۷۴۱۸۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

آخوندی: دولت ورود پادگانی به بازار مسکن ندارد

وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد مجدد از طرح مسکن مهر گفت: دولت در شرایط فعلی ورود پادگانی به بخش مسکن نخواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا: وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد مجدد از طرح مسکن مهر گفت: دولت در شرایط فعلی ورود پادگانی به بخش مسکن نخواهد داشت.

عباس آخوندی روز پنجشنبه در نشست چالش های بخش مسکن و راهکارهای آن، ورود دولت به بخش مسکن در شرایط فعلی را مخرب توصیف کرد و افزود: تکرار تجربه شکست خورده، مضر است.

وی بر ضرورت اجتناب از تصمیم های هیجانی در بخش مسکن در شرایط فعلی تاکید کرد.

آخوندی گفت: مداخله دولت در سال های ۸۵ و ۸۶ در بخش مسکن نه تنها کمک کننده نبود، بلکه مخرب بود و سیاست های مسکن مهر در آن دوره با شکست مواجه شد.

وی با اشاره به میانگین تورم عمومی در فاصله سال های ۸۵ تا ۹۲ که ۲۱.۹ درصد بود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که تورم بخش مسکن، ۲۷.۴ درصد در همین دوره بود که نشان دهنده بیشترین مداخله دولت و ناکارآمدی این مداخله بود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در شرایط فعلی نباید به سمت پیشنهادهایی که به ظاهر جذاب و شیرین است، اما در واقعیت با شکست مواجه شده است برویم.

آخوندی اظهار داشت: باید به تجربیات گذشته نگاه کرده و از تکرار تجربیات جدید که با شکست مواجه شده است، خودداری کنیم.

وی بر ضرورت اجتناب از سیاستی که حقوق مالکیت را در این شرایط مخدوش کند، تاکید کرد و گفت: هر گونه نادیده انگاشتن حقوق مالکیت در این شرایط ، اثرات منفی در بخش های دیگر خواهد داشت.

آخوندی با بیان اینکه اکنون بخش مسکن، متکی به بخش خصوصی است گفت: اگر دولت در چنین شرایطی وارد بخش مسکن شود، این ورود به ضرر سیاست های کوتاه مدت است و اساسا این بخش را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

وی گفت: در شرایط فعلی نباید قانون زیر پا گذاشته شود، زیرا اگر قانون مورد بی مهری واقع شود، ریسک در جامعه افزایش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: باید معافیت مالیاتی حذف و به جای آن مشوق های مالیاتی، تدوین شوند تا بتوان بخش مسکن را ساماندهی کند.

وی بر ضرورت تدوین بسته های مالیاتی هم به نفع بازار اجاره و هم به نفع بازار فروش تاکید کرد.

آخوندی خواستار توجه به بازارگاه های اینترنتی برای سامان دادن به التهابات مسکن شد و گفت: سیاستی اتخاذ شود تا به جای اخذ مالیات از خانه های خالی، مالیات از سوداگری زمین، جایگزین آن شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      بله دیگه ...اصلا مهم نیتس ملت پول داشته باشن مسکن بخرن یا نه .. تو چادر هم بخوابن فرقی نمیکنه برا دولت ..

    • بدون نام

      آره خب، اونایی که از افزایش سود میبرن، آقازاده ها هستن!!!

    • ه

      یک فکربه حال مسکن بکنید خانه ۵۰ درصد گران شدوکرایه هم بالا رفت

    • بدون نام

      شما که عقل کل هستین، راه حل بهتری پیدا کردین؟! چرا قیمت خانه نباید کارشناسی شده باشه؟!!!

    • بدون نام

      اگر بخواهند از گذشته درس بگیرند این است که دولت سریعا قیمت مسکن را پایین بیاورد و فروشندگان متوهم را از به فروش نرفتن خانه شان و متضرر شدن نجات بدهد و نگذارد به تعداد خانه های خالی اضافه گردد که باعث طلاق و بیکاری و فساد و جرم و جتایت در جامعه میشود، و دولت نباید به حرفهای یک عده سود جو که میخواهند قیمت مسکن را تا مرز فاجعه حبابی بالا ببرند گوش کند که باعث تخریب شدید دولت میگردد.

    • بدون نام

      مستاجران توان خرید ندارند و معاملات مسکن فقط دلالی بوده که بیسابقه است و باید مسببان را دولت اعدام کند تا ابروی دولت حفظ و نزد مردم عزیز گردد، نه اینکه دولت نسبت به این رکود تشدید شده سازمان یافته مسکن که خانه های نو ساز تا سالیان سال به فروش نمیروند و به خانه های خالی اضافه میشوند، بی تفاوت باشد که باعث تخریب شدید دولت و نارضایتی بیشتر مردم و خشنودی بعضی سود جویان مسکن مانند بانک مرکزی و ..... میگردد.

    • بدون نام

      امسال از تعداد خانه های مورد فروش چیزی کم نشده، زیرا هر کس امسال خانه خریده دلال بوده و دوباره با قیمت بالاتر که حبابی است به فروش گذاشته که نه تنها مستاجر توان خرید نداره، بلکه با این قیمت کاذب برای دلال دوم هم نمی صرفه که بخرد تا چند سال هم نتواند بفروشد، این است داستان دروغ رونق مسکن با امارهای دروغ خریدو فروش ان که حتی امسال یک در صد اپارتمانها هم به فروش نمیروند.

    • بدون نام

      عرضه ندارید حيف حق مردم که شما می‌خورید و براتون افزایش یکباره قیمت مسکن خیلی مهم نیست مهمترین چیزی که در زندگی مردم اهمیت داره مسکن بااین قیمت سرسام آور چطور خونه بخرن یااجاره کنن بهتره هر کس توانش نرسید با خانواده تو خیابون ها زندگی کنه حداقل یه نظارتی، یه کاهش‌ قیمتی، فقط شما خیالتون رو راحت کنید مسکن در دست بخش خصوصی بی صاحبه شما و اقوام و دوستان و آشنایان شما جا دارند بسه

    • بدون نام

      بی تفاوتی دولت نسبت به گرانی کاذب غیر قابل فروش مسکن تهران باعث تخریب شدید دولت روحانی شده و در عوض باعث رضایت مردم از دولت احمدی نژاد نسبت به احداث مسکن مهر گردیده که در این شرایط فاجعه بار قیمت مسکن، به داد مستاجران رسیده که مردم به علت نبود توان خرید، قدر مسکن مهر را دانسته و از روی ناچاری اقدام به خرید یا اجاره انها میکنند.این است نتیجه رونق دروغین و معاملاتی مسکن و قیمت حبابی به فروش نرفتنی و باد کردنی مسکن که باعث فرار اجباری مستاجران از تهران و کوچ به شهرستان و مسکن مهر و ۹۹ ساله گردیده است.

    • بدون نام

      وابستگی مسکن به واردات و قیمت دلار و طلا خیلی کم است و. اگر وارداتی هم صورت بگیرد با دلار ۴۲۰۰ تومانی که دولت میدهد صورت میگیرد و در نتیجه نباید به بهانه افزایش قیمت دلار، قیمت مسکن را حبابی غیر قابل فروش تا مرز فاجعه پیش برد، زیرا قیمت مسکن متناسب است با تعداد ازدواج، طلاق و فساد و جرم و جنایت در جامعه.

    • بدون نام

      کلا ورود نداره

    • mzb

      پس لطفا بفرمائید بللخره دولت چه جوری می خواد وارد بشه عزیز دل؟

    • بدون نام

      عجب رویی داری اخوندی

    • مردم بی خونه ودربدر

      لعنت بر پدر ومادر اون کسانی که باعث گرانی مسکن شدند مسئولین هم اگر می‌توانند کاری برای مردم بدبخت انجام دهند ونمی دهند به عذاب الهی گرفتار شوند

    • 11

      چرا از بازار میلگرد واهن چیزی نمینویسد که قیمت ان سربه فلک کشیده. این درحالیه که 60 درصد ساخت یه ساختمان رو اهن تشکیل میده اونوقیمت مسکن چجور باید کنترل بشه خدایی تو این مدت هیچ کس از این افزایش قیمت سرسام اور میلگردهیچ دم نزدن کارخانه هاهمینجور تا دلشون میخاد دارن قیمتو بالا میبرن اونوقت بازار مسکن چجور میخاد پایین بیاد نمیدونم اخه برادر من اول باید قیمت مصالح پایین بیاد تا بشه قیمت مسکنو کنترل کرد اخه اون اقایی که میخاد خونشو به قیمت ارزون بفروشه با این مصالح نصفشم نمیتونه بسازه اونوقت قیمت خونشو میزاره پول خون. منطقی هم هست

    • بی نام

      واقعاً تاسف‌باره که ی وزیر اینقدر منفعلانه و بی تفاوت باشه. شما اصلا کلا دخالت نکنید و به مفت خوری ادامه بدین. چون مداخله باعث بدتر شدن میشه،. اگر اینطور بود قیمت اجاره مسکن توی اروپا به عهده شهرداری هر منطقه نبود. اونم با تعداد سال‌های بالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج