۷۴۱۱۲۵
۱۸ نظر
۵۰۰۹
۱۸ نظر
۵۰۰۹
پ

آیت‌الله مکارم: پذیرش FATF و شرایط غرب حرام است

مرجع تقلید شیعیان گفت: قبول FATF سیاهی مطلق است و اگر قبول نکنیم اتفاقی ایجاد نخواهد شد و تحریم‌ها به‌روال قبل ادامه خواهد یافت، درحالی‌که پذیرش این سند خودباختگی، بردگی و تسلیم مطلق است و این کار عقلا، شرعاً و منطقاً حرام است و نباید همه زندگی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از خانواده شهدا، خانواده شهدای مدافع حرم و بانوان نخبه علمی و فرهنگی قم، در پاسخ به مطالبات حاضران در جلسه در مورد سند FATF و سند راهبردی مساجد که اخیراً از سوی دولت مطرح شده است، تصریح کرد: در مورد الحاق به کنوانسیون مقابله با تروریسم باید چند نکته به‌صورت شفاف برای ما تبیین شود، نخست باید معیار تروریسم بودن تبیین شود که بر اساس چه‌معیاری تروریسم بودن و یا نبودن گروه‌ها مشخص می‌شود و همچنین باید روشن شود که این معیار از سوی چه‌کسی تعیین خواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: اگر غرب طبق این کنوانسیون سپاه پاسداران، حزب‌الله و امثال این‌ها را تروریسم خطاب می‌کند، باید بداند که کسی چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نمی‌دهد و در اینجا همان‌طور که بیان شد باید تبیین شود که معیار تعیین تروریست از سوی چه‌کسی مشخص می‌شود و اگر طبق معیارهای غربی تروریسم تعریف شد، ناگزیر هر شخصی که برای آزادی کشور و ملت خود تلاش می‌کند تروریست خواهد بود و به‌این‌ترتیب کسانی که شر داعش را از عراق و سوریه کم کردند در زمره تروریسم قرار خواهند گرفت.

وی با تأکید بر این‌که از نظر غرب حزب‌الله و سپاه پاسداران تروریست هستند، اظهار داشت: غرب داعش را به‌دلیل حرکت در مسیر منافع خود تروریست نمی‌داند، بنابراین باید به‌صورت دقیق مشخص شود تعیین‌کننده معیار تروریسم چه‌کسی است.

استاد برجسته حوزه علمیه ابراز کرد: دومین نکته‌ای که باید مشخص شود این بوده که برای تشخیص تروریسم چه محدوده‌ای از اطلاعات حساب‌های بانکی باید در اختیار طرف غربی قرار گیرد، آیا اطلاعات تمام حساب‌های بانکی باید در اختیار غرب قرار باشد یا بخشی از حساب و حساب‌های مشکوک؟ باید طرف غربی به‌صورت شفاف مشخص کند که اطلاعات چه حساب‌هایی باید در اختیار آن‌ها قرار گیرد، تمام حساب‌ها یا بخشی از حساب‌ها.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: باید توجه کرد ظاهر این چیزی که طرف غربی در کنوانسیون مبارزه با تروریسم مدنظر دارد اطلاعات همه حساب‌های مشترکین بانک‌هاست و می‌خواهند همه‌چیز را زیر نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه غرب باید مشخص کند که آیا به‌عنوان عضوی از کنوانسیون حاضر به ارائه اطلاعات حساب‌های بانکی مشتریان خود هستند یا خیر و یا اینکه این موضوع صرفاً امری یک‌طرفه است، خاطرنشان کرد: غرب حاضر به ارائه اطلاعات حساب‌های خود نیست و اگر به مفاد کنوانسیون توجه شود مشخص خواهد شد که مفاد این کنوانسیون کاملاً استعماری و سبب سلطه محسوس اجانب بر ما می‌شود، بنابراین اگر به این کنوانسیون ملحق نشویم تحریم‌ها ادامه یافته و اتفاق دیگری بروز نمی‌کند، درحالی‌که با عضویت در کنوانسیون و پذیرش شرایط غرب به‌طور کامل در اختیار آن‌ها قرار خواهیم گرفت و این کار عقلا، شرعاً و منطقاً حرام است و نباید همه زندگی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

مفسر قرآن کریم تصریح کرد: قبول کردن این سند، سیاهی مطلق است و اگر قبول نکنیم، اتفاقی ایجاد نخواهد شد و تحریم‌ها به‌روال قبل ادامه خواهد یافت، درحالی‌که پذیرش این سند خودباختگی، بردگی و تسلیم مطلق است و کسانی که حامی عضویت و پیوستن به این کنوانسیون هستند باید به سؤالات به‌صورت شفاف پاسخ دهند و برای مردم و علما به‌صورت شفاف بیان کنند که هدف از این کنوانسیون چیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خودم

      دمت گرم...

    • بدون نام

      ببخشید حاج آقا کاروبدیدکاربلد

    • بدون نام

      میبینم که همه کامنتا سانسور شده

    • بدون نام

      خدایا ما رو نجات بده

    • احمد

      همون دو تا بانک اروپایی هم دیگه با کشور تعامل نمیکنن

    • بدون نام

      تازه می فهمیم اشکال کار از کجاست

    • بدون نام

      لطفا در مورد اختلاس و گرانی هم فتوا بدهید

    • بدون نام

      اصلا قطع رابطه کامل با اروپا و آسیا به صلاح ایران بوده و هست .

    • بدون نام

      قعده نفی سبیل میگه خداوند هیچ راهی را برای تسلط کافران بر مومنان باز نکرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولا دقت کن توی نوشتن.
        قاعده! نه قعده.
        دوما این رو فقط طلبه ها می فهمند.
        برطبق آیه قرآن خداوند ممنوع کرده که کافر بر مسلمان تسلط داشته باشد
        لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا

      • بدون نام

        توکه فهمیدی کافیه

    • بدون نام

      یک ذره ایمان مردم هم با این فشارها از بین رفت.... چون با فشار بر زندگی مردم آنها را از دین خارج می‌کنند. خداپرست واقعی کسی است که مردم را به دور خودش جذب می‌کند.

      پاسخ ها

      • ساوان صباحت

        آفرین حاج آقا

    • بدون نام

      خدایا توبه.توبه.توبه.

    • میلاد

      چقد به موقع و سروقت گفتند ایشون.... دستت درد نکنه.....

    • بدون نام

      تکبیر

    • بدون نام

      لطفا در مورد سود های نجومی که بانکها از ملت می گیرند یه فتوی هم بدید؟

    • بدون نام

      حاج اقاگفتنددربعضی جاها ازنداری گوشت گربه می خورندبنظرشماحلاله یاحرام اگرحرامه شکم بچشون باچه سیرکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج