۷۴۱۹۹۸
۲۲ نظر
۵۰۱۵
۲۲ نظر
۵۰۱۵
پ

قاضی عسکر: حج را نمی‌توان تعطیل کرد

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت: ۷۵۰ هزار نفر در چند ماه گذشته به ترکیه سفر کردند و کسی اعتراض نکرد که ارز کشور به هدر رفت اما هنگامی که ۸۵ هزار حاجی مظلوم قصد انجام حج واجب دارند برخی افراد اعتراض بیجا می‌کنند. حج را نمی‌توان تعطیل کرد و تعطیلی آن در شرایط خاص است.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید علی قاضی‌عسکر در همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع استان قم که در سالن دو هزار نفری شهید حیدریان برگزار شد، اظهار داشت: باید برای سفرحج برنامه ریزی شود تا از این سفرمعنوی بهترین استفاده را ببریم،حج باید سبب تغییر در رفتار و کردار شود و انسان به وسیله این سفر در راستای کمال پیشرفت کند و با اخلاق و رفتار و منش پیامبر(ص) آشنا شود و هنگامی که بر می‌گردد برنامه جدیدی برای زندگی‌اش داشته باشد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد:یکی از مسایلی که باید به آن توجه داشت شرایط حساس کنونی منطقه است و امروز در شرایط فعلی از نظر سیاسی و اقتصادی میان ایران و عربستان رابطه ای وجود ندارد.

قاضی عسکر ادامه داد:چند روز آینده حجاج باید آماده سفر شوند و استرس و اضطرابی نداشته باشند، متاسفانه سال گذشته برخی افراد فضایی ایجاد کردند که برخی حجاج از سفر به مکه منصرف شدند.

وی بیان کرد: در حج هیچ گونه تبعیضی برای زائران نداریم و حمل و نقل و غذای زائران یکسان است و در طول چند سال گذشته تلاش کردیم قیمت حج افزایش پیدا نکند و اگر افزایش قیمتی ایجاد شد به دلیل نوسانات در قیمت ارز است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی عنوان کرد: ۷۵۰ هزار نفر در چند ماه گذشته به ترکیه سفر کردند و کسی اعتراض نکرد که ارز کشور به هدر رفت اما هنگامی که ۸۵ هزار حاجی مظلوم قصد انجام حج واجب دارند برخی افراد اعتراض بیجا می‌کنند.

قاضی عسکر تصریح کرد: حج را نمی‌توان تعطیل کرد و تعطیلی آن در شرایط خاص است، امام صادق(ع) فرمود اگر مردم حج را تعطیل کنند بر امام مسلمانان واجب است آن‌ها را راهی حج کند چه بخواهند و چه نخواهند.

وی با بیان اینکه حج بیرق اسلام است، خاطر نشان کرد: به بیان امام علی(ع)حج عَلم اسلام است و نمی‌توان آن را تعطیل کرد اما برخی افراد شیطنت می‌کنند و می گویند حاجی باید ارز آزاد خریداری کند اما این موضوع بی انصافی است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد:برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی برای حجاج در نظر گرفته شده است و قرار است در این سفر معنوی برای آن‌ها اجرا شود.

قاضی عسکر با بیان اینکه حج دارای فضا و معنویت بسیار بالایی است که حجاج بایداز آن بهترین استفاده را ببرند،گفت: زیبایی‌های خاصی در مکه وجود دارد و نگاه به کعبه عبادت است و ثواب زیادی دارد.

وی عنوان کرد: به تنهایی نمی‌توانیم حج را اداره کنیم و مردم باید همراهی کنند تا این سفر معنوی به بهترین وجه ممکن انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مشكلش رفتن پول تو جيب سعودياست

    • فرهنگی

      تعطیل نکنید ولی ارز دولتی هم به هیچ کس ندید . چه اونی که میره حج چه اونی که میره مسافرتهای خارجی

    • خوزستان

      حج واقعی کمک به فقیران هست

    • بدون نام

      خدا در دل انسانهای آزاده و مسلمان واقعی جای دارد ، وقتی انسانهای بی دفاع به دست آل سعود در یمن کشته می شوند ، وقتی آل سعود در مجامع بین المللی آشکارا بر ضد ایران فعالیت می کند ، وقتی آل سعود برای حجاج ما ارزش قائل نمی شود ، وقتی هم میهنان ما در اوضاع نابسامان تحریم به سختی زندگی می کنند ، آیا خدا واجب کرده است با دست خود به دشمن کمک کنیم .......

    • بدون نام

      عقل سلیم میگه تعطیلش کنید
      یا اینکه هر که میخواد بره ارز مورد نیازش را از بازار ازاد تهیه کند

    • بدون نام

      راست میگه بنده خدا چون از شکم مردم واجب تره
      خدا میدونه با همین پول حج که میره تو شکم یه مشت عرب شکم پرست چقدر میشه این بحران اقتصادی را مهار کرد میشه مشکل بی آبی را حل کرد
      میشه سن ازدواج را پایین آورد میشه اشتغال ایجاد کرد آمار طلاق را پایین آورد ولی بازم این پیرزن پیرمردا حرفای یه مشت آدم بی فکر را باور میکنند سرمایه چندین سال زحمت خودشونا میدند به عرب جماعت
      ایها ناس مکه همین جاس یه نگاه به وضع مردم و کشور بکنید هیچ چیز سرجاش نیست

    • بدون نام

      "حاجی مظلوم" دیگه یعنی چی؟
      ضمناً چرا سعی دارید افکار عمومی رو ...بدین. کسی نگفته مردم نرن حج، مسئله اینه که با یارانه بقیه مردم نرن حج. اوانایی که هم اونایی که حج میرن و هم اونایی که ترکیه و باقی جاها میرن یه جور ارز بگیرن. مسئله اینه!

    • بدون نام

      مسئولین عربدوست ایران
      ننگ. بر شما که حیثیت برای ما نگذاشتید

    • فلاحی

      حج میخوایم چکار چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است مطمئنم خدا از رفتن ما به حج راضی نیست

    • بدون نام

      با این گرونی حج اصلا واجب نیس

    • بدون نام

      ما‌ نمی گویم حج نروید تا زمانی که عربستان به کشور های مسلمان در جنگ است نروید تا اقتصادش خراب شود مسله پولی است که به خزانه ال سعود میره حاجی ما هم بجاش یک بچه یتیم داماد کنه

    • بدون نام

      بله درست ميفرماييد.

    • محمد

      در شرایطی که سعودی ها شبانه روز مشغول توطئه و دشمنی با کشور و مردم ما هستند رفتن به حج و ریختن پول و ارز مملکت به جیب حکام فاسد سعودی خیانت به کشور است.

    • بدون نام

      عربستان با ترکیه فرق میکنه.عربستان داره با تمام امکانش به ایران فشار میاره.پول ریختن تو شکم عربستانیها حرومه

    • بدون نام

      ب رت ری ن ه ا، ن ظ ر م ن چ ه ش د؟

    • بدون نام

      بله اگر تعطیل شود کارو کاسبی شماها هم تعطیل میشود

    • بدون نام

      مهم این هست که این ارز مظلوم 3900 تومن که به جای خرید دارو برای بیماران خاص که با مرگ درگیر هستند به جیب عربهایی میرود که برای ما و مردم ما خط و نشان ممیکشندترکیه با ارز ازاد ميروند ولی حج با ارز دولتی

      حج واقعی کمک به مردم نیازمند ایران هست
      مردم خوزستان که اب و هوا ندارند

    • بدون نام

      اگر براساس احکام اسلامی شرایط برای مستطیع شدن فراهم گردد با شرایط اقتصادی واجتماعی فعلی هیچ یک از تشرف شدگان فعلی مستطیع نیستند .زیرا اگر اصول ایثار،ب فکردیگران بودن،بخشش،انصاف ،عدالت اجتماعی،تکبروخودخواهی،توجه ب آبروداران فامیل ،اجتماع محله،شهر،استان،کشور ،انفاق،ودیگر مسایل یک مسلمان واقعی انجام شود .مستطیع واقعی مشخص میشود.و فقر اجتماعی ریشه کن میشود

    • iran

      ما با حج مخالف نیستیم . با دلار 3900 تومانی که میخواین در اختیار حجاج بزارین اونم تو این شکست اقتصادی مخالفیم که خلا دلار رو باز ما مردم باید تحمل کنیم !!!!!!!
      مردم با دلار 7500 تومانی رفتن ترکیه چه اشکالی با همین قیمت هم رفت عربستان !!!؟!؟!؟!

    • مهران

      حج رو تعطیل کن بفکر مردم تهیدست و گرفتار مناطق مرزی

    • بدون نام

      باور بفرمایید انسان اگر واقعا انسان با کرامتی باشد نرفته با کرامت است درزمانی که همسایگان باتشنگی وگرسنگی دست وپنجه میزند این افراد پس از برگشت هم مثل روال قبلی باقی می‌ماند وشایدم بدتر شوند چون اطرافیانش نیاز به او داشتند وان شخص بدون توجه به حج رفته و توجهی به گفتار رسول اکرم هم نکرده پس نتیجه میگیریم اینکارها برای دولت درامد زا ست

    • مجید

      وقتی از یک میلیون و پانصد هزار نفر پول بگیری و ۱۵ سال با این پول کاسبی کنی نباید هم تعطیل کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج