جاباما
۷۴۱۹۹۰
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

توئیت‌های ترامپ، قیمت نفت را بالاتر می‌برد

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک در واکنش به توئیت جدید رئیس جمهوری آمریکا گفت: با توئیت‌های پیاپی و مذموم شما قیمت‌های جهانی نفت خام ۱۰ دلار افزایش یافته است، لطفا به این رویه پایان دهید، در غیر این صورت قیمت‌های جهانی نفت خام بالاتر می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان: حسین کاظم‌پور اردبیلی نماینده ایران در هیئت عامل اوپک اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهوری (دونالد ترامپ)، ممکن است از شما بپرسم درباره چه موضوعی صحبت می‌کنید؟ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ظرف ۳۰ سال گذشته دخالتی در تعیین قیمت‌های جهانی نفت خام نداشته است، بلکه این بازارهای مالی و هاب‌های منطقه‌ای برای انواع نفت خام شاخص است که بر تحولات قیمتی تاثیر می‌‌گذارد؟!

وی افزود: ایالات متحده آمریکا، تولیدکنندگان بزرگ و موسسان اوپک را تحریم می‌کند و در عین حال از آنها می‌خواهد که قیمت‌های نفت خام را کاهش دهند؟!

نماینده ایران در هیأت عامل اوپک ادامه داد: با توئیت‌های پیاپی و مذموم شما قیمت‌های جهانی نفت خام ۱۰ دلار افزایش یافته است. خواهشمند است به این رویه پایان دهید، در غیر‌این صورت قیمت‌های جهانی نفت خام بالاتر می‌رود!

کاظم‌پور اردبیلی خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: عالیجناب، آن حجم از نفت خام برای اجابت خواسته شما در بازارهای جهانی موجود نیست، شما آن دسته از اعضای اوپک را که ادعا دارید از آنها حمایت می‌کنید، تحت فشار گذاشته‌اید.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک تصریح کرد: شما به واقع با این رفتار اعتبار و حاکمیت آنها را زیر سوال می‌برید، ما انتظار داریم مودبانه‌تر برخورد کنید.

وی با یادآوری اینکه برادران مسلمان ما در عربستان سعودی، ملتی تحصیلکرده و بالغ هستند که اجازه نمی‌دهند شما با آنها این گونه رفتار کنید و به آنان دستور دهید، تصریح کرد: شما می‌گویید که این یک جاده دوطرفه است؟! ما هم در این بزرگراه قرار داریم.

کاظم‌پور اردبیلی تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهوری ممکن است ما اختلاف سلیقه‌هایی با برادران‌مان در عربستان سعودی داشته باشیم، اما یاد گرفته‌ایم که چگونه در کنار هم زندگی کنیم؛ شما می‌خواهید این اختلاف‌ها را تشدید کنید، من توصیه می‌کنم به سرعت فردا (جمعه، ۱۵تیرماه) به مذاکرات وین ملحق شوید.

گفتنی است ؛ترامپ در جدیدترین توئیت خود باز هم اوپک را مسئول قیمت بالای نفت دانسته و خواهان کاهش قیمت نفت از سوی این سازمان شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در جدیدترین اظهارنظرش در حساب کاربری توئیتر خود نوشته است: «انحصار اوپک باید به‌خاطر داشته باشد که قیمت‌های بنزین افزایش یافته است. اگر نگوییم کاری نکره‌اند، اقدام لازم را هم برای این شرایط انجام نداده‌اند. آنها قیمت‌ها را افزایش می‌دهند، درحالی که ایالات متحده آمریکا در مقابل دلارهای اندک آنها از بسیاری از کشورهای عضو اوپک حمایت می‌کند. این باید یک خیابان دوطرفه باشد. قیمت‌های جهانی نفت خام را همین حالا کاهش دهید!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیخیال

      مثله اینکه نمیدونی آمریکا بزرگترین تولید کننده نفت در دنیاس. بازم بگم یا کافیه..... ی خورده سواد داشتی میتونستی سرچ کنی ولی مثل باقی بیسواد و دزدی.

      پاسخ ها

      • علی

        بررگترین مصرف کنندههم هست و فقط۴۰۰هزار بشکه مازاد برای فروش داره و در واقع بیشتر مصرف کننده است.گاو هم بزرگه اما همین گاو نجاست هم میخوره چیزی که ترامپ همیشه میخوره.این گاو وحشی شده و خطرناکه و باید جلوی او ابستاد و شاخش ذو شکوند.

    • بدون نام

      شیفته های امریکا هم کم بیسواد و فاسد نیستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج