۷۴۰۷۲۹
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

علم، حرف‌های سردار جلالی را تایید نمی‌کند

روزنامه اعتماد نوشت: آيا مي‌توان گفت كه تغيير اقليم مشكوك است يا حاصل پيامدهاي دست كاري كشورهايي عليه كشوري ديگر است؟ يافته‌هاي علمي تاكنون چنين چيزي را اثبات نكرده‌اند

روزنامه اعتماد: «تغييرات اقليمي در ايران مشكوك به دخالت خارجي‌هاست» اين جمله از كيست؟ سردار غلامرضا جلالي، رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور.

او در مهم‌ترين بخش از صحبت‌هايش درباره «پديده تغييرات اقليمي» تشكيك كرده و پيامدهاي آن را متوجه اقدامات دشمنان خارجي دانسته است: «تغييرات اقليمي در ايران مشكوك به دخالت خارجي‌هاست. مراكز علمي كه در كشور وجود دارد مطالعه‌اي در اين خصوص انجام داده‌اند كه نتيجه مطالعات اين موضوع را تاييد مي‌كند.» جلالي به صراحت گفته است «تيم‌هاي مشتركي از اسراييل و يكي از كشورهاي همسايه، ابرهاي در حال ورود به ايران را غيربارور مي‌كنند؛ علاوه بر اين ما با بحث ابردزدي و برف‌دزدي نيز مواجه هستيم.»

اما آيا مي‌توان گفت كه تغيير اقليم مشكوك است يا حاصل پيامدهاي دست كاري كشورهايي عليه كشوري ديگر است؟ يافته‌هاي علمي تاكنون چنين چيزي را اثبات نكرده‌اند. گرم شدن كره زمين، كاهش بارندگي‌ها و تغييرات زيستي ديگر هر سال بيش از قبل نگراني دانشمندان حوزه علم هواشناسي، جغرافيا و محيط زيست را افزايش مي‌دهد. همين افزايش نگراني موجب شده تا به طور مرتب گزارش‌هاي دقيقي از پيامدهاي تغيير اقليم در سراسر جهان تهيه شود.

در ايران هم نقش تغييرات اقليم بسيار مهم ارزيابي شده است. بهلول عليجاني، استاد اقليم‌شناسي و مدير قطب علمي تحليل فضايي مخاطرات محيطي، دانشگاه خوارزمي تهران در مقاله‌اي كه زير عنوان «تغيير اقليم در ناهمواري‌هاي زاگرس» منتشر كرده و درباره اهميت مطالعات تغيير اقليم نوشته است: «در ايران، تغييرات اقليم بسيار مهم ارزيابي مي‌گردد زيرا بالارفتن دما و كمبود بارش ايران تاثيرات منفي زيـادي روي منابع آب و امنيت غذايي دارد كه سبب گسستن بافت‌هاي زيستي، اجتماعي و غيره مي‌شود. بـدين جهـت انجام هر مطالعه جامعي در راستاي شناخت هرچه بيشتر اقليم، تغييرات و كاربرد آن در مسائل و برنامه‌ريزي‌هاي كشور مي‌تواند سودمند واقع شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هم وطن

      دورود بر شما .
      آقایانی مطالعه کنن که دنبال مقصران مشکلات داخل تو کشورهای دیگه میگردن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا مشخصه که شرایط اقلیمی کشور به طور غیر عادی تغییر کرده! ولی گویا این کارشناسان هواشناسی خواب تشریف دارن.اینایی که حرفای سردار رو انکار میکنن بیان با دلیلو سند بگن که همچین چیزی نیست!

    • بدون نام

      باور کنید این حرف ۱۵ سال پیش یه کشاورز هم تو روستا همین حرف زد

    • احمدد

      این تعقیر اقلیم بیشترش بخاطر پارازیت ماهواره است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تایید میکنم

    • بدون نام

      حرف ایشان پایه علمی دارد ابرها از یونها تشکیل میشوند وامکان این موضوع وجود دارد

    • علیرضا علمشاهی

      اگر مسئولین فکر میکنند پیرو ولایت فقیه و ائمه اطهار علیهم السلام هستند زندگیشان را بر پایه آنها بنا نهند تا یک ملت هشتاد میلیونی پشتیبانان باشن

      چجوری

    • علی

      پارازیت,امواج موبایل وسایر بارهای الکتریکی میتواند در بارور شدن یا نشدن یونهای مثبت ومنفی ابرها تاثیر گذاشته و سبب کاهش بارندگیها شود .و چه بسا به وضوح مشاهده شده است که امواج پارازیت حتی بر روی زنبورهای عسل نیز تاثیر گذاشته بطوری که در مسیریابیها دچار سر در گمی و استیصال گشته مسیر کندو را گم میکنند و در نهایت از بین میروند.

      پاسخ ها

      • احمدد

        دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج