۷۴۰۸۲۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

راکیتیچ: می‌خواهیم مثل نسل ۹۸ باشیم

کرواسی در بازی قبلی خود در نیژنی نووگراد فوق‌العاده کار کرده بود. کروات‌ها آرژانتین را ۳-۰ شکست داده و خود را به عنوان یکی از تیم‌های مدعی جام جهانی روسیه معرفی کرده بودند. اما بازی روز شنبه‌ در مقابل دانمارک، داستان کاملاً متفاوتی بود.

ورزش سه: کرواسی در بازی قبلی خود در نیژنی نووگراد فوق‌العاده کار کرده بود. کروات‌ها آرژانتین را ۳-۰ شکست داده و خود را به عنوان یکی از تیم‌های مدعی جام جهانی روسیه معرفی کرده بودند. اما بازی روز شنبه‌ در مقابل دانمارک، داستان کاملاً متفاوتی بود. کرواسی در نهایت توانست جواز حضور در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی را بدست آورد ولی به زحمت و بعد از کلی کش و قوس و فراز و نشیب. کرواتها در کنار بلژیک و اروگوئه تنها سه تیمی بودند که در مرحله‌ی گروهی هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند. برای همین از هافبک‌های ستاره‌ی کرواسی بیشتر از این انتظار می‌رفت. اما کروات‌ها در مقابل حریف سازمان‌یافته‌ی خود حرف چندانی برای گفتن نداشتند.

دروازه‌بان کرواسی، دانیل سوباشیچ ستاره‌ی تیمش بود و با گرفتن سه پنالتی از یاران دانمارک، مسیر صعود کروات‌ها را هموار کرد. کرواسی بعد از ۱۲۰ دقیقه بازی سنگین و دشوار به لطف پنالتی آخر راکیتیچ توانست از سد دانمارک عبور کرده و به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی برسد.

راکیتیچ می‌گوید " وقتی برای زدن پنالتی آخر آماده می‌شدم فقط به همسرم و دخترهایم فکر می‌کردم. همسرم به من گفته بود تو هستی که در نهایت نتیجه‌ی بازی را مشخص می‌کنی. آن بازی یکی از پراحساس‌ترین بازی‌هایی بود که در دوران فوتبالی‌ام تجربه کرده‌ام ".

راکیتیچ و یارانش فرصت دارند حماسه‌ی کرواسی در جام جهانی ۹۸ و کسب مقام سومی دنیا را تکرار کنند و حتی نتیجه‌ای فراتر از آن بدست آورند.

راکیتیچ می‌گوید " نسل فرانسه‌‌ی ۹۸ بت‌های ما هستند. آنها بودند که راه را به ما نشان دادند. ولی حالا دیگر باید آنها را فراموش کنیم. این نباید روی ما فشار اضافی وارد کند. باید از این جام جهانی لذت ببریم. خیلی دوست دارم بیست سال بعد، جوانها از ما و جام جهانی ۲۰۱۸ صحبت کنند ".

در بازی با دانمارک، ستاره‌ی کرواسی لوکا مودریچ در آخرین دقایق وقت اضافه یک پنالتی از دست داد تا بازی با نتیجه‌ی ۱-۱ به پایان برسد. اما راکیتیچ، هم‌تیمی خود را تحسین کرده و از او به عنوان فوتبالیستی بزرگ یاد می‌کند " اگر روبرت پروسینچکی می‌گوید لوکا مودریچ بهترین فوتبالیست تاریخ کرواسی است، حتماً همینطور است. در دنیای فوتبال هیچ کرواتی به اندازه‌ی او شناخته شده نیست. ولی مودریچ فقط در زمین فوتبال بزرگ نیست. او انسان بی‌نظیری هم هست. بازی کردن در مقابل او در اسپانیا برای من لذت‌بخش است ولی بازی کردن در کنار مودریچ، از آن هم بهتر است. مودریچ رهبر ما است ".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج