان برای تعویض شناسنامه، ۲۰ هزار تومان برای صدور شناسنامه ناشی از فقدان در نوبت اول، ۴۰ هزار تومان در نوبت سوم و ۱۰۰ هزار تومان در نوبت سوم دریافت می شود و همچنین نرخ صدور کارت شناسایی اولیه نیز ۲ هزار تومان است که در صورتی که دچار فقدان شود به ترتیب ۱۵، ۴۰ و ۶۰ هزار تومان برای دفعه اول تا سوم دریافت می شود.

وی در مورد ثبت وفات و تولد نیز گفت: بر اساس قانون ثبت ولادت باید ظرف ۱۵ روز و وفات نیز ۱۰ روز ثبت شود بر همین اساس نرخ دریافتی در مهلت قانونی ولادت و وفات ۵ هزار تومان و تا یک ماه بعد از مهلت قانونی ۱۰ هزار تومان، یک تا سه ماه ۱۵ هزار تومان و تا شش ماه ۲۵ هزارتومان دریافت می شود.

قشمی در مورد دفاتر پیشخوان نیز تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ دفتر پیشخوان الکترونیک دولت با انجام ۱۱ نوع خدمت در استان تهران فعال است به طوری که در این دفاتر درخواست تغییر شناسنامه، المثنی، تغییر نام و نام خانوادگی، هیات حل اختلاف، صدور گواهی فوت و تولد و ... انجام می شود و روزانه ۵ هزار نفر به این دفاتر مراجعه می کنند.

مدیر ثبت احوال استان تهران در مورد آمار وفات نیز گفت: در شش ماهه اول سال ۲۶ هزار و ۱۸۱ مورد فوت به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۴.۴ درصد رشد فوت داشته ایم که در شهر تهران نیز ۵۱ هزار و ۵۲۸ واقعه فوت به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل آن ۳.۸ درصد افزایش فوت داشته ایم.

قشمی در مورد کارت هوشمند ملی نیز افزود: صدور این کارت از طریق دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی انجام می شود و در استان تهران از آذرماه افرادی که به سن ۱۵ سال رسیده و قصد عکس دار کردن شناسنامه خود را دارند می توانند برای صدور کارت هوشمند ملی نیز درخواست دهند و در مراحل بعدی نیز بر اساس گروه های سنی فراخوان می دهیم.

وی در مورد آرشیو الکترونیکی نیز اظهار داشت: در استان تهران ۹۵ درصد اسناد سجلی ولادت اسکن شده به طوری که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ دستگاه اجرایی، قضایی و امنیتی از پایگاه اطلاعات جمعیتی ما استفاده می کنند.

به گفته مدیر ثبت احوال استان تهران، تمامی کارت ها مانند کارت سلامت، ایثارگری، کیف پول و ... در قالب کارت هوشمند ملی قرار خواهد گرفت و در این کارت اثر انگشت دیجیتالی، امضای دیجیتالی و عکس گنجانده می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج