۷۴۰۶۲۴
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

توافق روسیه و آمریکا در مورد ایران؟

مرحله نهایی تفاهم بین واشنگتن و مسکو در مورد جنوب سوریه، از پنجشنبه گذشته انجام شده است. در اوج اختلافات بین هم پیمانان، هفته های گذشته شاهد نشانه هایی جدی از وجود تباین های روسی-سوری بوده است، همراه با فشارهایی بر حزب الله و ایران برای تسهیل معامله در جنوب، تا روسها قواعد بازی از غوطه تا جولان را کامل کرده و نفوذ ایران در این منطقه را مهار کند.

پایگاه خبری انتخاب: الاخبار در تحلیلی به قلم على الغلاف، محمد بلوط و وليد شرارة نوشت: تلاش مستمر روسیه برای اداره جنگ در سوریه، تباین و اختلاف آن با محور مقاومت را افزایش می دهد. به گزارش منابع سوریه، مرحله نهایی تفاهم بین واشنگتن و مسکو در مورد جنوب سوریه، از پنجشنبه گذشته انجام شده است.

در ادامه این تحلیل آمده است: پیام آمریکا برای گروههای مسلح در جنوب، در پنجشنبه گذشته نشان دهنده آن است که واشنگتن در صورت انجام توافقهایی با روسها، این گروهها را رها نخواهد کرد. بر این اساس،آمریکایی ها می گویند برای آتش بس در منطقه جنوبی سوریه تلاش می کنند تا مانع از تحریک ارتش سوریه شوند. به موازات این تلاش آمریکا، حتی پیش از آنکه جوهر این پیام آمریکا خشک شود، عملیات مشترک روسی سوری در جنوب گسترش می یافت.

این در حالی است که شاخص های نشان دهنده تفاهم بین آمریکا ور وسیه و گسترش سیطره ارتش سوریه تا خط آتش بس بین جولان سوریه و جولان اشغالی، پیش از نشست «تاسک فورس» در ژنو و حتی قبل از دیدار ترامپ با پوتین پدیدار شده بود، و یکی از این نشانه ها در سفارش های آمریکا به معارضان مسلح سوری در مورد غنیمت شمردن فرصتها برای تفاهم با روسها اشکار می شود.

در همین رابطه، جفری ارونسون، مدیر موسسه صلح خاورمیانه که روابط گسترده ای با امریکا و اسرائیل دارد در گفتگو با الاخبار می گوید: «در تمام مراحل بحران سوریه، تفاهم هایی بین آمریکا و روسیه موجود بود و این در حالی است که روابط بین آنها در ظاهر متشنج به نظر می رسید. اگر به سه سال گذشته نظر کنیم، می بینیم که در برابر توافقی بین طرفهای نزاع در سوریه قرار داریم؛ تفاهمی در خصوص کیفیت ورود به نبرد جنوب سوریه. از این رو، می توان گفت ما از مدتها پیش در برابر معامله ای در جنوب سوریه قرار داشته ایم و اسرائیل به موجب آن از آزادی تحرکات هوایی در سوریه برخوردار بوده است. اما روسها و ایرانی ها تمایل شدیدی دارند که در قواعد بازی در سوریه خللی وارد نشود و این در حالی است که دولت سوریه خارج از این معامله قرار دارد. نه نظام سوریه، نه روسها، نه اسرائیلی ها و نه آمریکایی ها هیچ یک موافق استقرار نظامی دائمی برای ایرانی ها و حزب الله در سوریه، و به طور خاص در جنوب این کشور نیستند. بنابراین تلاشهای اسرائیل و آمریکا برای مهار گسترش حضور نیروهای ایرانی و حزب الله، مانند تلاش برای بستن دروازه هایی باز است.

در اوج اختلافات بین هم پیمانان، هفته های گذشته شاهد نشانه هایی جدی از وجود تباین های روسی-سوری بوده است، همراه با فشارهایی بر حزب الله و ایران برای تسهیل معامله در جنوب، تا روسها قواعد بازی از غوطه تا جولان را کامل کرده و نفوذ ایران در این منطقه را مهار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اقای چلاغ

      ما ک متوجه نشدیم چی گفت ولی میدونیم ک خودمون باید زودتر سربلند بیایم بیرون از اون خراب شده تا شوت نشدیم بیرون با زور

    • بدون نام

      روسيه اگر چنین کند فقط خودشو رسوا میکند.
      به زودی شاهد تنش در سوریه خواهیم بود .

    • بدون نام

      ایران بازم داره و بازی میخوره از روسها ،تا کی حماقت ؟

    • بدون نام

      بنظر خروج تمامی کشور ها از سوریه همزمان خوبست .

    • کامبیر

      اینم پوتین بی پدرتون!؟

    • بدون نام

      عجب . عجب . بازم از تاریخ درس نگرفتند . بابا جان چقدر بگیم روسها ۱۰۰ پله از امریکاییها بدترند . چقدر به ایران خیانت کردند . اگر مسلمانید بفهمید حرم امام رضا را هم به توپ بستند . ول کنید جیره خواری روسیه رو

      پاسخ ها

      • نوری

        من بارها گفتم وهمه دنیا هم میداند که سگ امریکا شرف دارد برروسیه کمونیست...مسعولین بدبخت ما به روسیه میگن شریک راهبردی اون شریک نیست فقط ازایران باج میگیره اگردرسوریه میجنگه به قران اخرپولشو ازایران میگیره اگه چیزی براایران وتو کنه میلیارد ها دلا ر پول میخاد دلتون به روسیه وچین خوش نکنی درخصوص سوریه باامریکا توافق شد چند روز دیگه باتوک پا ایرانو میندازن بیرون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج