۷۴۰۶۶۶
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

وقتی اصولگرایان یک شبه حامی روحانی شدند

روزنامه اعتماد از تغيير رويكرد اصولگرايان گزارش مي‌دهد: سياسيون و رسانه‌هاي اصولگرا از شنبه تاكنون تغيير رويه داده و از ضرورت وحدت در وضعيت كنوني مي‌گويند و مي‌نويسند. دولتمردان و سياستمداران نيز اين تغيير رويكرد را به فال نيك گرفته و به اعجاز آن وحدتي كه از آن سخن مي‌رود، اميد بسته‌اند.

آرزو فرشيد در روزنامه اعتماد نوشت: آتش‌بس ادامه دارد. چهار روزي مي‌شود كه مخالفان و منتقدان دولت متوجه وخيم بودن اوضاع و احوال كشور شده و تصميم گرفته‌اند «استخوان لاي زخم» نباشند. سياسيون و رسانه‌هاي اصولگرا از شنبه تاكنون تغيير رويه داده و از ضرورت وحدت در وضعيت كنوني مي‌گويند و مي‌نويسند. دولتمردان و سياستمداران نيز اين تغيير رويكرد را به فال نيك گرفته و به اعجاز آن وحدتي كه از آن سخن مي‌رود، اميد بسته‌اند.

همگان انسجام و وحدت ملي را شاغول عبور از اين زمانه مي‌دانند اما كمتر كسي به اين مي‌انديشد كه اين شاغول چطور يك‌شبه يافت شد. گويي فشارهاي اقتصادي، سياسي، اجتماعي و... جان را به لب دولت و حاميانش رسانده باشد و جملگي يك دم رهايي از زخم زبان‌هاي مخالفان را به واكاوي علت تغيير رفتار آنها ترجيح مي‌دهند. اوضاع و احوال كشور و اضطرار برون رفت از شرايط نيز ايجاب مي‌كند كه همه انرژي‌ها صرف توجه به منافع و مصالح ملي و دوري از رفتارهاي جناحي شود.

شايد هم بي‌توجهي به چرايي تغيير رفتار اصولگرايان عامدانه و از اين جهت باشد كه اكنون زمان بهره‌برداري از همراهي آنها است؛ حتي اگر در پس آن توقعات يا تفاهمات قابل توجهي نهفته باشد. با همه اوصاف نمي‌توان از معناي سياسي تغيير رويكرد رقباي يك شبه رفيق شده، غافل شد. بررسي اظهارات و مواضع برخي رسانه‌ها و چهره‌هاي سياسي جريان راست مي‌تواند در درك معناي سياسي رفتارشان مفيد باشد.

آفتاب صبح شنبه از همان سو برآمد كه هر روز مي‌آيد. براي همين هم بايد به دنبال دليل واقع‌بينانه‌تري براي تغيير رويه اصولگرايان بود. خودشان مي‌گويند كه اين تغيير رويه پاسخي است به تغيير رويكرد حسن روحاني. استنباط آنان از سخنان رييس‌جمهور در جلسه روز چهارشنبه با مديران ارشد دولتي اين است كه روحاني نگاه خود نسبت به غرب و امريكا را تغيير داده و بايد به پاس اين تغيير به او فرصت ديگري داد.

منتقدان حسن روحاني كافيست مطمئن شوند او در حال بازي دادن آنها نيست، از هيچ كمكي به دولت دريغ نخواهند كرد ولي متحدان اصلاح‌طلب او، معلوم نيست كه در مقابل يك «روحاني جديد» كه در حال فاصله گرفتن از جزم‌هاي ليبرالي در ايران است چه موضعي خواهند داشت.» مهدي محمدي در حالي از «روحاني جديد» سخن مي‌گويد كه رفتارها و رويكردهاي حسن روحاني طي يك سال گذشته بارها از سوي جامعه راي او «چرخش به راست» تعبير شد.

نه روحاني و نه اصلاح‌طلبان حامي او اين چرخش را تاييد نكردند اما اينطور كه معلوم است جريان راست پيش دستي كرده و به سوي روحاني چرخيده و حالا در ازاي اين تغيير رويه، منتظر فاصله گرفتن روحاني از اصلاح‌طلبان است.

چرخش اصولگرايان به سوي روحاني به هر دليل و با هر هدفي كه باشد حتما گامي در راستاي تحقق منافع و مصالح ملي است. بدون شك بسياري از مسوولان و سياسيون اصولگرا نيز با نيت خير و براي تحقق همين منافع از فشار انتقادات به دولت كاسته و سعي دارند با ايجاد يك رويه وحدت از التهابات موجود كاسته و به رييس‌جمهور فرصت دهند در يك بستر سياسي و اجتماعي آرام، تدابير لازم را اتخاذ كند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه بابا دیگه ترس برشون داشته جام زهر نوشیدند.

    • بدون نام

      اصلاح طلبان از اول هم خیرخواه روحانی نبودن
      از رحم اجاره ای گرفته و حالا توصیه به استعفا و ...

    • بدون نام

      مشکل براشان پیش آمده کسکم
      از ترسشانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصولگراین هیچ مشکلی ندارند.چون میدانند انتخابات1400 مال آنهاست.

    • کامبیر

      بالاخره اونا هم اقازاده دارندوارز دولتی نیاز دارند!؟

    • مهدی

      ...بوی ارز ...

    • رامین

      آقای اعتماد شما بفرمائید اگر اصولگرایان در راس دولت بودند و مشکل اقتصادی الان اینجوری به آنها فشار میآورد شما این عرضه را داشتید که بگوئید به دولت بخاطر منافع ملی کمک میکنیم یا نه. شما فقط برسر منافع حزبی و جناحی ایستاده اید وبس‌‌. پس باید اخلاق و رفتار اصولگرایان برای کمک به دولت جهت عبور از مشکلات کمرشکن اقتصادی این دولت را تحسین کرد نه اینکه پیله بست ‌‌عقل و انصاف چیز خوبی ست اگه درک وفهم نمایید.

    • رامین

      آقای اعتماد شما بفرمائید اگر اصولگرایان در راس دولت بودند و مشکل اقتصادی الان اینجوری به آنها فشار میآورد شما این عرضه را داشتید که بگوئید به دولت بخاطر منافع ملی کمک میکنیم یا نه. شما فقط برسر منافع حزبی و جناحی ایستاده اید وبس‌‌. پس باید اخلاق و رفتار اصولگرایان برای کمک به دولت جهت عبور از مشکلات کمرشکن اقتصادی این دولت را تحسین کرد نه اینکه پیله بست ‌‌عقل و انصاف چیز خوبی ست اگه درک وفهم نمایید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج