۷۴۱۲۷۵
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

وزیر خاتمی: تندروها به دنبال حذف روحانی هستند

مرتضی حاجی، عضو شورای مشورتی و وزیر رئیس دولت اصلاحات معتقد است که تندروها بر مواضع خود همچنان پایبند هستند و اگر الان سکوت کرده‌اند صرفا به دلیل شرایط موجود است. او تاکید می‌کند اگر آن‌ها بخواهند مباحثی مانند استیضاح یا استعفا رئیس‌جمهوری را به جریان بیندازند افکارعمومی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد که در این شرایط کارایی نسبی دولت را هم ساقط کرده‌اند.

اعتماد آنلاین: مرتضی حاجی، عضو شورای مشورتی و وزیر رئیس دولت اصلاحات معتقد است که تندروها بر مواضع خود همچنان پایبند هستند و اگر الان سکوت کرده‌اند صرفا به دلیل شرایط موجود است. او تاکید می‌کند اگر آن‌ها بخواهند مباحثی مانند استیضاح یا استعفا رئیس‌جمهوری را به جریان بیندازند افکارعمومی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد که در این شرایط کارایی نسبی دولت را هم ساقط کرده‌اند.

وزیر خاتمی: تندروها به دنبال حذف روحانی هستند

متن گفت‌وگوی مرتضی حاجی را در زیر می‌خوانید؛

*آقای حاجی، در روزهای اخیر شاهد این موضوع هستیم که اصولگرایانی که حداقل در یک سال گذشته بیشترین نقدها را به دولت وارد کرده‌اند وارد فاز حمایتی شده‌اند؛ به نظر شما چرا اصولگرایان رویکرد خود را تغییر داده‌اند؟

آن‌ها کار عاقلانه‌ای انجام می‌دهند، چون ما در شرایط سختی قرار داریم و عبور از این شرایط سخت باید از طریق اتحادعمومی اتفاق بیفتد، طبیعتا در این هماهنگی‌ها نقطه اصلی دولت است. لذا فکر می‌کنم تصمیمی که گرفته‌اند تصمیم درست و این رویکرد، یک رویکرد مناسب است. طبعا باید از این شیوه و روش استقبال کرد.

*یعنی فکر می‌کنید باید با حسن‌نیت به این تغییر رویکرد نگاه کرد؟

بله؛ به نظر می‌‌آید به دلیل اینکه مشکلات عمومی و مشکلات همه است و طبیعتا عواملی هم هست که به این مشکلات دامن می‌زند آنهایی که به منافع ملی و مصالح کشور بیشتر پایبندی دارند، باید مقداری روی خواسته‌ها‌ی خود پا بگذارند و مقداری فداکارانه‌تر وارد میدان حمایت از تصمیمات دولت شوند. البته امیدواریم تصمیماتی که دولت می‌گیرد کارآمد و چاره‌ساز باشد؛ یعنی دولت باید حمایت مردم را با شناخت جذب کند نه اینکه فقط هرچه دولت بگوید همه بگویند خوب است. خوبی آن باید در عمل دیده شود که این همدلی را بیشتر می‌کند. در واقع با هم بودن تصمیمات دولت را قوی‌تر می‌کند.

*تا هفته گذشته گروهی از اصولگرایان انتقاد شدید نسبت به عملکرد دولت داشتند، برخی حرف از استعفا و کناره‌گیری رئیس‌جمهوری مطرح می‌کردند و حتی عده‌ای از اصولگرایان تندور از تلاش داشتند تا طرح عدم کفایت ریاست‌جمهوری را به جریان بیندازند. دلیل این رویکردها را در چه می‌دانید؟

من واکنش‌های اخیر و اعلام حمایت از دولت را بیشتر در طیف اصولگرایان معتدل می‌بینم و نه در میان همه جریان اصولگرایی؛ یعنی این طور نیست که آن گروه‌هایی که به‌دنبال طرح پرسش و استیضاح یا عدم کفایت بوده‌اند از موضع خود دست برداشته باشند. ممکن است این روزها به دلیل اینکه اصولگرایان معتدل و چهره‌های شناخته شده‌تر موضع حمایتی گرفته‌اند، مباحث را کوتاه‌تر کرده باشند اما آنها به هر حال مواضع‌شان به جای خود باقی است.

بنابراین از نظر من آنها که رفتار چندگانه داشتند وارد این جریان نمی‌شوند آنها که با اعتدال و میانه‌روی و نگاه واقع‌بینانه به مسائل می‌نگرند طبیعتا موضع‌شان به آنچه الان می‌بینیم نزدیک‌تر است. این تغییرات بیشتر در این طیف است و به دلیل مواضع معتدل خود بر حمایت از دولت تاکید می‌کنند.

*پس معتقدید اگر گروه تندرو جریان اصولگرایی همچنان موقعیتی برای اعمال فشار به دولت داشته باشند، خواسته‌ها و مواضع خود را اعمال می‌کنند؟

بله، اگر شرایط را مناسب ببینند موضع خود را پیگیری می‌کنند. اما الان که موقعیت را برای اجرایی کردن خواسته‌های خود مناسب نمی‌بینند علاوه بر این افکارعمومی نمی‌پذیرد که در این شرایط سخت عده‌ای برای رسیدن به خواسته‌ها و تمایلات خود دولت را از همان میزان کارایی که دارد هم ساقط کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه اینکه کند رور ها موافق هستند

    • بدون نام

      یجوری میگی انگار روحانی دست همه رانت خوار هارو بسته
      همه فسادها رو از ریشه خوشکونده
      الان میخوان حذفش کنن
      خخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      من نه تندرو می خوام و نه کندرو.فقط میانه رو و کسی که فقط به منافع ملی فکر می کنه.

    • بدون نام

      هم اصولگرا و هم اصلاح طلب تندرو و میانه رو داره.دولت از اصلاح طلبان ساخته شدند به همین دلیل در این پنج سال حرفی از اصلاح طلبان تندرو نزدند و نخواهند زد.
      چطوری آقای زشت کلام

    • کامبیر

      چنین مهره کارآمد وکاردان ومتعهد وبقول خودشان تدبیر وامید حیف است امیدوارم مثل فرار مغزها صادرش کنید حالا هرجا

    • بدون نام

      باشند اونا هم دل دارن

    • بدون نام

      تندرووکندروووسط رونداردهمه ازهم بدتریدوپیش مردم همه مردودشدیدفقط مگرخدامعجزه کندوگرنه ازشماهاکارمثبت برای مردم برنمیادخداباکسانی راکه مردم رابه این روز اندتخته اندهرچه سربعنرازگردونه پرت بفرما. وشرسانسورراهم ازسرنوشته کم بفرما

    • بدون نام

      حرف حرف بازم حرف زدن اصلاح طلب ها،موقع زلزله کرمانشاه حرف زدن و اصول گراها عمل کردن و هنوز هم پیش زلزله زده هان و کمک میکنن ، اب خرمشهر خراب شد یه عده فقط حرف زدن و اصول گراها تو گرما دارن خط لوله رو درست میکنن، حرف زدن کار اصلاح طلباست بیشتر از این بلد نیستن

    • شهرام

      چی میگی آقا . دلت خوشه ها . اتفاقا ملت هم موافق استیضاح هستن . اصولگرا و غیره نداره . مردم دیگه دارن خفه میشن از بدبختی . نشستین دلار دولتی میدین به دوستان و اقوام خودتون و کیفشو میبرین . باید کل دولت رو استیضاح کنن فقط همین

    • بدون نام

      روحانی هم میخواهد ریال ایرانی را از مبادلات حذف کند

    • بدون نام

      افرادی که شکمشان سیر و ثروتمند هستند درد مردم گرسنه و بیکار را نمیتوانند درک کنند .اینها با عملکرد خودشان و عدم توجه به مشکلات اصلی مردم مثل بیکاری و گرانی واشتغال و پرداختن به حاشیه ها و وعده های دروغ باعث نابودی خودشان شدند و نیازی به دشمنی و زحمت اصولگرایان ندارند

    • بدون نام

      هیچ کس به هیچ عنوان نمیتواند روحانی رو حذف کند و گرنه با من طرفه!

    • بدون نام

      به جرات حاضرم قسم بخورم که باعث همه مشکلات این دلواپسان واصولگراهای تندرو هستند به خاطر شکست دولت چون خوب می دانند اگر دولت موفق باشد اینها دیگر در انتخابات جایگایی ندارن.آن موقع نه خبری از مقام است ونه دزدی آنها شماها قضاوت کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج