۷۴۱۶۶۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هوندا، ربات مشهور خود را بازنشسته کرد

کمپانی هوندا توسعه ربات دو پای خود «آسیمو» را متوقف کرد. آسیمو از خیلی جهات شگفت‌انگیز بود خصوصاً که می‌توانست یکی از سخت‌ترین مشکلات ربات‌ها یعنی حفظ تعادل را مرتفع کند و با سرعتی در حدود ۶ کیلومتربرساعت بدود.

روزنامه شهروند: کمپانی هوندا توسعه ربات دو پای خود «آسیمو» را متوقف کرد. آسیمو از خیلی جهات شگفت‌انگیز بود خصوصاً که می‌توانست یکی از سخت‌ترین مشکلات ربات‌ها یعنی حفظ تعادل را مرتفع کند و با سرعتی در حدود ۶ کیلومتربرساعت بدود. این ربات از پاییز سال ۲۰۰۰ وارد دنیای انسان‌ها شد. او ماحصل پروژه‌ اولین ربات‌های دوپا بود که قرار بود ثابت کنند ربات‌ها می‌توانند هم از نظر ظاهری و هم از نظر حرکتی و حفظ تعادل شبیه انسان باشند.

هوندا، ربات مشهور خود را بازنشسته کرد
این ربات ۱۳۰ سانتی‌متری مبتنی بر هوش مصنوعی در واقع برای دستیاری انسان ساخته شد. انسان از طریق ربات‌هایی همچون آسیمو به دنبال بهبود کیفیت زندگی بود. هر بخش از توانایی‌های ربات آسیمو شامل تشخیص چهره، فهم مکالمات انسانی و درک میزان سختی اجسام و مهم‌ترین آن‌ها حفظ تعادل، می‌توانست زندگی خیل عظیمی از انسان‌ها را روی زمین دگرگون کند. ارتقای هر یک از این توانایی‌ها و حل مسائل پیرامون آن مهر تاییدی بر درستی حرکت انسان برای ساخت هوش مصنوعی بود.

اما از سال ۲۰۱۱ دیگر خبر چندانی از آسیمو به گوش نمی‌رسید و به‌روزرسانی شگفت‌انگیزی در کار نبود. در حقیقت مدیران هوندا به این نتیجه رسیدند که ادامه‌ پروژه‌ تجاری‌سازی آسیمو کار سخت و حتی ناممکنی است. با وجود پیشرفت‌های فوق‌العاده و محبوبیت جهانی این ربات، فروش آن به‌ صورت یک محصول تجاری در آینده‌ نزدیک قابل‌ تصور نبود و سرانجام هوندا تصمیم گرفت آسیمو را بازنشست کند. از دید هوندا ربات آسیمو مسیر توسعه‌ خود را طی کرده و از همین طریق وظیفه‌ خود را انجام داده است. البته شرکت هوندا اعلام کرده است که چشم‌انداز و اهداف بلندمدت این کمپانی برای آینده و توسعه هوش مصنوعی همچنان پابرجا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج