۷۴۲۰۲۸
۲۴ نظر
۵۰۰۲
۲۴ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا احمدی نژادی‌ها از درک رفتار قاسم سلیمانی عاجزند؟!

چرا احمدی نژاد و احمدی نژادی ها، از درک رفتار قاسم سلیمانی عاجزند؟ مگر قاسم سلیمانی نمی داند که فرصت طلبانی چون احمدی نژادی ها در کمین هستند؟ مگر نمی داند که اختلاف نظر روحانی و سپاه پاسداران چه اندازه است و هر آن ممکن است بخشی از این اختلاف رخ بنماید؟

تابناک: «محمود ملکی» احمدی نژادی ها از روز گذشته، هدف تازه ای برای هجمه های خویش پیدا کرده اند. سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در ساعات گذشته در رسانه ها و شبکه های اجتماعی احمدی نژادی ها به شدت مورد هجمه قرار گرفته؛ صرفا به این خاطر که از اظهارات ضد صهیونیستی رئیس جمهور در سفر به سوئیس و اتریش، حمایت و قدردانی کرده است.

هجمه های کنونی احمدی نژادی ها و امثال رسایی ها در این مرحله، بیشتر ثبت مقدمات حمله بعدی آنان در روزها و ماه های آینده است؛ زمانی که احتمالا اختلافی بین رئیس جمهور و سپاه پاسداران رخ بنماید و آن روز، احمدی نژادی ها «پز» بصیرتشان را بدهند و دیگران را به بی بصیرتی به خاطر امروز متهم کنند! طبیعتا این حرکت را نامی جز فرصت طلبی نمی توان نهاد.

چرا احمدی نژاد و احمدی نژادی ها، از درک رفتار قاسم سلیمانی عاجزند؟ مگر قاسم سلیمانی نمی داند که فرصت طلبانی چون احمدی نژادی ها در کمین هستند؟ مگر نمی داند که اختلاف نظر روحانی و سپاه پاسداران چه اندازه است و هر آن ممکن است بخشی از این اختلاف رخ بنماید؟ مگر نمی داند که موضع گیری رئیس جمهوری که عموما روحیه دیپلماتیکی دارد، ممکن است با عمل وی در آینده تفاوت داشته باشد؟ آیا فقط احمدی نژادی ها و رسایی ها، این مسائل را می دانند و بقیه از این موضوع غافل هستند؟

بر اساس این گزارش، تحلیل عدم درک رفتار قاسم سلیمانی برای احمدی نژادی ها را می توان در دو کلید واژه «اخلاص» و «مصلحت» جستجو کرد؛ دو کلید واژه ای که هر دو در دایره واژگان انقلاب اسلامی جای داشته و شاگردان واقعی حضرت امام(ره) با آن آشنایی دیرینه ای دارند.

اخلاص عبارت است از خالص ساختن قصد از غیر خدا و پرداختن نیت از ماسوی اللّه؛ فرد مخلص، یا فردی که به دنبال اخلاص در عمل است، همه حرکات و سکناتش برای قرب الهی است. هزینه دادن هایش برای نزدیکی به باری تعالی است. چنین فردی بازنده شدن را به جان می خرد، نیش ها به جانش می نشیند، چون به بالاتر از دنیا می اندیشید. در مقابل اخلاص در نیت و عمل، نیت و عمل ریاکارانه و کاسب کارانه وجود دارد؛ یعنی عمل برای رسیدن به قدرت دنیوی، برای پایمال کردن رقیب، برای کینه کشی، برای پیروز شدن به هر قیمتی؛ قدرت کامیابی در دنیا؛ سرکوفت زندن به رقیب به خاطر موفقیت های دنیوی!

با محاسبات غیر مخلصانه احمدی نژادی ها و رسایی ها، شهید و شهادت، بی معناست. هشت سال دفاع از کشور در مقابل دشمن، امکان وقوع ندارد، چون با محاسبه عقلی دنیوی، هیچ رزمنده ای توان حرکت و حتی جرأت شهادت هم نداشت. تصور کنید مثلا فرماندهان جنگ یا ررمندگان محاسبه می کردند که بعد جنگ ممکن است افرادی چون احمدی نژاد و رسایی در این کشور قدرت بگیرند و خون آنان پایمال شود، آیا هرگز این کار را انجام می دادند؟ آیا می توان امروز رزمنده ای که خود را خالص کرده بود و هدفی جز قرب الی الله نداشت و به سوی شهادت رفت، شماتت کرد؟ می توان گفت تصمیم شتابزده ای برای شهادت گرفته است؟ چون بعد از او صاحبان زر و زور و تزویر ـ همان طور که دیدیم ـ خون او را پایمال خواهند کرد؟

احمدی نژادی ها و رسایی ها حرکتی بر مبنای اخلاص انجام نمی دهند؛ شاید قبول ندارند چنین راهبردی را در عمل سیاسی، چون چنین راهبردی لزوما به پیروزی دنیوی ختم نمی شود! آنچه در درون سردار سلیمانی هم می گذرد، بر ما پوشیده است؛ اما عمل بی درنگ وی در حمایت از اظهارات ضد صهیونیستی روحانی، بوی اخلاص می دهد؛ بوی از خودگذشتگی برای آرمانی که حتما خدایی است؛ تقویت جبهه مقاومت ضد تجاوزگری. این حمایت بی درنگ، همین حالا هم ممکن است برای او هزینه داشته باشد و فردا هم شاید بیشتر از امروز، او را هدف طعن و کنایه احمدی نژادی ها قرار دهد! اما اگر نیت، خالص شده باشد، چرا باید از هزینه ها و طعنه ها و کنایه ها ترسید؟!

عنصر دیگر که احمدی نژادی ها ـ چه در دوران ریاست هشت ساله او بر دولت جمهوری اسلامی و چه در دوران پس از قدرت ـ به آن بی تفاوت بودند، نقش «مصلحت» در تصمیم گیری هاست. آنان چه در دوران هشت ساله ریاست جمهوری و چه اکنون، آنچه خود تشخیص می دادند و مفید می دانستند ـ فارغ از اینکه برای نظام سیاسی و کلیت جامعه چه پیامدی دارد ـ اجرا می کردند، بدون اینکه به عنصر زمان و مکان توجهی کنند.

ممکن است گفته شود، همین بی توجهی به مصلحت بود که احمدی نژاد را از محافظه کاری رایج دور و برای او محبوبیتی فراهم کرده بود. هرچند این سخن ظاهرش درست است، باطنی به شدت اشتباه دارد؛ اینکه مصلحت سنجی های افراطی و دروغین دوران پیش از احمدی نژاد همه را به ستوه آورده بود و به او به شکل یک درهم کوبنده این ساختار محافظه کار نگاه می کردند؛ به معنی موفقیت عدم توجه به مصلحت نیست، بلکه به معنای دوری جستن از مصلحت سنجی های افراطی و دروغین و منفعت طلبانه ای است که برخی به خاطر منافع شخصی و قبیله ای برای خود، ایجاد کرده بودند، وگرنه مصالحی که در توجه به زمان و مکان تصمیم گیری، خیر عمومی را تأمین می کند، جای تردید ندارد.

حال حمایت از اظهارات ضد صهیونیستی رئیس جمهور، ولو اینکه ادامه دار نباشد و یا با عملی آن گونه که انتظار می رود، همراه نباشد، در چنین زمانی و در چنین دوره ای، اگر به یکپارچه کردن حاکمیت در مقابل ظلم بینجامد، اشکالی هم ندارد که سردار سلیمانی به قیمت تلاش برای یکپارچه سازی حاکمیت علیه تجاوزگری، طعن و کنایه هم بشنود! احمدی نژادی ها هم او را بکوبند. اگر در این زمان، صدای واحد از حاکمیت در مقابل تجاوزگری شنیده شود یا چند روزی چند نفر از طایفه ای بر قاسم سلیمانی افسوس بخورند، ارزش آن را حتما خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صابر

      چه خط کشی عقده باری ؟؟؟؟ !!!!

      ول کنید این تقابل زدگی را

      واقعا شما برای خدا و خالصانه نوشتید ؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها همیشه دشمن تراشی می کنند و از واژه هایی از قبیل: دلواپس،احمدی نژادی،تندرو،مخالف منافع ملی و...یاد میکنند.

      • بدون نام

        یارو خابی کامنتارو نمیزاری؟

    • بدون نام

      اقای ملکی شهدا برا خاکشون رفتن برا ناموسشون رفتن چه ربطی به احمدی نژاد داره ... میخای از آب گل الود ماهی بگیری...واقعا برات شرمنده ام برات که خیلی بی منطق نوشتی...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم کاربر. این ترفند جدیدشونه.هرکسی انتقاد از این دولتو آدماش بکنه برچسب احمدی نژادی میزنن تا افکار مردمو منحرف کنن

      • بدون نام

        هی ملکی؟ چه ربطی به اون بنده خدا داره توا اسمشو هی نشقار میکنی؟ تو پیام سردار رو متوجه شدی؟

    • موسی

      طرفداران احمدی نژاد یه چیزی رو فراموش کردن اون مصلحت اندیشی هست که ندارن .برن یاد بگیرن.

    • ایمان

      ناموسا من عاشق سردارم.ولی احمدی نژادی هم هستم.

    • تبریزی

      زنده باشی سردار.

    • بدون نام

      درود به سردار عزیزمان.

    • بدون نام

      توهم داری با این نوشته یا غرض سیاسی؟؟

    • بدون نام

      ملکی تو خودت منبع اختلاف و دو دستگی هستی .رسایی فقط یه مطلبی گذاشته که اتفاقا بجا بوده.چکار به احمدی نژادیها داره.اگه سواد هم داشته باشی پیام سردار عزیز سلیمانی به رئیس جمهور هزار پیام براش داره .یه کم شعور و معرفت داشته باشید

    • محمد

      هیچ وقت این رسائی احمدی نژادی نبوده افراطی به تمام معناست ؟!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ضربه که احمد نژاد ها به کشور زدن سالهای سال طول میکشد تا جبران نشود خدا برشان نسازه

    • بدون نام

      نویسنده محترم چرا میخوای اذهان عمومی رو مخدوش کنی
      چرا عاجزند؟ تمام مردم ایران از هر جناح پشت حرفهای ژنرال سلیمانی ایستاده اند و کاملا حرفهای ایشان را درک میکنند
      شما هم بجای تشویش اذهان عمومی به کار خودت برس
      مردم به اندازه خودشون مشکل دارن تو دیگه نشو قوز بالا قوز
      برترینها سانسور نکن خواهش میکنم چاپ کن تا همه بدونن در حال حاضر احمدی نژادی ها و روحانی ها وخاتمي ها الان همه با هم یکی هستند ولاغير. شک نکنید
      نکنه شمایی که این چرندیات رو سرهم کردی از این نفوذی ها هستی؟ آدم بهت شک میکنه که تو این برهه ی حساس این طور جناح بازی میکنی. این کارها از کارهای خائن ها به مملکت است

    • اجنبی

      مردم ایران در حال حاضر یکصدا و متحد هستند
      از این چرت و پرتها به خورد مردم ندید
      روحانی و احمدی نژاد نداریم .همه یکی هستند.

    • بدون نام

      احمدی نژاد و دارو دسته اش بودجه چند سال مملکت را بالا کشیدند،حالا فکر میکنند حقشان بیشتر از اینها بود.

    • بدون نام

      نویسنده خواسته از اب گل الود به نفع خودش بهره برداری کنه این چه مزخرفاتیه؟؟؟ احمدی نژادی ها یعنی چی حالا کی اونو قبول داره ولی خیلی نقد به نامه سلیمانی وارده..

    • بدون نام

      اقا ولمون کن مردم فکر سیر کردن خانواده ن

    • بابک

      آقای ملک خان اینکه میگویی فلانی ها از درک پیام سردار سلیمانی عاجزند خیر اینطور نیست همه کاملا درک میکنند اهمیت مسئله را پس بنابراین نفهم جنابعالی وامثال شما هستند در ثانی چرا کار شماها همیشه منافقانه و گرفتن ماهی از آب گل آلودست بخاطر خدا کمی تقوا داشته و از آفریننده بی همتا شرم وحیا نمایید.

    • بدون نام

      درودخدا برسردارباتدبیرسردارحاج قاسم سلیمانی
      خداوندنادانان راهم هدایت فرماید

    • بدون نام

      احمدی نژادها. کاسب هستن. اونا از راه تفرقه افکنی، دروغ گویی، تحریم مردم بدبخت، اختلاس، جنگ طلبی، جیب خودشونو پُر میکنن. اگر مواضع و سودشون حتی با اسرائیل باشه. از دوستی و پاچه خواری صهیونیست هم دریغ نمیکنن.

    • بدون نام

      احمدی نژات تاج سر این ملت و مردم هست شما هر جی هم شایعه پراکنی کنید بازم ملت احمدی نژاد رو میخواد باور نمیکنید رای گیری کنید تا بهتون ثابت بشه

      پاسخ ها

      • يکي يکي

        جمع کنيد اين چرت وپرت ها رو ، ما داريم زير فشار اقتصادي له ميشيم شما ميگي زردک ميخواهي، بجاي اين حرفها نمخواد فکر هم کنيد فقط کاري کنيد قشر ضعيف بيشتر از اين داغون نشه، هيچ کدام از اين افراد دقدقه روزمرگي ندارن، اين حرفها هيچ دردي رو درمان نميکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج