۷۴۱۸۰۳
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

سیل در چین ۴۱ قربانی گرفت

سازمان هواشناسی چین اعلام کرد بارش‌های تابستانی و جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف چین، زندگی نزدیک به ۱۹ میلیون نفر را در چند منطقه و استان این کشور مختل کرده و ۴۱ قربانی گرفته است.

خبرگزاری ایرنا: سازمان هواشناسی چین اعلام کرد بارش‌های تابستانی و جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف چین، زندگی نزدیک به ۱۹ میلیون نفر را در چند منطقه و استان این کشور مختل کرده و ۴۱ قربانی گرفته است.

سازمان هواشناسی چین همچنین هشدار داد توفان و بارش‌های سنگینی در روز‌های آینده برای نواحی شمالی کشور پیش بینی شده است و مردم از هم اکنون باید آماده بلایای طبیعی باشند.

در پکن نیز سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است از روز جمعه تا یکشنبه سه روز در پایتخت بارش باران ادامه داشته باشد.

در همین حال، اداره کنترل سیل و مقابله با خشکسالی چین نیز اعلام کرد در حالی که دو میلیون و ۴۱۰ هزار هکتار زمین در این کشور با خشکسالی روبرو است نزدیک به ۶۶۰ هزار هکتار زمین زراعی را نیز سیل فرا گرفته است.

چین از ابتدای سال جاری میلادی دستکم شاهد وزش ۸ توفان بوده است و پیش بینی می‌شود در سال جاری میلادی ۶ توفان دیگر این کشور را در هم بکوبد.

همچنین از امروز به استان‌های خوبه، خه نن، آن خویی و جیانگ سو در مرکز و جنوب شرق چین نسبت به جاری شدن سیل و بارش‌های سیل آسا هشدار داده شده است.

شدیدترین سیل سال‌های اخیر در چین سال ۱۹۹۸ میلادی در جنوب این کشور به وقوع پیوست که بر اثر آن ۴ هزار نفر جانشان را از دست دادند.

مردم نواحی جنوبی چین همه ساله به دلیل نزدیکی به آب‌های آزاد در ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) باران‌های سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی تجربه می‌کنند.

شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته بر اثر جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین مربوط به سال ۱۹۹۸ میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.

دو سال پیش نیز (۲۰۱۶) بر اثر جاری شدن سیل و رانش زمین در مناطق مختلف چین صد‌ها نفر جان خود را از دست دادند.

در سال ۲۰۱۳ هم بر اثر بارش باران‌های شدید و وقوع توفان «سولیک» در استان «سیچوان» این کشور که منجر به رانش زمین شد، حدود ۳۰۰ نفر کشته و مفقود شدند و ۵۲۰ هزار خانه تخریب شد.
توفان «یوساگی» نیز در همین سال در جنوب چین حداقل ۲۵ کشته بر جای گذاشت و باعث بروز اختلال شدید در سیستم حمل و نقل و سرگردان شدن ده‌ها هزار مسافر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mzb

      آنهایی که فامیلی خوادگیشان قربانی هست مواظب خودشان باشند چون حوادث همیشه دنبال قربانی هاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج