۷۴۱۸۳۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

رونالدو؛ شکار قرن برای فوتبال افسرده ایتالیا

در روزهایی که جام جهانی مثل خوره، روح ایتالیایی ها را آزار می دهد، یک خبر که در ابتدا چندان جدی گرفته نمی شد، فوتبال سرزمین چکمه را دگرگون کرده است.

ورزش سه: در روزهایی که جام جهانی مثل خوره، روح ایتالیایی ها را آزار می دهد، یک خبر که در ابتدا چندان جدی گرفته نمی شد، فوتبال سرزمین چکمه را دگرگون کرده است.

یک بمب در یوونتوس و سری آ ایتالیا، این بمب، انتقال رونالدو به جمع بیانکونری خواهد بود. به شخصه نمی دانم که یوونتوس واقعا منابع مالی لازم برای برآورده ساختن نیازهای رونالدو را دارد یا خیر؛ ولی در ایتالیا، هیجان و انتظارات رقم خوردن این انتقال که در واقع تبدیل شدن رویا به واقعیت است، باورنکردنی بوده است.

رونالدو؛ شکار قرن برای فوتبال افسرده ایتالیا

در ابتدا هواداران، نشریات و خبرنگاران ایتالیایی، برخی کم و برخی خیلی زیاد به انتقال رونالدو باور داشتند ولی در ساعات گذشته دیگر نمی توانید هیچکس را پیدا کنید که به این قضیه بی تفاوت باشد. صحبت از ایده بکر و عالی و نیز ایده دیوانه وار در میان است. رسیدن به رویای ممنوعه؛ رویایی که حالا پیر و جوان در موردش صحبت می کنند.

در 48 ساعت گذشته، بازی های جام جهانی تعطیل بوده و فقط از رونالدو حرف زده می شود. در واقع اخبار و شایعات در مورد فوق ستاره پرتغالی همه چیز جام جهانی بدون ایتالیا را تحت تاثیر خود قرار داده است. تمام توجهات به رونالدو است و نمی تواند هم غیر از این باشد.

به لطف انتقال رونالدو، بازار نقل و انتقالات سری آ بار دیگر در مرکز توجهات جهانی قرار می گیرد. کافی است به صفحات گاتزتا دلو اسپورت نگاهی بیندازید و به نام هایی که در هفته های اخیر به تیم های ایتالیایی لینک شده اند، دقت کنید. واقعیت این است که فقط می توان به انتقال کانسلو به یوونتوس و ناینگولان به اینتر به عنوان مهمترین انتقالات اشاره داشت که هیچکدام قابل مقایسه با انتقال احتمالی رونالدو به یوونتوس نیستند.

رونالدو؛ شکار قرن برای فوتبال افسرده ایتالیا

از زمان مطرح شدن نام رونالدو در کنار یوونتوس، فوتبال ایتالیا را جنون خاصی فراگرفته است. به خصوص برای یوونتوسی ها که پس از فتح هفت اسکودتوی متوالی و رسیدن به دو فینال لیگ قهرمانان که هر دو را به بارسا و سپس رئال باختند، حالا تنها یک چیز اهمیت دارد؛ فتح چمپیونزلیگ و بدون شک، آمدن رونالدو، فرصت جدیدی را برای بانوی پیر مهیا خواهد کرد تا بار دیگر به قله فوتبال اروپا برسد.

انتقال رونالدو اما فقط برای یوونتوس و هوادارانش مهم نیست. ایتالیا پس از بیرون ماندن از جام جهانی روسیه، نیاز به یک حرکت جدی و یک ضربه موثر دارد. امسال پس از مدت ها ما در لیگ قهرمانان، چهار نماینده خواهیم داشت ولی این جامی است که از سال ۲۰۱۰ موفق به فتحش نشده ایم(اینتر آخرین قهرمان ایتالیایی اروپا) و در تمام این سال ها کمتر تیم ایتالیایی توانسته یارای رقابت با غول های اسپانیایی، انگلیسی، بایرن و نیز پی اس جی را داشته باشد.

میلان، پرافتخارترین تیم ایتالیایی لیگ قهرمانان با ۷ عنوان قهرمانی، امسال به دلیل نقض فیرپلی مالی از حضور در لیگ اروپا منع شده است. این باشگاه را می توان سمبل مشکلات باشگاه های ایتالیایی در داخل و خارج از زمین دانست.

رونالدو؛ شکار قرن برای فوتبال افسرده ایتالیا

رونالدو با آمدنش، به فوتبال افسرده ایتالیا جانی دوباره خواهد داد و بار دیگر توجه فوتبال دوستان دنیا را به سری آ جلب خواهد کرد. البته که فقط با یک بازیکن، فوتبال ایتالیا به دوران باشکوه دهه 80 و 90 بر نخواهد گشت. دورانی که مارادونا، پلاتینی، زیکو، سوکراتس، رایکارد، فن باستن و ماتیوس درش حضور داشتند ولی این اجازه را خواهد داد که سری آ پس از سال ها سری بلند کرده و کانون توجهات جهانی شود. اینکه بار دیگر سری آ به لیگی جذاب تبدیل شود.

اگر یوونتوس بتواند رونالدو را جلب کند، شاید دیگر تیم ها نیز مجبور به واکنش شوند و شاید از خواب چندین ساله بیدار شده و در پی جذب فوق ستاره ها بر بیایند.

آمدن رونالدو باعث این خواهد شد تا کشورهای بیشتری برای خرید حق پخش سری آ اقدام کنند و بر تعداد بیننده ها نیز افزوده خواهد شد. این کمک می کند تا سری آ به لیگ جزیره و لالیگا نزدیک و نزدیک تر شود. به همین دلایل است که شکار رونالدو، نه فقط برای یوونتوس که برای کل فوتبال ایتالیا حیاتی به نظر می رسد. ببینیم یوونتوس در روزها و شاید ساعات آتی، می تواند شکار قرن را رقم بزند و ناجی فوتبال ایتالیا شود یا خیر.

فیلیپو ریچی: مارکا

ترجمه: رضا سیف

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خاک برسر پرز بزرگترین ضربه به لالیگا
      خبراومده یوونتوس فروش پیراهن شماره7 رونالدو رو تو ایتالیاشروع کرده

    • بدون نام

      خیلی خوبه میره یونتوس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج