۷۴۰۹۴۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

کرانچار: جوان‌های من باید اسپارتاکوس باشند

سرمربی تیم امید می گوید ما به تربیت بازیکنان جوان ایرانی می پردازیم و آنها را تحویل باشگاه ها و تیم ملی بزرگسالان می دهیم.

ورزش سه: زلاتکو کرانچار درباره شرایط تیم امید، بازی های این تیم، کار کردن در فوتبال ایران و ... به صحبت پرداخت.

ایران را ترک نکردم که حالا بخواهم بازگردم

من می توانم بگویم که اصلا ایران را ترک نکردم که حالا بخواهم برگردم. قبل از عید نوروز پیشنهاد کمیته ملی المپیک و فدراسیون به من ارائه شد که هنوز در ایران بودم. پس از اولین تماس ها من ایران را ترک کردم و پس از آن که مذاکرات آغاز شد و به برداشت های مشترک رسیدیم به ایران آمدم.

می خواهم جوانان ایرانی را بسازم و به المپیک ببرم

هرچند بین جوانانی که در تیم امید حضور دارند نفراتی هستند که تجربه بازی در لیگ برتر ایران را دارند اما بسیاری از آنها باید راهی را برای حرفه ای شدن سپری کنند در این صورت می توان نتیجه ای که از ما درخواست شده را به دست بیاوریم. من فکر می کنم با تجربه و دانشی که دارم بتوانم آنها را بسازم اما باید بگویم اینجا در کنار ساخته شدن بازیکنان باید به نتیجه هم برسیم. یعنی هم باید جوانان را به شرایط ایده آلی برسانم و هم پس از چند دهه تیم ایران را به المپیک برسانم. علیرغم اینکه این تصمیم خیلی دشوار است اما من و همکارانم می توانیم این کار را به سر انجام برسانیم.

برای تیم ملی بزرگسالان مشکل ساز نخواهیم بود

او درباره برنامه مشترک تیم امید با تیم بزرگسالان گفت: اوقات ما با تیم ملی منطبق با یکدیگر نیست. البته این عدم تطابق مشکل ساز نخواهد بود چرا که ما خودمان را هم به تقویم فیفا و هم ای اف سی منطبق خواهیم کرد تا برای تیم ملی مشکل ساز نشویم. ما در بازی های آسیایی به میدان می رویم و آنها نیز در جام ملت ها بازی های خود را برگزار خواهند کرد. بهرحال ما به دنبال بهترین راه حل خواهیم بود برای حفظ منافع ملی فوتبال ایران.

با بازیکنان زیر 21 سال به المپیک چشم داریم

من فکر می کنم بیشتر انتظار خواهیم داشت تا نسلی کاملا جدید را به فوتبال ایران معرفی کنیم. ما با بازیکنانی که زیر ۲۱ سال هستند فقط به بازی های المپیک چشم داریم. من می دانم که یکی دو بازیکن در تیم ملی بزرگسالان داریم که می توانند برخی پست های ما را به خوبی پوشش دهند اما از آنجایی که به تازگی جام جهانی را پشت سر گذاشتند و در خلال بازی های لیگ نیازی نیست ما آنها را اذیت کنیم و به اردوی تیم امید بکشانیم. من فکر می کنم کادر بازیکنانی که ما در اختیار داریم می تواند نیازهای ما را پاسخ گو باشد. به همین خاطر با تیم زیر ۲۱ سال به بازی های آسیایی می رویم. تیم هایی مانند ازبکستان و چین و کره و ... با تیم زیر ۲۳ سال وارد این بازی ها خواهند شد اما ما تیم زیر ۲۱ سال مان را به این بازی ها خواهیم برد. دقیقا دلیلش هم این است تا بتوانیم با این بازیکنان جوان پایه ای ایجاد کنیم تا بعدا برای رفتن به بازی های المپیک به کار ایران بیایند. البته اینکه با تیم زیر ۲۱ سال می رویم به بازی های آسیایی به این منظور نیست که ما در این بازی ها مدعی نباشیم بلکه برعکس ما به عنوان تیمی که می خواهد نتایج مهمی در این بازی ها به دست بیاورد پا به بازی های آسیایی می گذارد. هرچند کسب نتیجه در این بازی ها را به عنوان هدف اول در ذهن نداریم اما اگر قرار باشد حرفه ای بازی کنیم باید به کسب نتیجه هم فکر کنیم.

برای تیم ملی بزرگسالان بازیکن تربیت می کنیم

ما بازیکنانی داریم که از رده های پایه ملی آمده اند. برخی از آنها در لیگ برتر حضور ندارند اما کمابیش بازیکنانی هستند که در لیگ برتر هم حضور دارند اما به عنوان بازیکن ثابت تیم های شان به شمار نمی روند و البته تعداد مناسبی مسابقه نیز حضور نداشتند تا بخواهد آنها را معرفی کنند. به همین دلیل ما در نظر داریم تا در بازی های آسیایی کیفیت بازیکنان اینچنینی که تجربه زیادی ندارند را آزمایش کنیم. بازیکنان جوان و خوبی در فوتبال ایران داریم که باید بیایند و کسب تجربه کنند. این یک فیلتر برای تیم ملی بزرگسالان نیز محسوب می شود. واقعا بازیکنان جوان و مستعدی داریم که نه فقط در لیگ برتر بلکه در تیم ملی بزرگسالان نیز به بازی خواهند پرداخت.

بازیکنان ایرانی از اروپایی ها بااستعدادترند

در مقایسه با اروپا فکر می کنم بازیکنان ایرانی خیلی بااستعدادترند و این از لحاظ تاریخی نیز خودش را نشان داده است. تعداد زیاد بازیکنان و کیفیت آنها این را می گوید. بازیکنان با کیفیت زیادی از این جا به اروپا رفتند در حالی که کیفیت بازیکنان مستعد در اروپا را با بازیکنان مستعد در ایران مقایسه کنید شاید فرق آنها در نوع کار و سرمایه گذاری باشد.

جوانان من باید اسپارتاکوس باشند

وقتی من می گویم کار منظورم انگیزه دادن به جوانان است و آنها باید بدانند با حضور در تیم امید کارشان تمام نشده است. اینجا جوانان خیلی زود بی انگیزه می شوند و بازیکنان زیادی بین ۲۰ تا ۲۳ سال ناخودآگاه گم می شوند. بازیکنان ایرانی باید بدانند وقتی از این سال و تیم های پایه عبور کنند باید روحیه جنگاورانه به خود بدهند و تازه کارشان آغاز شده است. بازیکن بزرگ شدن فقط به یک یا دو مسابقه مربوط نمی شود بلکه آن بازیکن باید استمرار داشته باشد. بازیکنان جوان ایرانی باید روی شخصیت خود کار کنند و مربیان نیز به آنها شکل بدهند تا بتوانند به روحیه ای پیروزمندانه دست پیدا کنند و این نکته ای است که بازیکنان باید به آن بپردازند. در مجموع باید بگویم جوانان من باید اسپارتاکوس باشند.

بازیکنان من در سپاهان همیشه به تیم ملی می رفتند

باشگاه ها و تیم های ملی همیشه باید با هم همکاری کنند اما همکاری همراه با تفاهم تا هر دو طرف راضی باشند. ما به همراه سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بودیم و باید با الاهلی بازی می کردیم. ما باید همه ملی پوشان مان را در اختیار می گرفتیم تا بتوانیم به مرحله بعدی برویم. اما برای ما مشکل ایجاد کردند و در نهایت بدون استفاده از آنها نتوانستیم راهی مرحله بعدی بشویم. به ما گفتند باید ملی پوشان مان را به تیم ملی بدهیم این در حالی اتفاق افتاد که تیم ملی در آن زمان هیچ بازی رسمی نداشت. در دوران حضور من همه بازیکنان ملی پوش ما در تمامی رده ها در همه تمرین تیم های ملی حضور پیدا می کردند و به همین دلیل لزومی نمی بینم که باشگاهی بازیکن خود را به هر کدام از رده های تیم ملی ندهد.

من و استیلی با تفاهم با باشگاه ها کارمان را پیش می بریم

بازیکنان اینجا بسیار روی شان کار خواهد شد و به همین دلیل هیچ ضرری از حضور در تیم امید نخواهند کرد. در ضمن بازیکنان جوان با حضور در تمرینات تیم امید با هم سن و سال های خود تمرین می کنند و تجربه بیشتری به دست می آورند. بهرحال من امیدوارم من و آقای استیلی با تفاهم کارهای تیم را پیش ببریم. بهرحال باید بگوییم که این اتفاق در نهایت به سود فوتبال ایران خواهد بود و شرایط خوبی همچون حضور در المپیک را به وجود می آید. ما می توانیم تیم خوبی را سازمان دهی کنیم اما طبیعی است که دوست داریم بازیکنانی به همراه داشته باشیم که قوی تر هستند و طبعا بهترین آنها هم بازیکنانی هستند که در لیگ برتر به میدان می روند.

کرواسی می توان به فینال جام جهانی برود

من فکر می کنم تیم ملی کرواسی همین که به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی رفته کار خودش را انجام داده است. بازیکنان تیم ملی ما در بهترین تیم های بزرگ دنیا همچون رئال مادرید، اینتر، میلان، شالکه، بارسلونا و ... بازی می کنند. بازیکنان ما از سال ۲۰۰۸ در کنار هم بازی می کنند و به همین دلیل به هماهنگی بالایی رسیده اند. فوتبال کرواسی در سال ۹۸ با آقای بلاژوویچ به بلوغ کامل رسید و فکر می کنم پس از آن سال، اکنون شرایط دیگری فراهم شده تا تیم کرواسی بتواند به بلوغ برسد و در نهایت با موفقیت به کار خود پایان دهد. نه تنها یک چهارم نهایی که معتقدم کرواسی حتی می تواند به فینال جام جهانی برسد. در شرایط فعلی هیچ دیدار و حریفی راحت نخواهد بود. این در مسابقه ای مانند دانمارک کاملا دیده شد. فکر می کنم با توجه به ادامه راه کرواسی تا فینال این تیم بتواند موفق شود.

مودریچ مهم ترین مهره تیم ملی است

لوکا مودریچ کاپیتان و یکی از بهترین مهره های تیم ملی کرواسی است. البته به غیر از او بازیکنان بزرگ بسیاری همچون راکیتیچ، مانژوکیچ و ... داریم. لوکا تنها نیست اما کاپیتان تیم است و قدرت رهبری و مدیریتی بالایی دارد و می تواند همه بازیکنان را داخل زمین هدایت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همراه با باند پرسپولیسیها وسردسته انها برانکو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج