۷۴۰۷۹۷
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

فروشندگان لوازم‌خانگی قیمت‌ها را کاهش دادند

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به برخورد با فروشندگان لوازم‌خانگی که خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده‌اند، تاکید و اعلام کرد: اکثر واحدها قیمت‌هایشان را اصلاح کرده و قیمت‌ کالاها را مطابق ۹.۶ درصد نرخ تورم افزایش داده‌اند و طبق بررسی‌های صورت گرفته از بازار فقط دو واحد نسبت به کاهش قیمت‌ اقدام نکرده‌اند که پرونده تخلف‌شان به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

خبرگزاری ایسنا: معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به برخورد با فروشندگان لوازم‌خانگی که خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده‌اند، تاکید و اعلام کرد: اکثر واحدها قیمت‌هایشان را اصلاح کرده و قیمت‌ کالاها را مطابق ۹.۶ درصد نرخ تورم افزایش داده‌اند و طبق بررسی‌های صورت گرفته از بازار فقط دو واحد نسبت به کاهش قیمت‌ اقدام نکرده‌اند که پرونده تخلف‌شان به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وحید منایی با بیان اینکه افزایش غیر منطقی لوازم خانگی در بازار قابل قبول نیست، اظهار کرد: با فروشندگان لوازم خانگی که خودسرانه قیمت‌های خود را افزایش داده‌اند و با قیمت بالاتری محصولات شان را به بازار عرضه می‌کنند، برخورد می‌شود.

وی افزود: با توجه به اقدام برخی از واحدهای تولیدی لوازم خانگی نسبت به افزایش قیمت محصولات در ابتدای سال جاری بدون اخذ مجوز لازم از کارگروه تنظیم بازار و قبل از بررسی های کارشناسی و انجام هماهنگی با این سازمان، موضوع از انجمن‌های مربوطه و با حضور واحدهای مدنظر، پیگیری شد که نهایتا اکثر واحدها در راستای تمکین از تصمیمات اتخاذ شده، نسبت به اصلاح قیمت‌ها به سطح نرخ تورم اعلامی از ناحیه بانک مرکزی (۹.۶ درصد) اقدام کردند.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: از مجموع واحدهای مورد بررسی صرفا دو واحد نسبت به کاهش قیمت‌های فروش اقدام نکرده که پرونده تخلف شرکت‌های یاد شده، تنظیم و جهت سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

منایی اظهار کرد: حسب تاکیدات رییس جمهور و نیز پیرو سیاست‌های دولت در راستای ثبات قیمت‌ها، آرامش بازار و جلوگیری از تغییرات غیر منطقی قیمت درخصوص واحدهایی که نسبت به برگشت قیمت‌ها اقدام نکرده یا بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به افزایش بی‌رویه قیمت کرده یا در صورت وصول گزارشات مردمی مرتبط با افزایش خودسرانه قیمت اقدام کرده‌اند، مراتب در اسرع وقت برای معرفی به مراجع قانونی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی همچنین از شهروندان درخواست کرد که به خرید اقلام مورد نیاز خود از فروشندگی‌های معتبر دارای مجوز و نمایندگی مجاز و نیز دریافت فاکتور هنگام خرید اهمیت دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی در این زمینه، مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ این سازمان یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در میان بگذراند تا مراتب در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد پیگیری قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      یا اطلاع ندارید وبا مثل همیشه قصد فریب مردم را دارید لطفا"به بازارهای فروش لوازم خانگی سری بزنید تا موضوع برایتان روشن شود از عرضه کالا خوداری وبا فاکتور نمی دهند

    • بدون نام

      دروغ گوها

    • مریم ارجانی

      همممش علککککی

    • علی

      بازم جک قرن 21 ....خخخخخ با دلار 8000 تومنی شاید 8000 تومن از قیمت کم کرده باشن ....کولر گازی که 600 تومن بودن الان باید 3600 بخریم ....واقعا دستشون درد نکنه با ارزنیشون ....

    • بدون نام

      فروشنده ها اصلا جنس نمی فروشن که قیمتش بالا یا پایین باشه. یا جنساشون قیمت نداره و میگن مشخص نیست، یا قیمت میدن میگن ولی جنس نداریم که بفروشیم. یه سری هم که وحشی هستن و دق دلیشونو سر مشتری بدبخت در میارن

    • بدون نام

      1 ريال كم نشده

    • بدون نام

      برترینها دروغگونگو

    • سعید

      چرتو پرت،دروغ،جفنگ،من خودم تو فروشگاه لوازم خانگی کار میکنم کدوم کاهش،کدوم ارزون

    • عنقا

      خداکنه که کاهش بدن البته الکی حرف نزنید بهخدایکی میخواد وسیله بخره همه پول زور باید بده یا قسطی یاید بخره خیلی بد

    • ir.motori

      خخخخ کاهش سیب زمینی پیاز هرروز ی قیمته چ برسه لوازم خانگی

      پاسخ ها

      • tarraz

        یک مشت دروغگو جمع شدن تو این کشور

    • میلاد

      ادرس بده بیایم لوازم خانگی بخریم
      مثل دلار فقط مینویسید۴۲۰۰ ولی فروش ۹۰۰۰ تومان
      روانی هستید ملت رو هم روانی کردید

    • کارمند

      قیمتها را۵۰تا۱۰۰درصد گران کردند حالا۵درصد کاهش دادند مردم را هم گوش دراز فرض میکنید

    • بهنام

      سلام فقط این خود دولت هست که باعث این اشوب میشه.چرادامادصفدرحسینی 39ملیون دلاربگیره که موبایل گرون نشه ولی خودشون شدن سردسته مشکلات واسه مردم.تنهاراه نجات این ملت استعفای دسته جمعی کابینه روحانی

    • کامبیر

      می شه لیست محکوم شده هازده شود؟

    • بدون نام

      آره ازشماترسیدندمردک تمام مرزهابسته شده دلار۱۰۰۰۰تومان شده جنس ایرانی کفیت نداره ازردهدخاجه بعدجنس ارزان شده راست بگو

    • بدون نام

      چرت وپرت تحویل ندهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج