۷۴۰۵۱۰
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

اقتصاد ایران دچار سوختگی و کوفتگی شده است

رییس بخش اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: معتقدم اقتصاد کشور امروز ۲۰ درصد دچار سوختگی و ۸۰ درصد کوفتگی شده است.

خبرگزاری ایسنا: رییس بخش اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: معتقدم اقتصاد کشور امروز ۲۰ درصد دچار سوختگی و ۸۰ درصد کوفتگی شده است.

"علیرضا شکیبایی" عصر امروز در نشست معاون اقتصادی رییس جمهور با نخبگان استان کرمان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و با تاکید بر این‌که دیگر نباید اشتباهات دوران گذشته را تجربه کنیم اظهار کرد: امروز شاهد کاهش ارزش پولی کشور و مرگ ریال هستیم به طوری که معتقدم اقتصاد کشور امروز ۲۰ درصد دچار سوختگی و ۸۰ درصد کوفتگی شده است.

وی با بیان این‌که در مدیریت اقتصادی کشور مشکلاتی از درون داریم که با مباحث خارجی از جمله برجام، تحریم ها و ... وضعیت اقتصادی بد را تشدید می‌کند، افزود: شاهد بودیم که در دولت قبلی بانک مرکزی نرخ سود تسهیلات بانکی را افزایش داده و آن را به ۳۶ درصد رساند و بانک‌ها را به رقابت با یکدیگر انداخت و فریاد فعالان اقتصادی را به صدا درآورد که خود نشان ازسوء مدیریت در اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به ۱۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی کشور تصریح کرد: هر روز شاهدیم که نقدینگی در کشور در حال رشد است که می‌توان پیش‌بینی کرد با توجه به تجربه‌های گذشته در سال‌های ۷۱ و ۹۱، باید شاهد یک رشد اقتصادی منفی در سال ۹۷ باشیم، زیرا تجربه نشان داده است وارد کردن شوک به اقتصاد کشور، تجربه‌های منفی به همراه خواهد داشت.

شکیبایی با بیان این‌که اولین درس اقتصاد این است که هر محصولی کم شود قیمت آن افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: این افزایش قیمت‌ها در طلا، ارز و ... در کشور از سوی دولت صورت می‌گرفته است، به طوری که در اسفندماه سال گذشته شاهد بودیم که بانک‌ها نرخ سپرده را به ۲۰ درصد افزایش داده اما به ناگهان نرخ سپرده را متوقف کرده که خود به اقتصاد علامت‌های افزایش قیمت‌ها را می‌دهد.

وی با اشاره به دیگر پالس‌های دولت برای افزایش قیمت در برخی کالاها اظهار کرد: شاهد بودیم که سایت فروش خودرو در سه ماهه اول سال ۹۷ بسته بود و تنها برخی محصولات معمولی را تولید می‌کرد که خود سبب افزایش قیمت خودرو می‌شد این در حالی است که بین تولید، عرضه و بازار فرق وجود دارد و دولت باید به این مهم توجه کند.

رییس بخش اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به این‌که دولت فعلی و کنونی فروش سکه و ارز را به عنوان کسری بودجه خود دنبال می‌کنند که این روش، روشی قدیمی و اشتباه است، اظهار کرد: معتقدیم اگر دولت این روش را به عنوان تامین التهاب بازار ارز انتخاب کرده است، دیگر نباید متوقف کند.

شکیبایی با تاکید بر این‌که دولت تاجر خوبی نیست و باید بخش خصوصی به بازار کشور ورود کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که بخش خصوصی هیچ‌گونه مسئولیت اجتماعی نسبت به مردم و جامعه ندارد و از التهاب بازار، رانت‌های خود را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان این‌که سرمایه اجتماعی پس از سقوط دلار از بین رفته و شکاف بین دولت و مردم ایجاد شده است، اظهار کرد: تجربیات و تحقیقات علمی نشان می‌دهد که با کاهش ارزش پول کشور، صادرات نیز افزایش پیدا نخواهد کرد و دولت نیز دیگر نباید این اشتباه را تکرار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      اینجور اظهار نظرها باعث ارتقا روحیه میشه تو این شرایط به نظرم 10 درصد هم اسپاسم عضلانیه خخخخ

    • بام

      یعنی واقعا همینقدر سود تسهیلات میدن متاسفم که دوبار سپد کاهش داشته من همیشه میگم ماهمون ریال تومان قبول داریم وباهیچی عوض نمیکنم باید یه کاری بشه که پول حفظ بشه

    • بینام ایرانی

      اقتصاد ایران منفجر شده

    • آرش

      ما هم

    • بدون نام

      به به چ حرف خوبی زده استاد.
      اخه ذلیل مرده اقتصاد ایران جزغاله شده
      پودر شده دلار 12هزار مگرکمه.

    • بدون نام

      شک نکن

    • بوف

      200درصد سوختگی و صددرصد کوفتگی جناب استاد....یک بسته سیگار سه برابر شده قیمتش ....و همه چیز به همین منوال

    • کامبیر

      بعضی جاهاش دچاراسهال حاد ودرقسمت هایی یبوست مرمن که به یاری تدبیر وامیدحل می شودحالت فوق همان حالت رکود وتورم درسیستم اقتصادی می شود.

    • بدون نام

      تشخیصتون اشتباهه ، اقتصادمون مرگ مغزی شده و متاسفانه هیچ کدوم از اعضاشم به درد پیوند به پیکر دیگه ای نمی خورن، چون تمام اعضاشم پر از غده های سرطانی هستن

    • بهلول

      روحانی رفته سویس کرم زد سوختگی بیاورد.خدا کنه اشتباه مثل قبل نیاورد.

    • سعید

      من که فکر کنم 99% در کما هستم 1% هم امکان زنده موندن دارم با این وضع اقتصادی تازه اونم به ضرب شوک هایی که وارد میکنن که اگه بفهمن شوک باعث زنده بودن میشه اونم قطع میکنن یه سره شه بریم پی کارمون دوزخ و....

    • جانباز

      پمادسوختگی بدم خدمتتان بایک مشت خاک بریزیدبرسرتان

    • بدون نام

      نمیتونن اداره کنن تواناییشون همین حده. ما باید مدیر وارد کنیم بجای کالا. یکی مث کیروش میخاییم برا اقتصاد

    • بدون نام

      اگر اینطور است،عضو سازمان تجارت آزاد جهانی شویم تا سوختگی و کوفتکی برطرف شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج