۷۴۱۲۲۷
۵۰۷۴
۵۰۷۴
پ

جدیدترین فناوری‌های ۲۰۱۸ در تجهیزات سرمایشی

به هر طرفی که نگاه داشته باشیم جلوه‌ای از فناوری‌های جدید را می‌بینیم که سعی در بهینه‌کردن زندگی انسان‌ها دارد. تجهیزات سرمایشی نیز از فناوری‌های جدید بی‌بهره نبوده اند و به لطف جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا شاهد تجهیزات سرمایشی هستیم که در کنار بهره‌وری بیشتر، سرمای مطبوع‌تری را نیز در اختیار انسان قرار می‌دهند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: به هر طرفی که نگاه داشته باشیم جلوه‌ای از فناوری‌های جدید را می‌بینیم که سعی در بهینه‌کردن زندگی انسان‌ها دارد. تجهیزات سرمایشی نیز از فناوری‌های جدید بی‌بهره نبوده‌‌اند و به لطف جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا شاهد تجهیزات سرمایشی هستیم که در کنار بهره‌وری بیشتر، سرمای مطبوع‌تری را نیز در اختیار انسان قرار می‌دهند.

با این حساب از آنجایی که تابستان فرا رسیده و ستیغ آفتاب نیم‌روزی طاقت هر جنبنده‌ای را طاق می‌کند در ادامه خالی از لطف نیست با هم نگاهی به جدیدترین فناوری‌های به خدمت گرفته شده در تجهیزات سرمایشی داشته باشیم.

لازم به ذکر است بعضی از این فناوری‌ها به اندازه‌ای تازه و نو هستند که هنوز نمونه اجرایی آن‌ها را در تجهیزات سرمایشی سراغ نداریم اما از آنجایی که فناوری‌های جدید راه درازی تا اجرا شدن ندارند در ادامه به فناوری‌های حال حاضر و نوآوری‌هایی که در آینده در تجهیزات سرمایشی استفاده خواهد شد اشاره خواهیم کرد.

جدیدترین فناوری‌های ۲۰۱۸ در تجهیزات سرمایشی

فناوری Movement-Activated Air Conditioning

مهندسین دانشگاه ام‌.‌آی‌.‌تی به طراحی جدیدی در تجهیزات سرمایشی و گرمایشی دست پیدا کرده‌‌اند که به لطف آن میله‌هایی در سقف به همراه سنسورهایی که در آن‌ها تعبیه شده نصب می‌شود. این سنسورها حرکات را در منزل شناسایی می‌‌کنند، در نتیجه رفت و آمد در منزل به‌صورت هوشمند تشخیص داده می‌شود و تجهیزات سرمایشی برای خنک کردن صاحب خانه و مهمانان روشن می‌شود.

زمانی هم که حرکتی در منزل از جانب این سنسورها تشخیص داده نشود تجهیزات سرمایشی در حالت خاموش و غیرفعال باقی می‌مانند تا از این طریق در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

فناوری Thermally Driven Air Conditioning

این فناوری که به تازگی توسط یک شرکت استرالیایی در تجهیزات گرمایشی و سرمایشی اعمال شده است، جایگزین مناسبی برای جریان متناوب برق به عنوان منبع انرژی در تجهیزات گرمایشی سرمایشی به حساب می‌آید.

این سیستم به جای برق با انرژی خورشید و گاز طبیعی کار می‌کند و نسبت به جریان برق مقرون‌ به صرفه‌تر است. از طرف دیگر تجهیزاتی که از این منبع نیرو می‌گیرند میزان سرمای بیشتری نسبت به دستگاه‌های معمولی تولید می‌کنند.

فناوری Ice-Powered Air Conditioning

این فناوری که از آن با نام Ice Bear نیز یاد می‌شود در هنگام شب آب موجود در دستگاه‌ سرمایش را به صورت منجمد و یخ‌زده نگه می‌دارد تا روز بعد به کمک یخ فرآیند سرمایش منزل سریع‌تر و با انرژی کمتری انجام شود. این فناوری در حال حاضر چیزی حدود ۶ ساعت از طول روز منزل را خنک نگه می‌دارد و پس از آن باید برای حفظ خنکی منزل از سیستم سرمایش معمولی استفاده کرد. انتظار می‌رود در آینده با پیشرفت تکنولوژی شاهد ارتقا مدت زمان خنک نگه‌داشتن منزل با این فناوری باشیم.

فناوری Sensor-Enhanced Ventilation

از طریق این فناوری سنسورهایی در سقف، دیوار، زمین و دریچه‌‌های تهویه هوا نصب می‌شود، این سنسورها از طریق یک اپلیکیشن که در گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود وضعیت درجه حرارت تمامی اتاق‌ها را با دقت بسیار بالایی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در کنار درجه حرارت، این سنسورها میزان فشار هوای و کیفیت آن را نیز بررسی می‌کنند تا دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی با دقت بیشتری حرارت یا سرمای مورد نیاز برای هر اتاق را تأمین کنند.

فناوری Geothermal Heat Pumps

این فناوری از سال ۱۹۴۰ توسط صنایع گرمایش و سرمایش استفاده شده است و نمونه‌های آن را در خانه‌ها و حتی برخی از حمام‌های ایرانی نیز مشاهده کرده‌ایم. اما این روزها شاهد بهینه‌سازی‌هایی زیادی در این فناوری هستیم. در این فناوری لوله‌هایی به‌صورت پیچ‌درپیچ در زیر زمین کار گذاشته می‌شود تا گرما را به سطح زمین منتقل کند. این فرآیند به صورت برعکس نیز برای انتقال سرما در منزل قابل استفاده است.

فناوری‌‌های جدید سرمایش در خانه‌های هوشمند

خانه‌های هوشمند راحتی و اطمینان را برای ساکنین به ارمغان می‌آورند و به لطف فناوری‌های پیشرفته‌ای که در سیستم‌های سرمایش و گرمایش هوشمند شاهد هستیم فرآیند کنترل درجه حرارت منزل با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود.

از طرف دیگر با توجه به سرعتی که در پیشرفت تکنولوژی شاهد هستیم و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی که سلاطین فناوری برای حضور هوش‌مصنوعی در خانه‌‌های هوشمند انجام داده‌اند انتظار می‌رود در آینده فرآیند تنظیم دما و گرم و سرد نگه‌داشتن منزل کاملاً از دست انسان‌ها خارج شده و به‌ دست هوش‌مصنوعی سپرده شود.

فناوری چاپ‌سه‌بعدی در خدمت گرمایش و سرمایش منازل

این روزها فناوری چاپ سه‌بعدی به‌اندازه‌ای پیشرفت کرده که حتی در ماموریت‌های فضایی نیز به لطف پرینترهای سه‌بعدی ابزار مورد نیاز فضانوردان تولید می‌شود. این فناوری دست مهندسین را برای ابداع روش‌های جدیدی جهت حفظ سرما و گرما در منزل باز گذاشته است.

در همین راستا شاهد ساخت یک آجر هستیم که با فناوری چاپ‌سه‌بعدی تولید شده است، این آجر رطوبت محیط را برای خنک شدن بیشتر به خود جذب می‌کند. بدون شک در آینده‌ای نه‌چندان دور خبرهای بیشتری از این فناوری جدید برای خنک‌ نگه‌داشتن منازل خواهیم شنید.

متمرکز کردن سرما و گرما در منزل

درجه حرارت در قسمت‌های مختلف منزل متفاوت است و اهل منزل در بیشتر مواقع در اتاق‌های خودشان یا پذیرایی دور هم جمع می‌شوند. به همین منظور شاهد سیستم‌هایی برای تمرکز دادن به گرمایش و سرمایش قسمت‌های به‌خصوصی از خانه هستیم که افراد در این قسمت‌ها حضور دارند.

چنین فناوری باعث هدر رفتن انرژی برای قسمت‌هایی از منزل که نیازی به گرم یا سرد شدن ندارند خواهد شد و کارشناسان مدعی هستند به لطف این فناوری چیزی حدود ۳۰ درصد در هر سال در مصرف انرژی برای گرم یا سرد نگه داشتن منزل صرفه‌جویی می‌شود.

نرم‌افزارهای تحلیل میزان گرما و سرما در منزل

جدیدترین فناوری‌های ۲۰۱۸ در تجهیزات سرمایشی

در کنار تجهیزات و سخت‌افزارهای جدیدی که برای سرمایش منازل شاهد هستیم، نرم‌افزارهای تخصصی نیز توسعه داده می‌شوند که به لطف آن‌ها می‌توان میزان انرژی مصرف شده برای تولید گرما و سرما در منزل را تحلیل کرد.

این نرم‌افزارها به مهندسین معمار برای طراحی بهتر منزل در جهت کاهش مصرف انرژی مورد نیاز برای گرم یا سرد نگه داشتن خانه کمک می‌کنند. از طرف دیگر با آنالیز و بررسی اطلاعاتی که این نرم‌افزار در اختیار مهندسین قرار می‌دهد قادر خواهند بود تجهیزات مناسبی را بسته به نیاز گرمایشی و سرمایشی منزل انتخاب کنند.

در این قسمت به پایان فهرست فناوری‌های جدیدی رسیدیم که تجهیزات سرمایشی روز دنیا از آن‌ها برای خنک نگه‌ داشتن منزل در روزهای گرم تابستان کمک می‌گیرند. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه مفیدی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از تجربه‌های خود باخبر سازید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج