جاباما
۷۴۱۸۲۹
۱۷ نظر
۵۰۰۸
۱۷ نظر
۵۰۰۸
پ

توکلی: نرخ واقعی و علمی برای ارز ۳۵۰۰ تومان است

 رئیس هیئت‌مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: نظام اسلامی را کودتا و حمله نظامی تهدید نمی‌کند اما فساد اگر نهادینه شود می‌تواند هر نظامی را از پای درآورد و بزرگ‌ترین خطر است.

مهر: احمد توکلی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت روز پنجشنبه در حسینیه حضرت علی‌اکبر(ع) قزوین گفت: نظام اسلامی را کودتا و یا حمله نظامی ساقط نمی‌کند اما اگر در جامعه فساد نهادینه شود می‌توان نگران بود که نظام در مسیر سقوط قرار گیرد.

توکلی تصریح کرد: منشأ بسیاری از انحراف و فسادها جناح‌گرایی و منافع حزبی است و در این مسیر سوءاستفاده از قدرت برای مقاصد شخصی، رانت‌خواری و ویژه خواری آسیب‌رسان است.

وی اظهار داشت: تجارت نفوذ از دیگر عوامل فساد در جامعه است و با شفافیت و دادن اطلاعات درست به مردم می‌توانیم از بسیاری از مفاسد جلوگیری کنیم.

توکلی: نرخ واقعی و علمی برای ارز ۳۵۰۰ تومان است

رئیس هیئت‌مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: شفافیت یعنی این‌که مردم را در همه‌چیز قابل‌اعتماد بدانیم و چیزی را از آن‌ها پنهان نکنیم و آن‌ها را شایسته دانستن بدانیم.

نوسان قیمت ارز بسیار خطرناک است

توکلی بیان کرد: نوسان ارزی بسیار خطرناک است و باید جلوی آن گرفته شود زیرا نگاه غیر کارشناسی موجب شده تا تقاضا به‌شدت بالا برود و تداوم این روند نگران‌کننده است.

وی اظهار داشت: امروز بازار سفته‌بازی شده و مردم نگران هستند زیرا قیمت ارز روی کالاهای دیگر تأثیر می‌گذارد و باید میزان تقاضا را کنترل کنیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقتصاد نابسامان و نوسان ارز با دعا که حل نمی‌شود و تیم اقتصادی باید برنامه داشته باشد که به نظر می‌رسد اصلاً نگاه کارشناسی ندارند.

وی اظهار داشت: باید در بازار دخالت و عرضه و تقاضا کنترل شود و اگر نتوانیم از رانت‌خواری جلوگیری کنیم آسیب‌ها بیشتر می‌شود.

توکلی اضافه کرد: نرخ تعیین‌شده برای ارز اصلاً علمی نیست و باید قیمتی تعیین شود که به نفع تولید باشد در غیر این صورت باید منتظر تورم و گرانی و بیچارگی بیشتر فقرا باشیم.

نرخ واقعی و علمی برای ارز ۳۵۰۰ تومان است

وی گفت: باید تیم اقتصادی دولت از دیدگاه صاحب نظران استفاده کند و قیمتی برای ارز تعیین کند که در بازار تلاطم ایجاد نشود و قیمت کنونی منطقی نیست و بهترین نرخ همان ۳۵۰۰ تومان است که می تواند به تولید هم کمک کند.

توکلی اضافه کرد: امروز بسیاری از کشورهای عاقل و منطقی با کارتهای هوشمند توانسته اند به فقرا کمک کنند تا زیر بار فشار فقر بیچاره نشوند و ماهم هیچ اشکالی ندارد امروز با دادن کوپن به برخی خانواده های نیازمند از فشار اقتصادی آنها کم کنیم.

امر به معروف و نهی از منکر را ترویج می کنیم

وی اظهارداشت: امروز باید امر به معروف و نهی از منکر را رواج دهیم و دیده بان شفافیت به دنبال شفاف سازی و امر به معروف است تا از تخلف جلوگیری شود.

توکلی تصریح کرد: باید همه گروهها وارد این تشکل شوند و اطلاعات خود را بدهند تا تاثیرگذاری این تشکل مردمی بیشتر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • gh

      دیگه مگر تو خواب ببینیم

    • بدون نام

      تنها گفتی

    • قلاوند اندیمشک

      آفرین به آقای توکلی به خدا مردی مرد جزو هر حزبی باشی همیشه حقیقت را میگویی حتی اگر طرف مقابل عضو حزب شما باشد درود برشما موفق باشید

    • کارمند

      خیلی از۳۵۰۰تومان کمتره .سیاست غلط دشمنی با کشورهای تاثیر گذار ابرقدرت دنیا ارزش پول ایران را از کاه کمتر کرده مشکل اینجاست که کاسبان تحریم ورانت خواران دولتی هنوز بر این سیاست غلط پافشاری میکنند

    • بدون نام

      جناب توکلی بفرمایید که جنابعالی تحصیلاتتون رو با دلار و یا پوند چه قیمتی گذروندید،خودت اول شفاف سازی کن و بعد اظهار نظر کن لطفا

    • بدون نام

      سلام اقای توکلی شما انسان منصف و واقع گرایی هستید و دردهای جامعه را تا حدودی اما نه به طور شفاف و کامل بیان میکنید .خودتان بهتر میدانید که با شعا هیچ مشکلی حل نمبشود بنابراین خواهشمندیم که با قدرت و نفوذ و سابقه چندین ساله پای به میدان عمل بگذارید چون تعلل شما و بقیه دلسوزان صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد میکند . ایا مبارزه با مفسدان و اخلالگران بازار ارز و اقتصاد یک ملت اینقدر سخته ، ایا ساماندهی بازار ارز و طلا خیلی دشواره .تمام مشکلاتی را که مسوولین کشور بیان میکنند ،عامه مردم بهتر میدانند چون با گوشت و پوست با سختیها و نداریها و گرانی و تورم دست و پنجه نرم میکنند ، پس عزیزان مسوول به جای شعار و بیان مشکلات باید در پی راهکار باشند ، نظر اکثریت جامعه این است که به راحتی میتوان معضلات را حل کرد به شرطی که مدیران بخواهند که متاسفانه اکثر مفسدان اقتصادی یا خود مدیران هستن یا وابستگانشان ، امروز با وجود فن اوریهای پیشرفته تمام امور را میتوان لحظه به لحظه رصد کرد ،صد البته اگر بخواهیم

    • علی

      اولا منی که تولید کننده بودم ارز 3500 هم بدرد تولید نمیخوره ..دوما اینقدری که امر به معروف و نهی از منکر به دختران و زنان شوهر دار طی این سال ها با زور و بگیرو ببند کردید اگر امر به معروف و نهی از منکر به سیستم قضایی و دولت و مجلس و نفت و اقا زاده ها میکردین الان این مملکت اینجوری نبود ...

    • بدون نام

      تو یه کاری کن!!!

    • بی نام

      فقط حرف وعمل صفر

    • حسین

      شما این اطلاعات ومهارتهای خود را دراختیار دولت قرار دهید شاید فرجی شود

    • Arvinsky

      مگه آقازاده ها میزارن...دودرصدجامعه باعث احتکاراختلاس ونابودی مملکت شدن رئیس ورؤسا وفرزندانشان

    • خودم

      دمت گرم...فقط نظر تورو کم داشتیم

    • مهدی

      اگر نرخ دلار کاهش واقعی بیابد. مطمئنا اقتصاد از دست بحران خواهان خارج و امید به رونق افزایش می یابد.بایستی دولت بین درآمد فاحش و هزینه کم یکی را انتخاب کند.در جامعه یک پاتک بوجود می آید. اما کاری است که از سال 67 به تاخیر افتاده.نبایستی ایران به سرنوشت ترکیه دچار گردد.منابع دقیقا متفاوت است.

    • مهران

      جناب آقای توکلی خدا لعنت آقای سیف را که دلار آزاد زیر 3هزارتومان رسید واختلاف ارز مبادله ای با آزاد حدود 300 تومان بود انوقت تک نرخی نکرد وگفت نمیزارم ازاین پایین تر بیاد ظاهرا طرفدار دلار آمریکاست از روز بعد دلار روز بروز بالا رفت تا اینکه ریال را با خاک یکسان کرد الان هم باید بانیان آنرا اعدام کرد تا این مشکل دیگر پیش نیاید لااقل چند نفر مقصر را قربانی 80 میلیون نفر کنید

    • بدون نام

      درود بر شما مرد مشکلات دولت باید درس بگیرد

    • بدون نام

      وقتی ریالها رو به دلار تبدیل می کنید و می فرستی به آقازاده ها معلومه که دلار میشه ده هزار تومان

    • شهین سیفی

      در مورد همه چیز اظهار نظر میکنی بمن بگو چی نمیدونی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج