جاباما
۷۴۱۹۳۲
۱۸ نظر
۵۰۱۱
۱۸ نظر
۵۰۱۱
پ

پوتین وعده «خروج ایران از سوریه» را به ترامپ می‌دهد؟

روسیه امروز هم پیمان نظام اسد است، اما به هر یک از طرفهای حاضر در بحران سوریه تعهداتی می دهد که قادر به پایبندی به آن نیست. مسکو از یک سو هم پیمان ایران در چارچوب نشستهای آستانه است، به همراه آن برای کاهش تنش ها در سوریه تلاش می کند و وعده می دهد که برای تقویت دولت و نظام اسد در سوریه با ایران همکاری می کند. در همین حین، به آمریکایی ها و اسرائیلی ها می گوید که برای دور کردن ایران از سوریه تلاش می کند.

پایگاه خبری انتخاب: الحیات در مطلبی به قلم رندة تقي الدين نوشت: روسیه امروز هم پیمان نظام اسد است، اما به هر یک از طرفهای حاضر در بحران سوریه تعهداتی می دهد که قادر به پایبندی به آن نیست. مسکو از یک سو هم پیمان ایران در چارچوب نشستهای آستانه است، به همراه آن برای کاهش تنش ها در سوریه تلاش می کند و وعده می دهد که برای تقویت دولت و نظام اسد در سوریه با ایران همکاری می کند. در همین حین، به آمریکایی ها و اسرائیلی ها می گوید که برای دور کردن ایران از سوریه تلاش می کند.

در شمال سوریه هم روسیه به کردها می گوید: به حمایت ما اطمینان داشته باشید؛ برای وساطت میان شما و نظام، وارد عمل می شویم. به این شکل، روسیه پوتین از مدتها قبل تعهداتی را به طرفهای حاضر در سوریه داده است، بی آنکه به آن ملتزم باشد. یکی از مهمترین بندهای نشست آینده بین ترامپ و پوتین، درخواست ترامپ از روسیه برای اخراج ایران است. چگونه روسیه می تواند ایران را از سوریه اخراج کند، در حالی که رابطه محکمی با نظام بشار اسد و ایران دارد؟ بویژه آنکه قاسم سلیمانی کسی است که سهم زیادی در درخواست از روسیه برای دخالت نظامی اش در جنگ سوریه داشته است.

به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: ایران با فشار روسیه از سوریه خارج نمی شود؛ چرا که گسترش نفوذ آن در سوریه، لبنان و عراق، به دلیل ضعف نیروهای داخلی در این کشورها و فساد منتشر شده در این مناطق صورت گرفته است؛ علاوه بر اینکه به دلیل سیاست آمریکا در دوران اوباما و نبود یک مقابله عربی قدرتمند، این نفوذ، افزایش یافته است.

در نشست هلسینکی، پوتین احتمالا در مورد خروج ایرانی ها از سوریه تعهد می دهد، اما نمی تواند چنین کند. در مقابل، ترامپ حضور نیروهای روسیه در منطقه را به رسمیت می شناسد و بقای اسد را قبول می کند. ترامپ توجهی به شرایط داخلی سوریه ندارد و ماندن یا رفتن اسد برای او بی اهمیت است. رئیس جمهور آمریکا قانع شده است که اسد پیروز شده و واگذاری جنوب به نظام اسد، برای ترامپ مهم نیست؛ چرا که اولویت او خارج کردن نیروهای آمریکا از جنوب سوریه است و می خواهد این نیروها را به کشورشان بازگرداند.

این در حالی است که به نظر می رسد اسرائیل آسوده خاطر است، به این دلیل که از مدتها پیش توافقی با نظام اسد دارد که بر اساس آن، اسرائیل از بقای اسد حمایت می کند. در واقع اسرائیل ترجیح می دهد نظام اسد باقی بماند، تا اینکه یک نظام اسلامی در سوریه روی کار آید که منافع اسرائیلی ها را در معرض خطر قرار دهد.

شاید نشست هلسینکی موفقیت آمیز باشد، از این جهت که روسیه متعهد می شود برای خروج نیروهای ایران از سوریه وارد عمل شود و آمریکا با باقی ماندن اسد حمایت می کند. اما در اینده ای نزدیک شکست این معامله اشکار خواهد شد؛ چرا که ایرانی ها هرگز از سوریه خارج نمی شوند، مگر زمانی که اسد از قدرت کنار رود و ایران با قدرت به حمایت از اسد ادامه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع

      چند رقم حرف میزنن یابمانیدهمانجا یا امدین چه بگم مگه موقعی که رفته بودن کسی خبرداشت

    • بدون نام

      ترکیه امریکا واسرایل چه میخوان

    • علی

      روسیه همیشه نشون داده که هیچ وقت قابل اعتماد نیست

    • بدون نام

      خوب حالا اون هر غلطی بکنه مگه ایران مستعمره اونه...اکثر مردم ایران به روسیه بی اعتمادن.

    • بدون نام

      روسا کلا عادت دارن هم از پول دیگران خرج کنن و هم خون دیگرانو بمکن...در یک کلام زندگی انگلی دارن.

    • بدون نام

      از روسیه جز خیانت نباید چیزی انتظار داست

    • ناشناس

      قطعا

    • بدون نام

      حالا ایران بره چی گیره روسیه میادپوتین معلوم نیست اینورسکه هست یاانورسکه

    • بدون نام

      روسیه همیشه از پشت به ما خنجر زده بعد عده ای ابله دل به روسیه بستند

    • حسین

      امیدوارم درس عبرت برای مقامات ایران شود که روسها قابل اطمینان نیستند وایذا" اعراب
      پس بجای هزینه در خارج از خانه درخانه هزینه کنید تا ملت کما فی السابق از شما حمایت کنند

    • بدون نام

      خخخخخخ دیدید. واقعا اب پاکی را روی دست ایران خواهد ریخت

    • امیر هوشنگ توو ه ای

      کارشناسان وزارت خارجه تمام رفتارهای روسیه و امریکا را رصد و از مشورت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی غافل نشن و از انها کمک بگیرند و بسیار با احتیاط و سنجیده عمل کنند و از مکر این دو کشور غافل نشن چون انها بر اساس منافع شون حرکت میکنن و نه بر اساس ارزشهای انسانی حقوق بشر واقعی تاریخ انها این مطلب را نشان داده قراداد ترکمنچای ظالمانه روسیه و تجزیه بخشهایی از ایران و همینطور حمابت های امریکا از جنگ و صدام و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران و کشتن بی گناهان و …

    • بدون نام

      پوتین هم از دهنه میخور د هم از اخوره

    • بدون نام

      پوتین خائن جیره خوار. مرگبر روسیه

    • بدون نام

      مرگ بر این روسها که فقط دنبال منافع خودشون هستن ایران که اینقد تلاش کرده برا نابودی تروریسم و شهید داده حالا این پیره خر میخواد بیرونش کنه غلطهای بزرگتر از دهنش میخوره

    • بدون نام

      پوتينو ولش كنيد ،بريم به سمت ترامپ

    • بدون نام

      تف به ذاتت روسیه کثیف

    • کارمند

      قبلاً وعده داده علاوه برآن با عدم پشتیبانی هوایی باعث خسارات زیادی در سوریه به ایران شده است پس باز هم خیانت خواهد کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج