۷۴۱۵۲۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

رییس دادگستری: بهترین قانون اساسی دنیا را داریم

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: قانون اساسی ما که تحت تاثیر احکام مبانی دینی نگاشته شده بهترین قانون اساسی دنیاست که باید قدر آن را دانست. با این شان و جایگاه و این قداست امروز سر و کار داریم. اگر مسیر عدالت و احقاق حق بود بهترین عدل، مزد و بالاترین شان اجتماعی و مقام و منصب و اجر و مزد را فراموش نکنیم.

خبرگزاری ایسنا: اسماعیلی در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد معمار دستگاه قضایی؛ آیت الله شهید دکتر بهشتی و همه شهیدانی که برای برپایی قسط و عدل جان خود را تقدیم کردند، گفت: در مراسم هفته قوه قضاییه که محضر مقام معظم رهبری حاضر شدیم در تکریم قوه قضاییه مطرح شد که هفته قوه قضاییه در کشور ما شهادت بنیان است. باید در محضر شما هم عرض کنم که عدالت در مکتب اسلام و مکتب علوی شهادت بنیان است.

وی با اشاره به این‌که «قاضی و وکیل دو بال فرشته عدالتند» گفت: من و شما باید این عدالت را رعایت کنیم. همانقدر که بین منشور کوروش و روح القوانین و منشور سازمان ملل متحد فاصله ای با بحر عمیق با قرآن وجود دارد میان عدالت در جامعه اسلامی با عدالت در سایر جوامع حقوقی نیز فاصله وجود دارد. زیرا در آن‌جا عدالت زاییده فکر بشر است ولی اینجا عدالت تحت اراده خدا و الهی است.

وی با اشاره به این‌که «وکلای جامعه ما نباید خود را با جوامع و وکلای حقوقی سایر مناطق مقایسه کنند» تصریح کرد: این مقایسه ننگ است برای جامعه وکلای ما. ما امیرالمومنین(ع) و امام صادق (ع) را داریم . شهید بهشتی و بزرگانی داریم که هم عالم و وارسته و منشا خدمات در این عرصه بودند.

اسماعیلی افزود: قانون اساسی ما که تحت تاثیر احکام مبانی دینی نگاشته شده بهترین قانون اساسی دنیاست که باید قدر آن را دانست. با این شان و جایگاه و این قداست امروز سر و کار داریم. اگر مسیر عدالت و احقاق حق بود بهترین عدل، مزد و بالاترین شان اجتماعی و مقام و منصب و اجر و مزد را فراموش نکنیم.

وی گفت : وظیفه وکیل دفاع از حقوق موکل است نه دفاع بی قید و شرط . موکل باید از حقوق قاتل هم دفاع کند و از قاضی بخواهد حقوق موکلم را رعایت کند. نباید از سوگندمان فاصله بگیریم. وکالت نباید منجر به بیگناه جلوه دادن مجرم یا گناه کار جلوه دادن بی گناه شود.

رییس کل دادگستری استان تهران افزود: ما نیز روزی در برابر میز محاکمه و مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت جایی که جز حق و حقیقت وسیله نجات نخواهد بود. به عهد و پیمانتان وفادار باشید و سوگندتان را نقض نکنید واینکه می گویید وجدان و شرفتان را وثیقه سوگندتان قرار می دهید درست نیست، بلکه با این سوگند در حقیقت خدا را وثیقه قرار می دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدارو شکر ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج