۷۴۰۴۸۶
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

یمن دیگر کشور ضعیف نظامی نیست

سخنگوی یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله اعلام کرد دشمن با سامانه دفاعی و پدافند هوایی قادر به هدف قرار دادن پهپادهای موشک انداز ما نیست.

خبرگزاری فارس: سخنگوی یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله امروز دوشنبه طی سخنانی اعلام کرد که «یمن از لحاظ نظامی دیگر کشور ضعیفی نیست و دشمن باید بداند که ما دیگر مانند گذشته نیستیم.»

به گزارش المسیره، او گفت: نیروهای موشکی یمن پس از رصد و شناسایی پایگاه‌های مزدوران از طریق پهپادها، موشک‌های بالستیک خود را به سواحل غربی شلیک می‌کنند.

سخنگوی عملیات پهپادی یمن تاکید کرد که در عملیات پهپادی رصد و شناسایی از دستگاه‌‌هایی استفاده می‌شود که قیمت آنها کمتر از ۱۰۰۰ دلار است.

او درباره عملکرد و دقت بالای پهپادهای یمن گفته که «پهپادهای ما پس از جمع آوری اطلاعات درباره مواضع دشمن، اهداف خود را به دقت هدف قرار می‌دهند.»

ارتش یمن و انصارالله حملات موشکی خود به عربستان را از ابتدای امسال که مسئولان یمنی سال ۲۰۱۸ را «سال موشکی» یمن می‌نامند، به شدت افزایش و چندین نقطه حساس عربستان را در عمق خاک این کشور هدف قرار داده‎اند.

اما نکته جالب توجه در خصوص توان دفاعی موشکی یمن در سال جاری میلادی، همین عملیات پهپادی ارتش یمن و انصارالله است که از طریق پهپادهایی مانند «قاصف۱» که قادر به طی کردن مسافت‎های طولانی است، می‌توانند اهداف مورد نظر را حتی در خاک عربستان هدف قرار دهند.

نیروهای یمنی در تاریخ ۱۱ آوریل با اجرای عملیات پهپادی، فرودگاه «ابها» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند که این مساله موجب نگرانی مسئولان فرودگاه شده است؛ به‌گونه‌ای که مسئولان پروازی فرودگاه ابها از ترس عملیات مشترک موشکی و پهپادی، مجبور به لغو پروازهای خود و انتقال مسیر پروازها به فرودگاه‌‏های ریاض، جازان و جده شده بودند.

اواخر سال ۹۵ بود که پهپاد تهاجمی «قاصف -۱» ساخت یمنی‌ها رونمایی شد و سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن وعده داده بود که این پهپاد باید ارتقاء یابد تا بتواند مسافتهای طولانی را طی کند و امروز می‌بینیم که یمنی‎ها به این وعده نیز جامه عمل پوشانده‎‌ و با پهپاد قاصف۱، چندین بار به تاسیسات نفتی «آرامکو» در «جیزان» واقع در جنوب عربستان حمله کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله

    • بهروز اباذزی

      اینقدر از توان موشکی یمن با آب و تاب خبری چاپ کردید من فکر کردم یمن یکی از استانها ماست که خبرش اینقدر برای ما حساسیت داره!!!!!! خب به ما چه که موشکش 1000 دلاریه! یا بالستیکه ! یا پهباد داره یا نه! راجب تورم و گرانی و بدبختی مردم خبر چاپ کنید نه یمن !!!!! اونا همشون عرب هستن فردا پس فردا باز هم با هم یکی میشن مثل سودان مثل جیبوتی ......

    • بدون نام

      یعنی خدا کند جنگ بمن به پیروزی برسد .
      ولی آیا تمام می شود یا ۵۰ سال همدیگر را پاره می کنید .

    • بدون نام

      بله به لطف ایران یه تروریست قوی شده

    • بدون نام

      فان حزب الله هم الغالبون.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج