۷۴۱۵۳۰
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

ظریف: اثبات کرده‌ایم که دیپلماسی کارآمد است

وزیر خارجه کشورمان گفت: ما بصورت دسته جمعی این موضوع را به اثبات رسانیده ایم که دیپلماسی کارآمد است و دیپلماسی به همه ملت ها کمک می کند.

خبرگزاری مهر: محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در مراسم ۱۶۰ سال روابط سیاسی ایران و اتریش گفت: باعث مباهات اینجانب است تا مجددا در شهر چشم نواز، زیبا و تاریخی وین باشم و همچنین در اینجا در میان چنین گروه عالی قدری حاضر شوم.

وی افزود: امروز ما ۱۶۰ امین سالگرد روابط دیپلماتیک بین ایران و اتریش از زمان امضای نخستین معاهده دوستی در سال ۱۸۵۸ که باعث بازگشایی سفارت اتریش در تهران و سفارت ایران در وین در ۱۵ سال بعد شد را جشن می گیریم. با این حال، همان طور که در مکاتبات رسمی بین سلسله صفوی و امپراتوری هابسبورگ و همچنین تبادل نمایندگان دیپلماتیک بین دو کشور در قرون شانزده و هفده عیان و آشکار است، روابط ایران و اتریش قدمتی پانصد ساله دارد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات برجسته که شایسته قدردانی است، تلاش های ارزشمند ایران شناس بزرگ اتریشی، یوزف فون هامر پورگشتال است که اثر فاخر حافظ، شاعر پرآوازه و نام آشنای ایرانی را به زبان آلمانی ترجمه و ادبیات پارسی را به دنیای آلمانی زبان معرفی کرد. من قصد ندارم تاریخ روابط و اقدامات مثبت مشترک خود در طول دو سده اخیر را مرور نمایم؛ با این حال، تمایل دارم به این موضوع اشاره کنم و قدردانی خود را نسبت به نقش بسیار سازنده اتریش در تاریخ سازی این کشور به منظور میزبانی و تسهیل مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ که منتج به توافق بین المللی تاریخی برجام یا آنچه به درستی «موافقتنامه وین» نامیده می شود، ابراز نمایم.

ظریف ادامه داد: روابط تاریخی، فرهنگی و مردم با مردم و تعاملات بین دو ملت بزرگ در روابط دوجانبه کنونیِ مستحکم و مبتنی بر احترام و منافع متقابل، دخیل بوده است. ما بصورت دسته جمعی این موضوع را به اثبات رسانیده ایم که دیپلماسی کارآمد است و دیپلماسی به همه ملت ها کمک می کند. این نمایشگاه تاریخی گواهی بر مزایا و ثمرات دیپلماسی و نیز ارزش دیپلماسی در ایجاد فضای سازنده برای همکاری بین ملت ها است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر مصاحبه مسخره سفیر ایرلن در پاریس درتلویزیون فرانسه ومسخره کردن مجریان به حرف زدن سفیر را میدیدی این حرف رونمیزدید واقعا مایه ابرو ریزی برای ایران بود حداقل از شما انتظار میرفت حداقلها را برای انتخاب سفیر در نظر میگرفتید

    • بیخیال

      ور ور فقط بلده و تهدید
      گند زدین به ایران شماها با ندانم کاری هاتون

    • حسن

      این دولت تمام مشکلات احمدی نژاد را پیش آورد ،وهیچ یک از خوبیهای دوران احمدی نژاد را هم نداشت،سالها امید به میوه برجام داد،میوه برجام هم جام زهر بود،وضعییت زندگی ما مانند تکه چوب بر روی آب است

    • بدون نام

      اره والا خسته هم نباشی غیر از دیپلماسی گریز دیگری وجود ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج