۷۴۰۷۰۳
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

بررسی لوایح مرتبط با FATF با توافق سران قوا

صفاری نطنزی در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران: اگر کار این لوایح تا سه ماه آینده به پایان نرسد، به‌دلیل شروع عضویت اسرائیل و عربستان در کارگروه FATF احتمال خروج کشورمان ازفهرست سیاه بسیار سخت خواهد شد، خروجی که به گفته او بعد از این فرصت سه ماهه نیاز به موافقت اسرائیل و عربستان هم خواهد داشت و طبیعی است که آن‌ها تن به چنین تصمیمی نخواهند داد.

صفاری نطنزی، عضو کمیسیون سیاست خارجی در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران پیش بینی کرد:

چند شب قبل کارگروه FATF در اقدامی که شاید قدری هم غیر منتظره بود، تعلیق ایران از فهرست سیاه را برای سه ماه تمدید کرد. در مجلس هم شنیده می‌شود که قرار است بررسی مجدد لایحه CFT در کمیسیون امنیت آغاز شود. چقدر احتمال دارد با این وضعیت شاهد تصمیم متفاوتی در این خصوص در مجلس باشیم؟

اصلاً بحث فعلی کمیسیون امنیت ملی و حتی مجلس این موضوع نیست بلکه این بحثی است که در سطح سران سه قوه هم پیگیری شده و حتی در مجلس شنیده می‌شود که با رهبر معظم انقلاب هم هماهنگی‌هایی صورت گرفته است. بر این اساس آن‌طور که تا الان حداقل ما در جریان هستیم نظام به این نتیجه رسیده که چهار لایحه‌ای که در دستور کار بودند تصویب شوند و یک مقداری جلوگیری کنند از مسائل سخت‌تر بعدی که در صورت تصویب نکردن آنها در انتظار ما خواهد بود.

این هماهنگی که می‌فرمایید در روزهای اخیر انجام شده است؟

من شنیده‌ام که این‌طور بوده اما هنوز چیزی رسماً به ما اعلام نشده است. آنچه ما شنیدیم این است که این بحث در سطحی که گفتم مطرح شده و با توجه به زمانی که بابت تمدید سه ماه تعلیق ما از فهرست سیاه ایجاد شده، تصمیم بر این شده که از این فرصت استفاده شود.

با این تفسیر بحث کلیت FATF چه خواهد شد؟ تصمیمی درباره آن گرفته شده است؟

ما در این خصوص یک بحث عضویت در کارگروه FATF داریم که اصلاً این موضوع در دستور کار نظام و قوا نیست. یعنی حداقل الان هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که چنین کاری به نفع ماست. اما یک بحث دیگر هم داریم و آن بحث پذیرش چهار لایحه قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، قانون شفافیت مالی، عضویت در پالرمو و CFT است که در واقع آنچه ما دنبال می‌کنیم و قرار است ادامه پیدا کند، بحث همین چهار لایحه است که تبدیل آنها به قانون مانع ورود ایران به فهرست سیاه FATF خواهد شد. چیزی که الان دنبال می‌شود و قرار است پیگیری شود موضوع همین چهار لایحه است تا ما بواسطه آنها بتوانیم تعلیق خود از فهرست سیاه را تثبیت کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه رهبر نگفت تصویب نکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس واسه چی مجلس داریم ؟

    • بهزاد

      در همه مواضع عقب نشینی کردیم.
      جو گیر میشویم و مخالفت میکنیم و بعد از فشارهای متعدد تسلیم میشویم

    • بدون نام

      آفرین ب دولت تدبیر وامیدبرجام کلی از مشگلات مارو حل کرد ملت در رفاه هستن کسی ب پول یارانه احتیاج نداره ی کوچولو مشگلات هس ک اونم با اف ای تی اف حل میشه صبرکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج